Beantwoord

Geen bereik sim-kaart na update dinsdag 22 juni

  • 23 June 2021
  • 3 reacties
  • 745 keer bekeken

Hoi,

 

Afgelopen maandag kreeg ik een sms dat mijn simkaart (Telfort) op afstand zou worden geupdate vanaf 11:00 uur dinsdag 22 juni.

Sinds gister (22 juni, nader tijdstip weet ik niet) kan ik dus niet meer bellen, sms’en of mijn mobiel internet gebruiken. Om dit op te lossen heb ik de stappen op de site gevolgd waaronder: naar instellingen gaan en ervoor zorgen dat netwerk automatisch geselecteerd staat, meerdere keren aan en uit gezet en ik heb de simkaart uit mijn mobiel gehaald en na schoonmaken met een droge doek weer in mijn mobiel gedaan. Daarnaast kan ik het niet in een andere mobiel testen.

Zou mijn probleem kunnen liggen aan de update die op afstand is uitgevoerd?

Hierover heb ik geen echter geen bericht ontvangen. De simkaart deed het voor 11:00 in ieder geval wel aangezien ik kon bellen en internetten op 4G.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 June 2021, 14:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Henk-JanGeurts, welkom! Dit kan inderdaad heel goed met de update te maken hebben. Wat ontzettend jammer om te lezen dat dit niet goed gegaan is.! Heb jij inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Ik adviseer je om een nieuwe simkaart aan te vragen. Dat kan via MijnKPN of via de winkel. Neem in dat laatste geval wel even een geldig legitimatiebewijs mee. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Hoi Marcia, Dank je wel voor je antwoord!

Het is nogal lastig om met jullie contact op te nemen als je niet kan bellen :/

Dus ik heb voor vanavond een bezoekje aan een van jullie winkels gepland om te kijken of we het daar kunnen oplossen.

Daarnaast is een simkaart niet aan te vragen als je geen bereik hebt en dus ook niet kan koppelen aan mijn KPN. Wellicht zou het koppelen via de app i.p.v. SMS een mogelijkheid kunnen worden? Dan kan in andere gevallen zoals die van mij op afstand een Simkaart worden aangevraagd.

Reputatie 7
Badge +30

Het klopt helemaal wat je zegt! Hopelijk is het vanavond opgelost. Het koppelen via de app is inderdaad de enige optie. Advies is dus om je nummer direct te koppelen aan mijn KPN nadat je de nieuwe simkaart hebt gekregen :-). Je kunt trouwens ook met ons chatten: via kpn.com/service kan je via het kopje ‘administratief’ helemaal onderaan de pagina naar ‘ik heb een andere vraag'. Dan kom je op de mogelijkheid voor contact via chat. Voor een eventuele volgende keer!