Beantwoord

Geen internet 3G verbinding in Italië

  • 17 August 2019
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo.
Ik ben op het moment in Verona (Italië) en als m’n verbinding van 4G op 3G overgaat (dat gebeurd hier nogal eens) heb ik totaal geen internet meer. 0,0. Ik heb een iPhone XS max. Heb ik soms iets verkeerd staan in instellingen?
gr. Ron.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 August 2019, 09:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @RzonnebrilN Ik denk niet dat je iets in je instellingen verkeerd hebt staan. Buiten deze problemen om heb je wel internet, toch? We zijn in Nederland gewend dat we praktisch overal bereik hebben en in het buitenland is dat soms iets minder. Heb je al eens geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Soms helpt dat al flink. En, een klein gokje, heb je ook een hoesje om je iPhone zitten? Zou je die er dan eens om weg willen halen en willen checken of je bereik daarmee verbetert?
beste Bart. Nee dat heb ik niet gedaan. Omdat hij het heel soms wel deed. Verder ga ik er van uit dat KPN zo z’n eigen contacten en afspraken met providers in het buitenland heeft en zodoende zelf de juiste provider kiest. Verder is het in mijn ogen vreemd dat hij het juist wel op 4G doet en niet op 3G. Zou dat eerder andersom verwachten.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RzonnebrilN Hoe het bereik is op een bepaalde plek is afhankelijk van de aanwezigheid van zendmasten en omgevingsfactoren die sterkte van het signaal beïnvloeden. Ik kan daarom ook niet zeggen dat 3G altijd beter beschikbaar is dan 4G. Zoals elke andere provider hebben wij ook onze zogeheten roamingpartners, maar ook daarvoor geldt hetzelfde als hier: op bepaalde plekken kun je soms wat minder bereik ervaren. En dan kan het overschakelen naar een andere provider een oplossing zijn.

Reageer