Beantwoord

Geen internet tijdens bellen na update SIM kaart

  • 17 September 2021
  • 3 reacties
  • 2386 keer bekeken

Nadat vorige week mijn telfort simkaart is geüpdatet naar een kpn simkaart, heb ik geen internet meer tijdens bellen. 

Dat was met de oude instellingen geen probleem.

Wat is de oplossing ?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 19 September 2021, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Pasisaba Welkom op het forum. 

Het zou kunnen dat door de update van de simkaart VoLTE bellen niet meer aanstaat. Waardoor het toestel tijdens het bellen terugschakelt en je niet meer kunt internetten. 

Zou je eens kunnen controleren of dit inderdaad het geval is? Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik het graag en kijk ik naar de instellingen aan onze kant! 

Dank voor je reactie, kan jij mij vertellen waar ik dat kan vinden, ik heb een Samsung s10e.

Bij de instellingen kan ik geen volte vinden.

Reputatie 7
Badge +15

@Pasisaba Deze instellingen zou je moeten kunnen vinden als je op de groene link in mijn reactie klikt. 

Voor Android geldt het volgende: 

Op geschikte Android toestellen wordt 4G bellen automatisch ingeschakeld. Is jouw toestel geschikt maar bel je nog niet via 4G? Controleer dan de VoLTE-schakelaar. Deze vind je onder Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken.