Beantwoord

Geen internetverbinding buitenland

• 10 september 2018
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Mijn HP Elitebook 840 G1 heeft een Huawei module voor simkaart. De prepaidkaart werkt in Nederland prima. Nu zijn we in Frankrijk en mijn laptop schakelt met sim kaart naar Orange. Dat lijkt er dus op. Maar na het unlocken van de simkaart wordt er geen verbinding gemaakt, er blijft een driehoekje staan in het Orange logo.. Het vinden van een foutmelding is lastig maar ik zie ergens de melding dat een tweede simpin nodig is.??? De laptop ziet de module als HPlt4112 Gobi 4 met de nieuwste Microsoft driver. Heb van de HP site nieuwe firmware voor de module geinstalleerd maar zonder resultaat. Hoe los ik dit op.
icon

Beste antwoord door Erwin_ 12 september 2018, 13:57

Hoi Digger42. Zitter er nog meer providers in de buurt? KPN heeft met sommige providers roaming afspraken maar niet met allemaal. Als het lukt zou ik dan via de apn instellingen een andere provider proberen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Digger42. Zitter er nog meer providers in de buurt? KPN heeft met sommige providers roaming afspraken maar niet met allemaal. Als het lukt zou ik dan via de apn instellingen een andere provider proberen.
Het bleek inderdaad een APN probleem te zijn. Deze werd aangegeven als automatisch, maar bleek alleen Nederlandse adressen te bevatten.. Na invullen portalmmm.nl werkt alles zoals het hoort. Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat het een module in een notebook is. Een telefoon heeft misschien slimmere software aan boord. Opgelost dus en weer wat geleerd.!
Reputatie 7
Badge +18
Top! Fijn dat het opgelost is en zo kom je volgende keer beslagen ten ijs! Geniet van je tijd in Frankrijk!

Reageer