Beantwoord

Geen melding van gemist gesprek tijdens bellen (iPhone 8, 11 en 12)

  • 28 April 2021
  • 6 reacties
  • 4254 keer bekeken

Als ik in gesprek ben en iemand anders probeert mij te bellen, dan krijg ik geen melding (wisselgesprek staat wel aan) en ik krijg ook geen gemiste oproep in mijn lijst. Voicemail staat uit, wil ik ook niet aan hebben.

Mensen gaan ervan uit dat ik terugbel, maar als ik niet weet wie mij belt, dan wordt dit lastig.

Ik heb het probleem bij Iphone 8, Iphone 11 en Iphone12.

Voorheen werkte dat wel. Ik heb al wel diverse topics hierover gevonden, zowel op deze site als op andere, maar nergens een concrete oplossing.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 April 2021, 16:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Felintje, welkom! Je ontvangt geen sms dat je een oproep hebt gemist als voicemail uit staat, omdat er dan geen gemiste oproepen worden gedetecteerd door ons netwerk. Als je graag een melding van een gemiste oproep wilt krijgen, is het advies om je voicemail aan te zetten door ‘AAN’ te sms’en naar 1233. Doorloop vervolgens deze stappen om de optie om voicemail te ontvangen uit te zeggen:

  • Bel naar 1233 om toegang te krijgen tot je voicemailinstellingen;
  • [Optie 2] Instellingen; 
  • [Optie 2] Afspeelinstellingen;
  • [Optie 3] Ontvangen van berichten aan -of uitzetten;
  • Selecteer de optie om het ontvangen van berichten uit te zetten en bevestig je keuze. 

Op deze manier ontvangt degene die jou belt een melding dat je voicemail hebt uitgezet en wordt het gesprek beëindigd.

 

Wel zou jouw telefoon vanuit de ‘telefoon app’ gewoon aan moeten geven dat je een oproep gemist hebt. Dit heb ik zelf net ook getest: als ik mijn voicemail uitschakel krijg ik inderdaad geen sms, maar wel een pop up dat ik een gemiste oproep heb. Zelf heb ik een Android toestel, maar dit zou met de iPhone natuurlijk ook zo moeten werken. Wellicht kan je ook eens bij Apple informeren hoe dit zit?

Ik krijg nu wel een sms, maar nog steeds geen gemiste oproep in mijn telefoonlijst.

Ik ga ook ff bij Apple informeren.

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg nu wel een sms, maar nog steeds geen gemiste oproep in mijn telefoonlijst.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat ook logisch. Uw verbinding is bezet, de beller kan u niet bereiken, dus uw telefoon kan helemaal niet weten dat er iemand gebeld heeft. 

Reputatie 7
Badge +30

Volgens mij is het inderdaad óf óf. Of je krijgt deze sms vanuit de voicemail, of je krijgt een bericht vanuit je telefoon. Als je hiermee geholpen bent, is het in orde denk ik, maar als je het anders zou willen, zou je de voicemail weer uit moeten zetten. Dan zou je dus vanuit de telefoon gewoon een pop-up moeten krijgen dat er een gemiste oproep is. 

Volgens mij is het inderdaad óf óf. Of je krijgt deze sms vanuit de voicemail, of je krijgt een bericht vanuit je telefoon. Als je hiermee geholpen bent, is het in orde denk ik, maar als je het anders zou willen, zou je de voicemail weer uit moeten zetten. Dan zou je dus vanuit de telefoon gewoon een pop-up moeten krijgen dat er een gemiste oproep is. 

Voorheen kreeg ik gewoon een pop-up als ik in gesprek was en er kwam een tweede gesprek. Ineens niet meer. Voicemail had ik altijd al uitstaan. Ik had verder niets in de instellingen gewijzigd en al een paar jaar dezelfde telefoon.

Reputatie 7
Badge +30

Wil je jouw forumprofiel eens aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar.Â