Beantwoord

Geen mms-mogelijkheid meer vanaf 1 juli 2017

• 21 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 17617 keer bekeken

Badge
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik gebruik gemaakt van de SOS feature van mijn Android toestel. ("Send SOS messages": https://gs6.gadgethacks.com/how-to/use-sos-feature-your-galaxy-s6-case-emergency-0161449/) Dit is een ingbouwde feature die contactpersonen om hulp vraagt in het geval van nood. Deze toepassing stuurt ook foto's van de camera. Hiermee kunnen de ontvangers de noodsituatie inschatten. Nu kreeg ik een SMS van KPN dat de MMS functie niet meer beschikbaar is.

SMS:

"Beste klant, u heeft geprobeerd een MMS te versturen, dit is niet gelukt. Wij zijn per 1 juli gestopt met het verzenden van MMS berichten. Wij raden u aan een alternatief te installeren voor het versturen van foto's of emoticons."

Hier ben ik niet blij mee. Nu werkt deze functie niet meer volledig. Verder vraag ik mij af via welk kanaal ik over het verdwijnen van de functie ben geinformeerd en wat is precies dat alternatief is waarnaar wordt verwezen in het SMS bericht.
icon

Beste antwoord door Erik_ 22 augustus 2017, 11:17

Hoi Stannie, welkom hier! Zoals Robin al aangeeft hebben wij begin dit jaar al aangekondigd te gaan stoppen met MMS per 1 juli. Wij hebben dit ook bij de verschillende leveranciers van mobiele besturingssystemen aangegeven met het verzoek om waar nodig aanpassingen te maken zodat MMS niet meer de enige optie is. In hoeverre fabrikanten daar gehoor aan geven is een tweede.

Voor nu zou ik je dan ook aanraden om een andere app te zoeken voor de noodfunctie, of om het verzenden van foto's/geluid in de instellingen van de sos-functie uit te zetten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Het stoppen van MMS was al aangekondigd (in iedergeval in Februari 2017). Alle providers op het KPN netwerk zijn hiermee gestopt. Alle providers op het T-Mobile netwerk stoppen rondom 2019.
Vooralsnog heeft Vodafone geen plannen om MMS te stoppen op hun netwerk.

Hoe het staat met RCS, de opvolger van MMS, durf ik niet te zeggen.
Alternatieven voor MMS zijn o.a. Email (uiteindelijk praktisch hetzelfde) maar ook diensen zoals Facebook Messenger, Whatsapp, Viber, Signal e.d.

Robin
Badge
Hallo Bobin,

bedankt voor je antwoord. Wat betreft de alternavieven snap ik dat deze diensten gebruikt kunnen worden voor het versturen van tekst en foto's. Het zijn alleen geen alternatieven voor het SOS functie. Zover ik kan zien is MMS daar de enige oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
Ja maar ik heb die SOS functie niet geschreven. Als je de SOS functie zonder MMS wil gebruiken dan moet je waarschijnlijk de foto functie uizetten. Een ander alternatief is om een andere SOS functie/app te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Stannie, welkom hier! Zoals Robin al aangeeft hebben wij begin dit jaar al aangekondigd te gaan stoppen met MMS per 1 juli. Wij hebben dit ook bij de verschillende leveranciers van mobiele besturingssystemen aangegeven met het verzoek om waar nodig aanpassingen te maken zodat MMS niet meer de enige optie is. In hoeverre fabrikanten daar gehoor aan geven is een tweede.

Voor nu zou ik je dan ook aanraden om een andere app te zoeken voor de noodfunctie, of om het verzenden van foto's/geluid in de instellingen van de sos-functie uit te zetten.
Badge
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga opzoek naar een andere app voor een noodfunctie. Hopelijk komt er in een toekomstige versie van de mij S6 een andere implementatie zodat MMS niet meer nodig is.
hallo
Wat idioot is is dat mn sms om gezet wordt in mms omdat deze langer is dan een sms
zonder icoontje deze persoon heeft geen whatsapp en kan ik mijn tekst dus niet versturen en nu???
hoe moet ik het nu doen mn tekst in tweeën of drieën knippen gaat ook niet omdat ik dan niet meer weet wat ik geschreven heb... pff
erg handig dat jullie dit niet meer gebruiken
waarom worden smsjes omgezet in mms terwijl ik geen icoontjes enzv gebruik???
grtjs Sheltijger
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Sheltijger, welkom op het forum! Mijn vermoeden is dat een instelling in je telefoon ervoor zorgt dat lange smsberichten worden omgezet naar mms. Welk toestel heb jij?

Reageer