Beantwoord

Geen mobiele data, kan niet bellen, geen netwerk in Barcelona

  • 25 March 2021
  • 15 reacties
  • 169 keer bekeken

Badge

Hi

Nu in barcelona en kan mijn kpn hier niet gebruiken, geen mobiele data en kan ook niet bellen. Alle instellingen aangepast etc. Hoe kan dit? Bij andere providers hier nooit last van gehad.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 March 2021, 08:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hi,

Sinds aankomst in Spanje kan ik met mijn KPN abonnement de mobiele data niet gebruiken en ook niet bellen. HELP!! Echt super vervelend. Heb alle tips gebruikt en echt niets werkt, kan dus ook niet naar de klantenservice bellen.

 

*Admin: verplaatst naar je eigen topic.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Liek12, welkom op het forum! Dit hoort gewoon te werken!

  • Heb je roaming wel aan staan op je toestel?
  • Heb je je toestel al herstart?
  • Kun je ook eens proberen te verbinden met een ander lokaal netwerk?
  • Heb je Portalmmm.nl als APN ingesteld of Internet? Zou je de andere eens willen proberen en je toestel nog eens herstarten?

Deze had je al doorlopen maar ik zet hem er voor de zekerheid toch nog even onder. Hier kun je de internet instellingen controleren op jouw specifieke toestel: KPN Toestelhulp

Reputatie 7
Badge +20

@Angelique12  ik heb jullie topics even samengevoegd. Ik heb zo het vermoeden dat jullie dezelfde persoon zijn :sweat_smile:  Kun jij ook de stappen uit mijn bovenstaande bericht proberen?

Badge

Hi, bedankt voor je reactie,  heb inderdaad al het genoemde gedaan,  maar helaas.

Badge

Nu geprobeerd met toestelhulp Samsung s10 plus, opnieuw opgestart, nog steeds niets. Huil huil.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je beide APN's geprobeerd?
Anders kijk ik ook graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Reputatie 6
Badge +8

Netwerkoperator automatisch selecteren?

Badge

Hi

Bedankt voor je antwoord, ik heb zo goed mogelijk ingevuld, kun je dit even nakijken aub? Waar kan ik de laatste 3 cijfers van de IBAN invullen? Nogmaals bedankt. Oh ja, ik heb alle verschillende opties ingevoerd en geprobeerd. Automatisch of handmatig netwerk opzoeken gaat ook niet, kan geen netwerk detecteren.

Badge

telefoonnummer is xxxx

 

Badge

Nogmaals hoi :-)

Oplossing duurt helaas echt veel te lang, nu al dagen niet kunnen bellen, niet internetten helemaal niets op de mobiele telefoon. Uit ellende net losse MB's gekocht voor euro 7,99, echt belangrijk dat ik de mobiele data en netwerk kan gebruiken. Hoop echt dat een oplossing nu snel komt, nu extra kosten gemaakt terwijl dit in het abonnement hoort te zitten.

Aan onze kant lijkt alles te werken, @Liek12 . Ik zie geen gekke dingen. Wat mij opvalt is dat er de afgelopen dagen wel gebeld en ge-internet is. Dit zijn echter wel hele korte gesprekjes en het verbruik is ook niet veel. Kan het zijn dat de verbinding daar heel traag is? Sinds wanneer ben jij daar? En werkte het wel in andere landen (mits je met de auto bent gereisd) 

Is er toevallig ook een ander toestel wat je even mag lenen en waar je dan jouw SIM kaart in kunt proberen? 

Badge

???? dat kan dus niet, ik ben sinds woensdag 24 maart in Barcelona, en na aankomst heb ik geen gebruik kunnen maken van het netwerk of de mobiele data. Hoe kan het nou zijn dat je ziet dat er is gebeld de afgelopen dagen?? Dat is dus niet waar. Echt heel vreemd dat je zegt dat er gebeld is, klopt helemaal niets van. Ik ben per vliegtuig aangekomen.

Ik zal morgen de SIM uitproberen in een andere telefoon.

Ook nog iets, omdat ik dus echt omhoog zit, heb ik een extra bundel van euro 7,99 aangeschaft. Ook deze  is niet op de telefoon.

Waarom duurt het zo lang om een oplossing te vinden?? Niet echt klantvriendelijk dit hele gebeuren, begin het nu echt zat te worden, hoop dat je dat begrijpt.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Liek12, we hebben niet goed gekeken: sorry!! Er stond een dataroaming blokkade op je nummer. Dan kan je niet internetten in het buitenland wat je ook probeert. Ik heb de blokkade verwijderd en de kosten van de extra bundel vergoed. Misschien dat je toestel nog even uit en aan moet, maar daarna moet het werken! Wil je dat nog even laten weten? 

Badge

Hi

Geregeld, heb de SIM in mijn andere toestel gedaan (ik niet, maar iemand met meer verstand….) en alles werkt nu als een zonnetje. Excuus voor de toon in het laatste bericht, was vrij wanhopig….

Nogmaals bedankt en een prettig weekend toegewenst.

Reputatie 7
Badge +30

Geen enkel probleem, kan me goed voorstellen dat dit superrot is! Fijn dat het opgelost is :-).