Beantwoord

Geen netwerk buiten EU? Wel in Nederland.

  • 30 March 2020
  • 16 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik woon buiten de EU, heb wel mijn Nederlandse mobiele abonnement,  eerste maanden kon ik gewoon sms -en versturen en ontvangen.  Nu niet meer. Gebruik wel de Wi-Fi code van het appartement.  Nu dacht ik dat mijn simkaart kapot was, omdat ik geen netwerk scheen te hebben op mijn mobiele nummer van Nederland .  (Mobiel is goed, mijn buitenlandse nummer werkt wel.)

Maar ik was onlangs in Nederland,  en daar deed alles het weer.  Dus geen kapotte simkaart. Maar dus geen netwerk in het buitenland.  Hoe komt dit?

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 April 2020, 22:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @RubyJane . Welkom op het forum.

Het is lastig om je vraag eenduidig te beantwoorden. Waar woon jij precies? Land en regio?

Hier is meer info te vinden over het gebruik van je mobiel in het buitenland: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Via toestelhulp kun je een stappenplan doorlopen om jouw toestel ook in het buitenland te laten werken: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm 

Mocht het allemaal niet werken kun je dan je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt. 

Reputatie 7

Hey @RubyJane, helaas nog geen bericht van je gehad. Is het gelukt met de hulp die Erwin je hier heeft aangeboden? We horen het graag :) 

Hey Nadia. Nog niet gelukt met de info van Erwin. Ikheb net mijn profiel aangepast.

stappenplan ging ook niet.

Hoi @RubyJane . Helaas kan ik niet zoveel met de informatie in jouw profiel. Het mobiele nummer bevat een ongeldig teken en je hebt geen adres ingevuld. Ik mis een postcode.

Kun je het adres (in Nederland) invullen waar het nummer geregistreerd staat?

Hoi @RubyJane . Je kunt alleen een mobiel abonnement bij ons hebben als het geregistreerd staat op een Nederlands adres. 

Of gaat het misschien om een pre-paid kaartje? Alle info is welkom.

Hou Erwin, Ik zal mijn profiel aanpassen met de Nederlandse gegevens. 

Ik kon niet eerder reageren,  mijn mobiel deed het opeens niet  meer.  

Ik heb inderdaad een abonnement. 

Daar heb ik trouwens ook nog een vraag over. Mijn abonnement verloopt volgend jaar,  dan zitten we waarschijnlijk nog steeds Qatar, is het mogelijk om dan naar een prepaid kaart over te gaan met nummerbehoud?

Reputatie 7
Badge +20

Dag @RubyJane Je schrijft ‘deed het opeens niet meer'. Houdt het in dat het nu wel weer werkt?  Als het niet zo is: zou je dan het nummer van je simkaart eens willen noteren in je profiel? Ik heb gekeken en ik zie eigenlijk niets geks op je nummer. Als je abonnement is verlopen kun je inderdaad met nummerbehoud naar prepaid! 

Ja, hij doet het weer, heel raar. Woensdagmiddag wilde ik een app openen, hij deed niets meer. Ik dacht hem even aan en uit te zetten, toen deed hij niets meer , vroeg alleen, uitzetten of opnieuw opstarten, als je op 1 van de 2 drukte gebeurde er niets, zwart beeld, vanmorgen kon ik hem ineens weer aanzetten.

maar bedankt voor je antwoord op de prepaid vraag. Morgen zal ik mijn simkaartnummer invullen op mijn profiel, heb ik nu geen gelegenheid voor.

Fijn dat het weer werkt. En geef tegen die tijd hier even een seintje zodat het weer onder onze aandacht komt. :-)

Erwin, ik kan nu op de een of andere manier mijn profiel niet aanpassen.  Ik wil mijn simkaartnummer invullen,  in de hoop dat jullie kunnen zien of ik een verkeerde instelling in mijn mobiel heb omdat ik geen netwerk heb in Qatar. 

 

Ik heb alles net overgezet naar een nieuwe mobiel,  ik heb precies dezelfde gekocht, met dual sim. Ik denk dat ik iets in de instellingen verkeerd heb staan.

Bij mijn Qatar nummer  pakt hij netwerk Vodafone. 

Bij mijn nedl.nummer zegt hij netwerk niet beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is inderdaad vreemd. Wat gebeurt er wanneer je handmatig naar netwerken zoekt en probeert te verbinden met Vodafone? 

En wat gebeurt wanneer je handmatig met het netwerk Ooredoo probeert te verbinden? Dat is ook een partner van ons daar. 

Ga ik zo proberen 

Ik kon alleen kiezen tussen Vodafone en qatarnet. 

Volgens mij werkt dit nu. Via Qatarnet . Ik kreeg een sms binnen van KPN.

Hier ben ik blij mee.

Kan het zijn dat toen ik hier net woonde en mijn netwerk het nog wel deed, dat het toen nog Telfort was, dat die hem wel verbond met Vodafone?

Hopelijk blijft dit werken, Bedankt.  En als ik weer ergens tegen aan loop,  dan stuur ik weer een bericht

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal top. Goed dat je het laat weten! Ik geef je nog wel de tip mee om een nieuwe simkaart te bestellen wanneer je weer in Nederland bent. Je hebt een wat oudere simkaart, waardoor je in de toekomst opnieuw tegen problemen aan zou kunnen lopen. Dit heeft echter geen haast.

Bedankt    voor de tip. Dat ga ik zeker doen als ik weer even naar Nederland ga .