Beantwoord

geen netwerk - gesel. netwerk (NL KPN) niet besch

Helaas heb ik nu enkele uren geen bereik meer met kpn. Ik heb nog wel wifi (Ziggo). 

Graag een bericht of er iets lokaals aan de hand is (postcode 2771) of dat het wellicht mijn sim os oid.

In afwachting,

Annet

icon

Beste antwoord door Shugosha 31 oktober 2014, 17:38

Er staan in ieder geval op de website verder geen storingen gemeld of onderhoudswerkzaamheden. U heeft al getracht het toestel een keer opnieuw op te starten? Mocht het namelijk daarna nog steeds niet werken, dan kunt u nog proberen om het toestel op alleen 2G te zetten. Mocht ook dat niet baten, dan zou het wijs zijn om de sim in een ander toestel te proberen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Er staan in ieder geval op de website verder geen storingen gemeld of onderhoudswerkzaamheden. U heeft al getracht het toestel een keer opnieuw op te starten? Mocht het namelijk daarna nog steeds niet werken, dan kunt u nog proberen om het toestel op alleen 2G te zetten. Mocht ook dat niet baten, dan zou het wijs zijn om de sim in een ander toestel te proberen.

Shugosha schreef:

Ik ga de sim nog even in een ander toestel proberen..moest even op zoek naar een  adapter.

Het lijkt steeds af en aan te zijn.. maar apart dat alleen bellen het niet doet!

...

Oke...de sim doet het goed in een ander toestel. Dus ligt het aan mijn samsung S4, helaas.

Hebben jullie nog tips?

Annet

Oke...ik kan dus wel bellen als in de insteling zet op 'gsm' (2G).. ik krijg een E te zien.

mijn tweede (werk)telefoon (telfort) heeft 3G..

Is de verbinding de beperking??

Kan ik dit nog later verbeteren ergens?

Annet

Reputatie 7
Badge +12
Heeft u ook nog verbinding wanneer u de netwerkmodus op GSM/WCDMA zet? WCDMA zou ervoor moeten zorgen dat 3G namelijk ook werkt.

Nee. Dat doet t niet.
nu weet ik dat mijn databundel (4G) op is, maar mijn beltegoed niet. Dus ik snap dit niet goed.
Reputatie 7
Badge +12
Wanneer de databundel op is zorgt dit er wel voor dat de dataverbinding langzaam zal zijn en dat gaat dan via het 2G/3G netwerk. De verbinding met het netwerk zou nog wel gewoon mogelijk moeten zijn. Heeft u het probleem dan ook alleen op deze locatie of ook elders?
Inmiddels is mijn bundel weer aangevuld..en het probleem ongewijzigd. Ik heb het ook elders dat ik niet kan bellen of gebeld worden onder 4G/3G. Kpn gaf al aan dat het wellicht een zender/ontvanger-manco is in de telefoon (samsung S4). Wat denken jullie?
Reputatie 7
Badge +12
Het kan inderdaad een defect zijn met het toestel. Ik zou nog wel eerst adviseren om een backup te maken van alle gegevens op het toestel en om dan nog het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om eventuele software problemen uit te sluiten. Mocht het dan nog steeds niet verholpen zijn zou u het toestel kunnen aanmelden voor een reparatie.

Reageer