Beantwoord

Geen netwerkbereik

Hallo,

In en rond onze nieuwbouwwoning is er geen of nauwelijks bereik. Hierdoor kunnen we binnen niet bellen of gebeld worden. Buiten moeten we een specifieke plek opzoeken. Kijken we op de dekkingskaart dan staat de woning precies in een witte vlek zonder dekking. Is er een oplossing voor dit probleem? Bestaande de zogenaamde femtocellen (GSM repeater) nog en mogen deze gebruikt worden? Ze worden volop aangeboden via webshops maar zijn niet meer te bestellen via de Nederlandse providers.

Groet,
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 december 2018, 11:46

Welkom op het forum, Velswijk! Vervelende situatie als het bereik zo slecht is. Femtocellen worden aan consumenten niet meer verkocht. Voor (groot)zakelijke markt is het in specifieke omstandigheden nog wel leverbaar. Ik denk dat voor jullie de oplossing gaat zitten in wat VoWifi wordt genoemd, bellen via wifi. Het hangt, qua techniek, samen met bellen over 4G, maar maakt dan gebruik van je wifiverbinding. We zijn begonnen met het uitrollen hiervan. Je leest er op deze pagina meer over. Daar staat ook een overzicht van toestellen die het op dit moment al ondersteunen, en hoe je het daarop aanzet.

Meer toestellen zullen in het komende jaar gaan volgen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Welkom op het forum, Velswijk! Vervelende situatie als het bereik zo slecht is. Femtocellen worden aan consumenten niet meer verkocht. Voor (groot)zakelijke markt is het in specifieke omstandigheden nog wel leverbaar. Ik denk dat voor jullie de oplossing gaat zitten in wat VoWifi wordt genoemd, bellen via wifi. Het hangt, qua techniek, samen met bellen over 4G, maar maakt dan gebruik van je wifiverbinding. We zijn begonnen met het uitrollen hiervan. Je leest er op deze pagina meer over. Daar staat ook een overzicht van toestellen die het op dit moment al ondersteunen, en hoe je het daarop aanzet.

Meer toestellen zullen in het komende jaar gaan volgen.

Dank voor je antwoord, We maken gebruik van KPN EEN en het gaat om een klein zakelijke aansluiting. Volgens mij is daar VoWifi nog niet beschikbaar. Toestellen (Apple 8 en XS) zijn dat wel. Rustig afwachten maar.
Reputatie 7
Badge +26
In dat geval kun je de vraag ook nog even stellen op ons Zakelijk Forum. Voor zover ik weet is VoWifi beschikbaar voor zakelijke klanten. Maar de collega's daar kunnen je dit met zekerheid vertellen. En ook of er dan voor jouw abonnement mogelijkheden zijn voor femtocel.

Reageer