Beantwoord

Geen service in Canada

• 13 december 2018
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Ben vandaag in Calgary aangekomen. Mijn KPN mobiel geeft "No service" aanl heb ook geen bericht van KPN ontvangen dat ik in Canada ben. Heb gisteren, tien ik nog in Holland was, een buiten EU bundel aangeschaft. Kan nu niet bellen If gebeld worden
icon

Beste antwoord door Onno48 13 december 2018, 15:52

Hi Paul,
Bedankt voor je reactie.
Roaming had ik aan staan. Heb het toestel, iPhone 6, verschillende keren gereboot. Heb gekeken welke netwerken beschikbaar waren. Er zijn er 3, Telus, Rogers en Bell. Heb ze allemaal een voor een geprobeerd. Geen sukses. Het toestel weer terug gezet op automatische network selection. Uiteindelijk, na een paar uur verscheen er in ene Bell op de display en was ik connected. Ik denk dat het probleem is dat er, waar ik zit, blijkbaar een minder goede dekking is. Bell, waar ik nu connected mee ben, toont maar de streepjes.
Interessant detail. Mijn vrouw heeft een ouwe iPhone 4 met een goedkope Deka pre-paid Sim. Toen zij haar toestel aanzette, was ze gelijk met Telus verbonden!? Telus is hier in Alberta zo en zo een beter netwerk, dus ik begrijp niet zo goed waarom KPN daar klaarblijkelijk niet mee samenwerkt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Onno48, welkom op het forum. Zou je de volgende dingen willen controleren?

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

Ik hoor graag of dat werkt.
Hi Paul,
Bedankt voor je reactie.
Roaming had ik aan staan. Heb het toestel, iPhone 6, verschillende keren gereboot. Heb gekeken welke netwerken beschikbaar waren. Er zijn er 3, Telus, Rogers en Bell. Heb ze allemaal een voor een geprobeerd. Geen sukses. Het toestel weer terug gezet op automatische network selection. Uiteindelijk, na een paar uur verscheen er in ene Bell op de display en was ik connected. Ik denk dat het probleem is dat er, waar ik zit, blijkbaar een minder goede dekking is. Bell, waar ik nu connected mee ben, toont maar de streepjes.
Interessant detail. Mijn vrouw heeft een ouwe iPhone 4 met een goedkope Deka pre-paid Sim. Toen zij haar toestel aanzette, was ze gelijk met Telus verbonden!? Telus is hier in Alberta zo en zo een beter netwerk, dus ik begrijp niet zo goed waarom KPN daar klaarblijkelijk niet mee samenwerkt.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, fijn dat je nu wel verbinding hebt in ieder geval. Ik durf je ook niet te zeggen waarom wij blijkbaar geen samenwerkingsverband hebben met Telus. Dat antwoord zal ik je toch schuldig moeten blijven maar ik kan op z'n minst het signaal doorzetten.

Reageer