Beantwoord

Geen service in het Duitsland en Oostenrijk

  • 13 January 2019
  • 11 reacties
  • 1124 keer bekeken

Hallo,

Mijn dochter is op Ski kamp in Oostenrijk en heeft geen service. Ze kan dus niet bellen en heeft geen internet.

Telefoon staat niet op vliegtuigstand roaming staat aan 4G en automatisch netwerk kiezen staat ook aan. Simkaart ook al laten verwijderen en diverse keren aan en uit gezet.
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 January 2019, 12:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Romijnrr, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat enorm vervelend dat zij niet bereikbaar is, nu ze op vakantie is in Oostenrijk. Ik begrijp heel goed dat dit voor het thuisfront ook niet fijn is! Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is, maar hiervoor heb ik wel wat meer informatie nodig. Zou je haar 06-nummer willen toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in het Forum profiel? Daarnaast op welke naam het staat en postcode + huisnummer.

Ik zou ook graag willen weten welk toestel zij heeft, merk en type (bijvoorbeeld Samsung S9). Tot slot wil ik vragen of je kan doorgeven dat ze 4G even uitschakelt en kijkt of met 3G wel verbinding gemaakt kan worden. En om automatisch netwerk kiezen uitschakelen, handmatig de eerste 2 of 3 netwerken even testen!
Hoi Susan_ ik heb de gevraagde aangevuld en mijn dochter op de hoogte gebracht. Die kan pas reageren als ze ergens WIFI heeft dus dan even duren?
Hallo Susan_ geen verbetering door op 3g en netwerkkeuze is ook niet gelukt.
Goedemorgen, Ik denk dan Susan_ ook geniet van haar wel verdiende vrijheid, is er een andere Moderator die helpen kan. Probleem in Oostenrijk is nog steeds niet verholpen .
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Romijnrr, Natuurlijk, ik help je graag verder! 🙂 Zou je de stappen op deze pagina met haar kunnen doornemen?
Marina_ bedankt, Heb het gestuurd nu ff reactie afwachten als ze weer wifi heeft.

Volgende vraag, wat nu als ze de Mobiel datanetwerk optie niet beschikbaar is? Ze heeft geen laptop mee om de Carrier settings via ITunes in te stellen kunnen jullie op afstand ea doen?
Reputatie 7
Badge +19
Ik schat de kans erg klein in dat mobiel datanetwerk niet beschikbaar is, als anderen in hetzelfde gebied wel een verbindingen hebben. Uiteraard zoeken we verder naar een andere oplossing als het na het opnieuw instellen van de APN(instellingen vorige bericht) nog niet werkt.
Hallo Marina_,

ze heeft net de stappen doorlopen en alles in zo ingesteld zoals aangegeven. Helaas geen resultaat.

Heb je nog andere opties op afstand.
Reputatie 7
Badge +19
Wil je haar vragen om te proberen handmatig een netwerk te kiezen? Ze kan dit doen door op haar mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kan ze uitvinken dat haar toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat ze dit handmatig kunt doen.
Marina_ het schijnt te werken dus voorlopig geholpen. Marina_ en rest bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Hartstikke fijn om te lezen dat ze weer bereikbaar is via het mobiele netwerk! Mocht het toch weer anders lopen, dan zie ik weer een berichtje van je verschijnen en help ik jullie weer verder 🙂

Reageer