Vraag

Geen service in Hilversum: storing of werkzaamheden?

  • 11 March 2019
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Sinds gisteravond rond 21:45 uur geeft mijn mobiel aan dat er geen service is. Ook na meerdere malen uit- en aanzetten nog geen verandering. Ik woon in Hilversum, waar er vandaag schijnbaar onderhoud wordt gepleegd. Gisteravond was dat echter niet. Wat is er aan de hand?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jackie06 Dat is knap vervelend, uiteraard. Ik zoek graag voor je uit hoe het nu precies zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hoi Bart, bedankt voor je snelle reactie! Als het goed is, kan je de gewenste informatie nu vinden in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @jackie006 Ik heb net gesproken met de collega's van de Technische Dienst. Zij geven aan dat er in jouw postcodegebied geen werkzaamheden aan zendmasten zijn, dus je probleem wordt daar niet door verklaard. Ik wil dus graag even verder kijken. Heb je alleen op je huisadres dit probleem? Wat gebeurt er als je verder weg bent? Heb je van andere mensen in je omgeving vergelijkbare verhalen gehoord?
Inmiddels ben ik al in Utrecht en in Amsterdam geweest vandaag en geen wijziging helaas. Mijn vader heeft geen last en heeft hetzelfde contract bij jullie en dezelfde mobiel...
Reputatie 7
Badge +20
@jackie006 Dan vermoed ik dat het eerder iets met je toestel of met je simkaart te maken heeft dan dat er iets is met het netwerk. Ook dit kunnen we uiteraard testen: zou je de simkaart uit je eigen toestel eens in een ander toestel willen stoppen om te zien wat er dan gebeurt? En zou je eens een andere simkaart in je eigen toestel kunnen uitproberen? Dan zijn we alweer een heel eind verder.
Ga ik doen! Verwacht eind van de middag meer te weten
In een andere mobiel doet de kaart het wel! Toch bijzonder dat hij het ineens niet meer doet in mijn mobiel, hij was niet gevallen op dat moment namelijk.
Reputatie 7
Badge +20
Dan durf ik er in elk geval wel vanuit te gaan dat er iets met je toestel is. Als je een andere, goedwerkende, simkaart in jouw toestel stopt, werkt het dan ook niet? Vallen kan inderdaad een oorzaak zijn, uiteraard. Maar het kan ook veel kleiner zijn: een kleine verbuiging of iets anders bij het punt waar je simkaart ingaat. Kijk het zelf even goed na. Als je niks opvallends ziet kun je overwegen om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Reageer