Vraag

Geen service Razer phone 2

  • 19 May 2019
  • 17 reacties
  • 1853 keer bekeken

Ik heb sinds zaterdag een Razer phone 2 maar ik merk dat mijn service steeds wegvalt.
Ik had hiervoor een Razer phone 1 en heb nooit problemen gehad in dezelfde omgeving. Ik weet niet of het aan de instellingen ligt of dat ik de telefoon terug moet sturen.

Ik hoop snel wat te horen.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Kevinsuzan Dat is geen fijne start met je nieuwe toestel. Merk je het op één specifieke locatie, of komt het overal voor? Heb je er ook een nieuwe simkaart bij gekregen? Zou je eens een andere simkaart in je toestel kunnen stoppen om te zien of het dan beter gaat? En zou je de simkaart uit je Razer 2 eens in een andere telefoon willen doen? Ik lees het graag!
Goedemiddag,

Ik ben er achter gekomen dat het alleen gebeurt op het moment dat ik LTE aan heb staan op 3g/2g houd ik verbinding.
Ik heb het niet op een specifieke locatie maar overal (buitenland nog niet kunnen testen).
Ik heb me oude simkaart in gebruik ik heb wel een nieuwe besteld voor de zekerheid, ik hoop dat het dan gefixt is.
Met mijn oude telefoon (Razer Phone 1) heb ik er geen last van.
Ik ga het proberen met de simkaart van me vriendin.

Ik laat spoedig weten of het opgelost is of dat ik nog verder hulp nodig heb.

Mvg Kevin Tiemersma
Goedemiddag,

Ik ben er achter gekomen dat het alleen gebeurt op het moment dat ik LTE aan heb staan op 3g/2g houd ik verbinding.
Ik heb het niet op een specifieke locatie maar overal (buitenland nog niet kunnen testen).
Ik heb me oude simkaart in gebruik ik heb wel een nieuwe besteld voor de zekerheid, ik hoop dat het dan gefixt is.
Met mijn oude telefoon (Razer Phone 1) heb ik er geen last van.
Ik ga het proberen met de simkaart van me vriendin.

Ik laat spoedig weten of het opgelost is of dat ik nog verder hulp nodig heb.

Mvg Kevin Tiemersma


Kleine update,

Nieuwe simkaart is binnen. lost helaas het probleem niet op heb het ook getest met me oude telefoon (Razer Phone 1) en krijg daar wel verbinding met LTE met de Razer Phone 2 is dit nog niet het geval.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Kevinsuzan. Wat jammer dat de nieuwe simkaart het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Je geeft aan dat je wel een verbinding kan maken wanneer je dezelfde simkaart in een ander toestel stopt. Dat betekent dus dat het een instelling moet zijn op de Razor Phone 2. Zou je de APN-instellingen op dit toestel willen controleren? Als je in het menu naar "Instellingen" gaat en daarna naar "Verbindingen" kan je daar kiezen voor "Mobiele Netwerken". Dan ga je naar "Namen Toegangspunten". Zodra je daar bent, kan je op de "Toevoegen nieuwe APN" rechtsboven in het scherm klikken of aanpassen. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens die je hieronder kunt vinden.

  • Naam: KPN
  • APN: internet
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: internet / default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Laat je ons weten of het is gelukt?
Goedemiddag @Kevinsuzan. Wat jammer dat de nieuwe simkaart het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Je geeft aan dat je wel een verbinding kan maken wanneer je dezelfde simkaart in een ander toestel stopt. Dat betekent dus dat het een instelling moet zijn op de Razor Phone 2. Zou je de APN-instellingen op dit toestel willen controleren? Als je in het menu naar "Instellingen" gaat en daarna naar "Verbindingen" kan je daar kiezen voor "Mobiele Netwerken". Dan ga je naar "Namen Toegangspunten". Zodra je daar bent, kan je op de "Toevoegen nieuwe APN" rechtsboven in het scherm klikken of aanpassen. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens die je hieronder kunt vinden.

  • Naam: KPN
  • APN: internet
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: internet / default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Laat je ons weten of het is gelukt?


Goedemiddag,

sorry voor de late reactie.

Ik heb de Razer phone 2 teruggestuurd en een nieuwe gekregen.
Helaas heb ik dezelfde problemen ik heb de instellingen die je hebt gestuurd geprobeerd maar dat mocht niet baten ik blijf op een 2g/3g netwerk dus ik denk dat het weer terug sturen word en misschien naar een andere telefoon kijken.

tenzij er nog meer dingen veranderd kunnen worden?

Met vriendelijke groet,
Kevin Tiemersma
Reputatie 7
Badge +20
Ik vind het heel bijzonder dat het ook bij een nieuwe Razer 2 optreedt. Gekke gedachte: heb je een hoesje om de telefoon zitten? Zo ja, zou je deze er eens af willen halen en willen kijken hoe het dan gaat? En als je jouw KPN Forum profiel voorziet van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer, kan ik hier kijken of aan onze kant van de lijn alles goed gaat. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Kevinsuzan Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Hoe is het nu?
Goedemorgen!

Het probleem was er zonder en met hoesje dus dat maakt geen verschil.
Ik heb het ook kunnen lossen door helaas te veranderen van provider naar T-Mobile zodra ik de simkaart erin deed meteen LTE+(4G+) dus ik vermoed dat de mobiel en KPN niet goed samen gaan.
Ik gebruik me KPN simkaart nog in mijn oude telefoon (Razer Phone 1)

Mt vriendelijke groet,
Kevin Tiemersma
Reputatie 7
Badge +20
Het is een radicale oplossing, die ik natuurlijk betreur, maar het is wel fijn dat het werkt. Ik herken het idee dat bepaalde toestellen niet met een provider samengaan niet. Hoe zit het met je Razer 1, heb je daar wel 4G mee?
Ik heb precies het zelfde probleem. Misschien dat u mij nog kan helpen, ik heb alle stappen meegedaan zonder succes tot nu toe.
Badge
Ik heb precies het zelfde probleem. Misschien dat u mij nog kan helpen, ik heb alle stappen meegedaan zonder succes tot nu toe.

In mijn geval heb ik het volgende geprobeerd:
Nieuwe sim
Mobiele data instellingen zoals aanbevolen door KPN
frequentieband op Europa vastzetten

Maar het enige dat werkt voor een verbinding die niet om het kwartier uitvalt is 'm op 3G instellen.
Niet ideaal, maar goed genoeg voor bijvoorbeeld Spotify (premium, hoogste bitrate in mijn geval).

Om dit te doen, ga naar:
Instellingen > netwerk en internet > mobiel netwerk > geavanceerd
Selecteer hier "Voorkeursnetwerktype" en selecteer 3G.

Ik heb precies het zelfde probleem. Misschien dat u mij nog kan helpen, ik heb alle stappen meegedaan zonder succes tot nu toe.In mijn geval heb ik het volgende geprobeerd:
Nieuwe sim
Mobiele data instellingen zoals aanbevolen door KPN
frequentieband op Europa vastzetten

Maar het enige dat werkt voor een verbinding die niet om het kwartier uitvalt is 'm op 3G instellen.
Niet ideaal, maar goed genoeg voor bijvoorbeeld Spotify (premium, hoogste bitrate in mijn geval).

Om dit te doen, ga naar:
Instellingen > netwerk en internet > mobiel netwerk > geavanceerd
Selecteer hier "Voorkeursnetwerktype" en selecteer 3G.


Top, probeer ik dat eerst totdat iemand een betere oplossing heeft zodat 4g ook gewoon blijft draaien.
Badge


Ik heb precies het zelfde probleem. Misschien dat u mij nog kan helpen, ik heb alle stappen meegedaan zonder succes tot nu toe.In mijn geval heb ik het volgende geprobeerd:
Nieuwe sim
Mobiele data instellingen zoals aanbevolen door KPN
frequentieband op Europa vastzetten

Maar het enige dat werkt voor een verbinding die niet om het kwartier uitvalt is 'm op 3G instellen.
Niet ideaal, maar goed genoeg voor bijvoorbeeld Spotify (premium, hoogste bitrate in mijn geval).

Om dit te doen, ga naar:
Instellingen > netwerk en internet > mobiel netwerk > geavanceerd
Selecteer hier "Voorkeursnetwerktype" en selecteer 3G.
Top, probeer ik dat eerst totdat iemand een betere oplossing heeft zodat 4g ook gewoon blijft draaien.

Daar hoop ik ook nog steeds op 🙂 ben namelijk voor de rest zeer tevreden met het toestel
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @R.Stijger en @GingerBeardicus Jullie hebben dus exact hetzelfde probleem, dat je 4G-verbinding op je Razer Phone 2 niet stabiel is. En hebben jullie alle tips opgevolgd die in dit topic zijn genoemd? Hoe is het dan als jullie je simkaart in een ander toestel stoppen, is je 4G dan wel stabiel?
Badge
Hallo @R.Stijger en @GingerBeardicus Jullie hebben dus exact hetzelfde probleem, dat je 4G-verbinding op je Razer Phone 2 niet stabiel is. En hebben jullie alle tips opgevolgd die in dit topic zijn genoemd? Hoe is het dan als jullie je simkaart in een ander toestel stoppen, is je 4G dan wel stabiel?

@Bart_
De sim is het probleem niet. Ik heb ook mijn nieuwe simkaart in m'n oude toestel gedaan en had meteen hogere snelheden.

Het probleem ligt volgens mij ergens in de software, en helaas bleek uit een gesprek met Razer Support via twitter DM dat er geen verdere updates gepland zijn voor het toestel (beetje slap voor een toestel van nog geen jaar oud, maar goed).

Het enige waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat het werkt is terugschakelen naar 3G. Dit is vervelend, maar zelfs al zou ik dat niet doen blijven de snelheden laag en geeft mijn toestel voornamelijk 3G of H+ aan. Op z'n minst heb ik nu geen uitval van service meer.

Het ligt ook niet aan het bereik. Ik heb namelijk een zendmast (opstelpunt) aan het eind van de straat en mijn bereik is volledig.
Reputatie 7
Badge +20
@GingerBeardicus Dank voor de toelichting. Ik was er al bang voor, maar ik wilde het gecheckt hebben. Dan is namelijk zo dat het niet aan onze sim en aan ons netwerk ligt. Er zat dan iets in je toestel zitten waar het misgaat. Ik heb daar niet direct een verklaring voor.
Badge
@GingerBeardicus Dank voor de toelichting. Ik was er al bang voor, maar ik wilde het gecheckt hebben. Dan is namelijk zo dat het niet aan onze sim en aan ons netwerk ligt. Er zat dan iets in je toestel zitten waar het misgaat. Ik heb daar niet direct een verklaring voor.
Geen probleem.
Het schijnt iets te maken te kunnen hebben met android versie 9, ik had wat gelezen over een bepaalde xiaomi telefoon die sinds de update geen stabiele verbinding op 800MHz kon maken.
Dit probleem kwam echter ook al met de fabrieks-geinstalleerde versie 8.x.x.

Heel misschien is het mogelijk om een suggestie bij Razer insider te doen voor een update waarbij dit probleem hopelijk kan worden verholpen.

Dit ga ik trouwens zodirect doen, dus als iedereen die dit leest en te maken heeft met dit probleem een steentje bij willen dragen op het forum, hoe meer hoe beter!
Het forum vindt je hier

Reageer