Beantwoord

Geen toegang tot mijn toestel. Vraagt plotseling om pincode

  • 16 October 2021
  • 2 reacties
  • 1169 keer bekeken

Hoi, ik haal mijn telefoon vanmorgen van de lader af en mijn telefoon vraagt om een pincode. hé wat gek. Normaal hoef ik alleen met swipe te ontgrendelen of met een vingerafdruk.

Nu vraagt m'n telefoon steeds om een pincode… wat ik ook doe…. steeds die code.
4 x 0 is de enige code die ik ooit ingevoerd heb…. en die werkt nu niet. 

Helemaal uitzetten en opnieuw opstarten werkt ook niet. Ook dan vraagt het toestel mij om een pincode…. wat kan ik doen? 

icon

Beste antwoord door PeterG 16 October 2021, 13:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Welkom op het forum.

Hè, wat vervelend.

Waarschijnlijk is het de pincode van de simkaart. Als je dan 3 x de foute (want je weet hem niet) invoert krijg je de vraag om de PUKCODE. Hiermee kun je een nieuwe pin instellen. Dan heb je weer toegang indien het inderdaad de sim-pin is.

De pukcode vind je op het kaartje waar je bij aankoop de simkaart uitgedrukt hebt. Dat kaartje heeft het formaat van een bankpas.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Elleke1. Ik zie dat @PeterG al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Als je het kaartje niet meer hebt kan je op deze pagina jouw Pukcode opvragen. Laat je ons weten of het is gelukt?