Beantwoord

Geen verbinding met netwerk

  • 17 May 2019
  • 5 reacties
  • 174 keer bekeken

Ik heb een samsung J6 en een buitenlandbundel voor Bosniƫ, maar telefoon zoekt /vindt geen netwerkoperator, kan dus niet bellen/sms-en.
Roaming staat aan, netwerkoprator op automatisch en via 2g/3g/4g. Zijn er nog meer verborgen instelling die aan/uit moeten? EU-roaming (dat blijkbaar uit moet) niet gevonden.
icon

Beste antwoord door Susan_ 17 May 2019, 09:22

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zou dan geneigd zijn te denken dat er geen zender in de buurt is. Dit berichtje plaats je wel via 4G of wifi?
Bericht is geplaatst met wifi. Anderen hebben wel netwerk. We zijn op meerdere plaatsen geweest, maar heb nergens verbinding
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @JopReis, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat lastig dat je geen gebruik kan maken van je gekochte bundel terwijl je in het buitenland zit! Als ik het goed heb, gaat het om dit toestel. Als je kiest voro de optie 'buitenland --> bellen, sms en internet' dan zie je hoe je het kan instellen.

Ik wil in ieder geval aanraden om te proberen of het werkt als je handmatig een netwerk selecteert (en niet automatisch). Daarnaast controleren of het via 3G werkt (niet overal is het 4G netwerk goed). Tot slot kan je jouw simkaart in een ander toestel testen, om te controleren of het aan de instellingen van je toestel ligt of niet.

Wil je laten weten of je hier nog hulp bij kan gebruiken? 🙂
Susan_ dank je, nu ik hem op 3g heb gezet, lukt het!
Reputatie 7
Badge +21
@JopReis, kijk! Super om te lezen! 😃 Een fijn verblijf nog 😉

Reageer