Beantwoord

Geluid

• 21 mei 2018
  • 3 reacties
  • 133 keer bekeken

Hallo, ik heb een probleem.

Mijn geluid doet het niet meer als ik hem harder zet staat er dat ik met mijn koptelefoon aangesloten ben wat ik niet ben.
Alleen als ik mijn oortjes erin heb kan ik het via mijn oortjes horen.
Ik denk zelf dat er water in het gat gekomen, ik heb al veel geprobeerd maar het lukt me niet kan ik iemand mij helpen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 mei 2018, 13:09

Dag Ilse en welkom hier op het Forum. Dat is uiteraard bijzonder vervelend. Ik zou je willen aanraden je toestel ter reparatie aan te bieden. Als je een toestelverzekering hebt afgesloten zou je je eventueel daar op kunnen beroepen, maar ook zonder verzekering is een reparatie mogelijk. Je krijgt dan vooraf een prijsopgave.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
hallo @Ilsesnelff
Water is funest voor electronica
Het beste wat je nog kunt doen is föhnen en wel zo snel mogelijk.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Ilse en welkom hier op het Forum. Dat is uiteraard bijzonder vervelend. Ik zou je willen aanraden je toestel ter reparatie aan te bieden. Als je een toestelverzekering hebt afgesloten zou je je eventueel daar op kunnen beroepen, maar ook zonder verzekering is een reparatie mogelijk. Je krijgt dan vooraf een prijsopgave.
Reputatie 7
Badge +30
De 3,5mm jack bestaat uit een aantal ringetjes (~4) en minstens 2 daarvan hebben een lage weerstand als er een hoofdtelefoon aangesloten is, een iets hogere als er een headset is aangesloten en een oneindig grote weerstand bij niets aangesloten.

Er zit dus iets wat geleid in de 3,5mm jack of door waterschade kunnen de ringen op een manier contact met elkaar maken.

Kan je misschien testen of de microfoon het met bellen wel doet? En of die het ook doet als je oortjes met microfoonfunctionaliteit hebt aangesloten?

Robin

Reageer