Vraag

Graag stoppen met telefonische marketing

  • 28 July 2020
  • 5 reacties
  • 612 keer bekeken

Ik word constant door +3188775***** gebeld en na een beetje onderzoek kom ik erachter dat het een telemarketing nummer van jullie is. Na het 20x negeren om het vervolgens te blokkeren. Word ik nog steeds dagelijk gebeld. Kunnen jullie alsjeblieft ergens noteren dat ik niet gediend ben van telemarketing en dat ze me van de lijst halen?? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Monkeyboots Je kunt je registreren bij het Bel me niet-register. Daar kun je je afmelden voor telefonische marketing. Als je eerder zaken met een bedrijf hebt gedaan kan dat bedrijf je echter toch nog bellen. In zo'n geval wil je je beroepen op het Recht van Verzet. Daarna mag een bedrijf géén contact meer met je opnemen, tenzij je er om vraagt. 

Dat nummer is van jullie, dus jullie bellen steeds. Ik vind het niet gezond dat ik minimaal 3x per dag wordt gebeld. Ik zou het bijna stalking noemen, wellicht een idee om die afdeling even inlichten dat 1x per week voldoende is en als men na 2x maal niet opneemt, gewoon te kappen. Het isn namelijk mijn recht om niet op te nemen als ik daar geen behoefte aan heb. 

ik sta ingeschreven bij bel-me-niet register, al jaren. Maar we zijn klant, dan heb je blijkbaar de rechten om te stalken.

 

Ik heb inmiddels het nummer zelf terug gebeld en duidelijk aangegeven dat ik er niet van gediend ben, maar dat bleek dan weer een totaal andere afdeling te zijn in verwegistan waar ze niet zomaar even kon melden dat het klaar was. We gaan kijken of het nu klaar is.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Monkeyboots Dat zal zeker kloppen. Zoals ik schreef: als je al zaken met een bedrijf hebt gedaan, kan men inderdaad contact met je opnemen. In zo'n geval kun je je dus beroepen op je Recht van Verzet. Als je dat doet is het bedrijf in kwestie, wij dus, verplicht om je gegevens uit de administratie te halen en mag je niet meer gebeld worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Het is een van de meest irritante vormen van telefonisch lastigvallen, en daarom verbaast het me dat veel bedrijven hier nog steeds gebruik van maken. Nog even los van de bedrijven die het Bel me niet-register eenvoudigweg negeren. Gelukkig zit er een wettelijk verbod op het ongevraagd bellen voor telemarketing aan te komen.

In je profiel op Mijn KPN kan je overigens aangeven op welke wijze KPN je wel mag benaderen.

Piet.

Ook ik wordt gebeld door dit nummer.. staat overal aangeduid als spam-nummer.
Deze partij belt namens de KPN, wordt door de KPN ingehuurd om mensen lastig te vallen om nieuwe diensten te verkopen. Ze zijn aardig onbeschoft en enorm 'pushy', het nummer is bij ons ondertussen geblokkeerd maar het is wel spijtig dat KPN met zo'n partij in zee gaat.
En ja.. nu aangepast in profiel (dank voor de tip).. wil niet meer benaderd worden, ook niet per telefoon.