Beantwoord

Hele oude simkaart

• 17 april 2014
  • 6 reacties
  • 3986 keer bekeken

Ik heb voor mijn moeder, voor moederdag, een nieuwe telefoon gekocht. De Samsung Pocket Neo.

Nu was hij gister binnen gekomen en wou ik vandaag even stiekem testen met haar simkaart of alles in orde was. En alvast alles gebruiksklaar maken zodat ze op moederdag alleen de simkaart erin moet doen en dan er direct gebruik van kan maken!

Nu kwam ik erachter dat haar simkaart er dus niet in past. Het betreft een grote, ipv een micro sim die de Pocket Neo vereist. Dit leek mij niet zo'n probleem, ik zelf heb ook een telefoon waar een micro simkaart in hoort. (zelf op maat geknipt)
Nu blijkt mijn moeder, een veel groter chipgedeelte te hebben dan mijn eigen simkaart. Haar simkaart is dan ook zeker ruim 10 jaar oud, de mijne misschien 4 jaar.

Toch heb ik hem nog een beetje geknipt zodat hij erin past.
Maar nu komt het probleem, de telefoon pakt hem niet.

Klopt het dat deze hele oude simkaarten niet in de nieuwe sim slots werken? Dus dan zal ik een nieuwe voor haar moeten aanvragen?

(ik wou dit al op het forum van Hi plaats, op de simkaart staat namelijk Hi. Echter bij registreren zegt Hi dat het geen bekend telefoonnummer bij hun is. Vandaar dat ik dus beland bij dit KPN-forum)

icon

Beste antwoord door Shugosha 18 april 2014, 14:10

Het kan ongeveer 2 werkdagen duren. Mogelijk dat dit iets langer is vanwege de paasdagen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De oudere GSM kaarten hebben in vergelijking met de USIM kaarten inderdaad een groter vlak. Het knippen kan op zich wel, maar blijkt toch vaak mis te gaan. Mocht het om een abonnement gaan dan zou de contractant via de KPN winkel een bestelling kunnen doen voor de simkaart. Voor een prepaid kan het via hier

Het beterft inderdaad een prepaid kaart.

Als ik via die link een micro sim bestel, krijg je dan een soort van adaptertje erbij? Zodat ze de nieuwe simkaart nog tot moederdag in haar oude mobiel kan stoppen, d.m.v. die adapter?

Is het ook mogelijk om dit in de KPN winkel voor elkaar te krijgen? Ik kan dit in principe toch namens mijn moeder doen, aangezien de prepaidsimkaart toch op "niemands" naam staat?

Reputatie 7
Badge +12
De bestelling van de nieuwe simkaart kan alleen via de site en volgens mij zit er niet standaard een adapter bij. Deze zijn echter wel verkrijgbaar bij menig telecomwinkel.
Ik vind het eigenlijk belachelijk duur, voor zo'n lullig iets als een simkaart.

Enig idee hoe lang de aanvraag tot aankomst van de simkaart is als hij via de link besteld is? Ik heb verder geen bevestiging o.i.d. ontvangen.

Reputatie 7
Badge +12
Het kan ongeveer 2 werkdagen duren. Mogelijk dat dit iets langer is vanwege de paasdagen.

Ik ging er van uit dat je de oude simkaart nog kon gebruiken, tot het eerste gebruik van de nieuwe? Dit klinkt logisch toch.
Nu heeft mijn moeder plots sinds gister geen netwerk meer. Alsof de simkaart al gedeactiveerd is. M.a.w., ze is nu onbereikbaar tot de nieuwe simkaart eris. En dat kan dus nog een tijdje duren als hij vandaag niet bezorgt wordt. (Lees paasweekend)

Reageer