Sticky

Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]



Toon eerste bericht

146 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi iedereen,

Een kleine update. Ik verwacht morgen een nieuwe update te kunnen geven!

De storing die was ontdekt op het voicemailplatform is opgelost echter kan je nog problemen ervaren door de grote hoeveelheden berichten die verwerkt moeten worden. Daardoor komen berichten vertraagd aan. De verwachting is dat zodra die grote hoeveelheid berichten voldoende is afgenomen, VVM goed gaat werken.

Totdat het probleem met Visual Voicemail volledig is opgelost:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.


Reynder_ schreef:

Ook bij mij, iPhone 8, werkt t niet. Volgens 1233 staat voicemail en visual vm Aan, volgens native app heb ik “geen voicemail”.


Precies, dat staat er als je geen Voicemails hebt. Je kan wel gewoon naar 'Begroeting' lijkt me?
Reputatie 5
Badge +6
Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!
Op 4 april 2018 dan eindelijk de lange verwachte uitrol van Visual Voicemail. Bij stond het scherm van voicemail ook daadwerkelijk op Visual Viicemail. Er gebeurde echter niets. Ik kon niets wijzigen en ook een nieuw wachtwoord aanmaken kon niet.
Omdat het net een uitrol was, heb ik nog even gewacht. Na 4 dagen werkte er nog steeds niets. Ook zag en kreeg ik geen meldingen meer van voicemails. Ik heb toen via het voicemail menu gekeken of daar extra info was.
Omdat ik helemaal geen meldingen meer kreeg van voicemails, en ik had er in die paar dagen verschillende, heb ik voicemail als optie uitgezet en ook voicemail uit en aangezet. Uiteindelijk kon ik weer mijn voicemail uitluisteren echter, Visual Voicemail als optie aanzetten in het voicemailmenu is er niet.
Mijn vraag: hoe krijg ik Visual Voicemail weer actief op mijn iPhone? Ik heb de laatste update van Apple en KPN.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +1
Christoph schreef:


Mijn vraag: hoe krijg ik Visual Voicemail weer actief op mijn iPhone?


Dat doe je door een SMS met de tekst “STATE” naar 121 te sturen (gebruik wel hoofdletters)
En je iPhone evt even herstarten!
Zie ook het bericht van @Paul_ van een dag geleden.

Hier lijkt het uiteindelijk te werken zoals Paul_ al voorspelde. Nadat de achterstand is weggewerkt zie ik inderdaad dat het synchroniseren steeds beter gaat.
Reputatie 7
Badge +22
Dennisk76 schreef:

Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!


Ik hoop dat je een 'S' bent vergeten te typen achter die 5. VVM werkt namelijk vanaf de 5S en nieuwer (zie ook het topic)... 😞

Hoe gaat het verder met VVM bij de rest? Goed om te lezen dat het steeds wat beter gaat M-a50. Dat is ook wat de technici zien. Bij steeds meer klanten gaat het goed. Het is nog niet volledig stabiel maar wel grote vooruitgang. Ze blijven het in de gaten houden en als ik later nog wat nieuws hoor zal ik het hier melden.

Nog even voor de zekerheid voor het geval dat VVM nog niet (goed) werkt:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.
Bij mij is er geen verandering. Visual voicemail werkte eerst wel (gedeeltelijk) maar staat nu uit en staat er ‘bel voicemail’. Ik krijg de vv ook niet meer aan. Met Sms STATE naar 121 werkt het namelijk nog steeds niet (meerdere keren geprobeerd inclusief restarts en reset netwerk en telefooninstellingen).

Sms notificatie van voicemail werkt ook niet (heb ik wel aan staan en ook na het uit- en aanzetten werkt het niet). In plaats van sms wordt ik na een ingesproken voicemail gebeld door het tel nr 084-2333. Als ik deze opneem wordt direct de verbinding verbroken.



Paul_ schreef:

Dennisk76 schreef:

Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!


Ik hoop dat je een 'S' bent vergeten te typen achter die 5. VVM werkt namelijk vanaf de 5S en nieuwer (zie ook het topic)... 😞

Hoe gaat het verder met VVM bij de rest? Goed om te lezen dat het steeds wat beter gaat M-a50. Dat is ook wat de technici zien. Bij steeds meer klanten gaat het goed. Het is nog niet volledig stabiel maar wel grote vooruitgang. Ze blijven het in de gaten houden en als ik later nog wat nieuws hoor zal ik het hier melden.

Nog even voor de zekerheid voor het geval dat VVM nog niet (goed) werkt:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.

Reputatie 7
Badge +22
Nick85 schreef:

Bij mij is er geen verandering. Visual voicemail werkte eerst wel (gedeeltelijk) maar staat nu uit en staat er ‘bel voicemail’. Ik krijg de vv ook niet meer aan. Met Sms STATE naar 121 werkt het namelijk nog steeds niet (meerdere keren geprobeerd inclusief restarts en reset netwerk en telefooninstellingen).

En als je met jouw mobiel nu naar 1233 belt, en dan naar het hoofdmenu gaat met *. Dan krijg je (bij optie 4) de optie om VVM aan of uit te zetten. Wat hoor je daar?
In het hoofdmenu heb ik de volgende keuzes:
1. Begroetingen
2. Instellingen
9. English
Reputatie 2
Badge
Hi Paul, nog steeds geen toegang.

Reputatie 2
Badge
Even een klein tipje.

Bij ons op het werk zijn de zakelijke nummers sinds vorige week ook om naar Visual Voicemail.

Echter vertonen bijna alle iPhones hetzelfde euvel. Je krijgt wel het VVM menu maar je bestaande voicemails zijn er niet. Door jezelf even te bellen en een nieuwe voicemail achter te laten verschijnen na enkele seconden ook je oude berichtein het VMM menu in de Telefoon app.

Lost zich dus uiteindelijk vanzelf op door het ontvangen van meer nieuwe voicemails.

Tot nog toe al bij meerdere toestellen dit gezien.

Wellicht iets voor de FAQ.
Reputatie 7
Badge +22
Nick85 schreef:

In het hoofdmenu heb ik de volgende keuzes:
1. Begroetingen
2. Instellingen
9. English


Dan staat VVM uit.

Zou je nu nog één keer een SMS willen sturen met STATE naar 121?
Bel daarna naar 1233 en luister het hoofdmenu af. Bij optie 4 hoor je nu wel wat over VVM als het goed is (niet op 4 drukken want dan zet je 'm uit!)
Bel jezelf dan eens als test. Kan je een VM inspreken? Doe dat dan en check of ie na een tijdje binnenkomt. Kan je geen VM inspreken omdat je in gesprek bent? SMS AAN naar 1233 en probeer het na een paar minuten nogmaals.

Ik heb net exact hetzelfde gedaan met m'n iPhone en het lukte wel allemaal.

@Ronald: alle klanten zitten nu op hetzelfde platforum. Welke merk+type telefoon heb je? Welke Android versie? Hij is niet rooted neem ik aan?

Bedankt voor de tip @Alpha89, waardeer ik! Dit probleem is in de loop van deze week hopelijk opgelost.
ter info: bij mij werkt VVM nu de hele week al normaal.
Nog wel een opmerking... De beide mogelijkheden van begroeting zijn wel enorm beperkt hoor. De std boodschap is gewoon de computerstem die het 06 nummer opnoemt en de aangapaste boodschap kun je zelf inspreken. Ik heb altijd een zelf ingesproken boodschap, vind ik wel zo netjes. Ik merk dat als je wisselt van begroeting dat je de aangepaste boodschap telkens opnieuw moet inspreken. Wat een gedoe zeg. Ik heb namelijk lang niet altijd gelegenheid (stille omgeving) om een boodschap in te spreken. Op zich een mooi systeem dat VVM, maar die ene boodschap is toch niet meer van deze tijd?
Reputatie 2
Badge
Paul_ schreef:

@Ronald: alle klanten zitten nu op hetzelfde platform. Welke merk+type telefoon heb je? Welke Android versie? Hij is niet rooted neem ik aan.


Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.
Reputatie 7
Badge +22
RonaldM01 schreef:

Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.


Dat is dan inderdaad de verklaring. De Hi-app zal technisch anders werken en het is dus ook op een ander VM-platform. Helaas is de nieuwe app niet geschikt voor DuoSim.
Nou het werkt nog steeds voor geen meter! Eerst problemen met het instellen e.d. Nu eindelijk alles actief zou moeten zijn krijg ik niets binnen...

Ik heb talloze keren STATE naar 121 gesmst maar een optie 4 krijg ik niet als ik 1233 bel. Voicemails ingesproken, smsje komt binnen, op 1233 zijn ze ook te beluisteren maar Visual Voicemail zegt: Geen voicemail. Telefoon is ook al meerdere keren opnieuw opgestart. Voicemail uit en weer aangezet. NIETS werkt! Dus KPN als iets NIET werkt implementeer het dan ook niet! Of zorg in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om het op te lossen...
Reputatie 4
Badge +1
MaikelL schreef:

Nou het werkt nog steeds voor geen meter! Eerst problemen met het instellen e.d. Nu eindelijk alles actief zou moeten zijn krijg ik niets binnen...

Ik heb talloze keren STATE naar 121 gesmst maar een optie 4 krijg ik niet als ik 1233 bel. Voicemails ingesproken, smsje komt binnen, op 1233 zijn ze ook te beluisteren maar Visual Voicemail zegt: Geen voicemail. Telefoon is ook al meerdere keren opnieuw opgestart. Voicemail uit en weer aangezet. NIETS werkt! Dus KPN als iets NIET werkt implementeer het dan ook niet! Of zorg in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om het op te lossen...


Heb je ook al “wijzig voicemailwachtwoord” bij “INSTELLINGEN” , “TELEFOON” uitgevoerd?
En daarna evt nog een herstart.
Jep, helaas....
Reputatie 2
Badge
Paul_ schreef:

RonaldM01 schreef:

Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.


Dat is dan inderdaad de verklaring. De Hi-app zal technisch anders werken en het is dus ook op een ander VM-platform. Helaas is de nieuwe app niet geschikt voor DuoSim.



Hi Paul, is er iets aangepast? Ik heb nog steeds twee simkaarten maar de voicemail app werkt ineens wel...

Reputatie 7
Badge +22
@MaikelL: Sorry! Ik heb je bericht niet gezien. Werkt het inmiddels wel of nog steeds niet? Heb je toevallig al contact gehad met de technische dienst (via 1200)?

@RonaldM01: Nee, voor zover ik weet is er niets veranderd. Het is ook niet zo dat het onmogelijk kan werken maar het wordt niet ondersteund.
Ik kan zo snel niet terug vinden of het hier al gemeld is. Maar als je visual voicemail op de iphone (en waarschijnlijk ook android) configureert en hij blijft hangen op het ingeven van de pincode, dan kan dat komen omdat de pincode geen reeks mag zijn (bijv. 1234). Daar kom je alleen maar achter door naar 1233 te bellen en daar je pincode te wijzigen. De app geeft een foutmelding, maar zonder uitleg. Dit heeft me behoorlijk wat tijd gekost.
RonaldM01 schreef:

Paul_ schreef:


Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.


Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).



Hoe log je dan uit? De functie is niet aanwezig in de laatste versie!!

Reageer