Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 48029 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit topic is verouderd. Voor meer informatie over het gebruik van Visual Voicemail, zie:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

157 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Francois, @pgfb en @diedec, ik heb jullie gegevens verzameld + welk probleem jullie ervaren en ik heb het doorgezet naar Paul. Hij zal dit intern doorzetten om uit te zoeken wat het probleem is :-)


@ThijsTeunissen8, bedankt voor het signaal. Ik geef het door :-)
@Natasja & @Paul_, volgens deze gegevens is het probleem bekend bij Samsung, ze zeggen hier dat het is opgelost:

Maar helaas is het dus niet zo, nu ik het lees van @Francois, @pgfb en @diedec
Ik heb geen Samsung, maar een Sony Xperia. Heb het nog een keer geprobeerd na deze update, maar hetzelfde probleem: blijft hangen op het startscherm en slurpt vervolgens mijn batterij leeg omdat de app ergens op de achtergrond actief blijft. Opnieuw starten is dan de enige manier om er vanaf te komen. Heb de app inmiddels verwijderd, want dit is niet werkbaar. Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +25
Excuses voor mijn late reactie! Even een paar dingen wat hopelijk wat duidelijkheid geeft:

- Zakelijke mobiele nummers kunnen óók gebruik maken van de nieuwe Voicemail App. Zie ook het Zakelijk Forum artikel van Lindsay: KPN start met Visual Voicemail!. Als daar specifieke vragen/problemen mee zijn wil ik je aanraden om daar te reageren. Ik kan niet al die gegevens inzien namelijk.

- Oud Hi-klanten die de oude app gebruik(t)en kunnen de nieuwe (nog) niet gebruiken omdat zij nog op het niet zijn overgezet naar het nieuwe VM-platform. Dat betekent dus ook dat de oude app nog zou moeten werken.

- De problemen met een Samsung ben ik aan het navragen. Als ik meer voorbeelden/gegevens nodig heb dan ga ik ongetwijfeld een beroep op jullie doen. ;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Dit klopt, deze optie zal worden toegevoegd in de volgende update!

Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Zeker!

Als jullie meer feedback of vragen hebben laat het me vooral weten, wordt enorm gewaardeerd! 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Excuses voor mijn late reactie! Even een paar dingen wat hopelijk wat duidelijkheid geeft:

- Zakelijke mobiele nummers kunnen óók gebruik maken van de nieuwe Voicemail App. Zie ook het Zakelijk Forum artikel van Lindsay: KPN start met Visual Voicemail!. Als daar specifieke vragen/problemen mee zijn wil ik je aanraden om daar te reageren. Ik kan niet al die gegevens inzien namelijk.

- Oud Hi-klanten die de oude app gebruik(t)en kunnen de nieuwe (nog) niet gebruiken omdat zij nog op het niet zijn overgezet naar het nieuwe VM-platform. Dat betekent dus ook dat de oude app nog zou moeten werken. Dus als je de melding krijgt dat "het niet geschikt is voor jouw mobiele nummer", dan kan dat de reden zijn.

- De problemen met een Samsung ben ik aan het navragen. Als ik meer voorbeelden/gegevens nodig heb dan ga ik ongetwijfeld een beroep op jullie doen. ;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Dit klopt, deze optie zal worden toegevoegd in de volgende update!

Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Zeker!

Als jullie meer feedback of vragen hebben laat het me vooral weten, wordt enorm gewaardeerd! :)

@Paul_de oude hi app. werkt helaas niet meer heb het zelfde als de nieuwe app. dat die geen voicemail berichten heeft terwijl er wel een voicemail is ingesproken als ik 1233 bel
Reputatie 7
Badge +25
Er zijn geen bekende issues (meer) met Samsung toestellen. Als ik het zo lees lijken jullie allemaal oud Hi-klanten te zijn toch? Die de 'oude' VoiceMail app gebruik(t)en? Want dan werkt de nieuwe sowieso niet (zie ook de FAQ).
@Francois, jij bent dus ook zo'n klant als ik het goed begrijp. 😉 De vraag is dus eigenlijk: waarom werkt de oude app niet? Daar heb ik niet zo 1,2.3 antwoord op. Er is voor jullie nog niets aangepast. Sinds wanneer werkt de Hi app niet meer? Zou jij (jullie) de Hi app eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Aan de nieuwe VM app heb je nog niets in ieder geval.

Als oude hi klant heb ik nu niets meer. De oude Hi app werkt nietr meer en de nieuwe KPN app ook niet. Was dit de bedoeling? Zo ja, was het dan niet verstandig gewest hier actief over te communiceren?

Is er bekend wanneer de nieuwe app werkzaam is voor vormalig Hi klanten?

@diedec, de Hi-klanten zijn nog niet overgezet dus de nieuwe app werkt niet, en de oude zou nog steeds moeten werken. Als je nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit je in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Zolang we je nog niet hebben overgezet naar de vernieuwde VoiceMail dienst, kun je nog niet gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat je dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Wij zullen je hier nog persoonlijk over informeren.
De discussie over handsfree en gebruik van de smartphone in het verkeer is heviger dan ooit, en terecht. KPN heeft daar blijkelijk geen enkele boodschap aan en maakt het handig en snel kunnen terugluisteren en terugbellen in de auto in de de nieuwe VM onmogelijk. De beloofde APP voor IOS komt niet, wordt ergens in een menu gewrot. Ik hoop dat velen de KPN zullen benaderen om deze VM-dwaling, beter VM Blunder! terug te draaien. Al jaren tevreden klant, zowel vast als mobiel, maar als dit zo blijft gaat dat helaas rap veranderen.
Reputatie 7
Badge +25
De discussie over handsfree en gebruik van de smartphone in het verkeer is heviger dan ooit, en terecht. KPN heeft daar blijkelijk geen enkele boodschap aan en maakt het handig en snel kunnen terugluisteren en terugbellen in de auto in de de nieuwe VM onmogelijk. De beloofde APP voor IOS komt niet, wordt ergens in een menu gewrot. Ik hoop dat velen de KPN zullen benaderen om deze VM-dwaling, beter VM Blunder! terug te draaien. Al jaren tevreden klant, zowel vast als mobiel, maar als dit zo blijft gaat dat helaas rap veranderen.
Hoi Bert,

Je kan ook zeggen, ONderweg - OFFline. 🙂 Het is maar net hoe je het interpreteert. Persoonlijk vind ik dat beter aangezien handsfree bellen ook concentratie vereist en maar minimaal veiliger is (dan handheld).

Ook wordt er niet 'gewrot'(?) naar mijn mening. Visual VM in iOS is volgens mij iets waar vele iPhone gebruikers al heel lang op zitten te wachten.

Het gaat niet teruggedraaid worden.
Erg spijtig dat de app niet werkt op rooted toestellen.
Helaas word de betutteling op het android platform ook steeds verder geforceerd.
Reputatie 7
Badge +25
Een kleine update geplaatst n.a.v. signalen dat het afspelen van berichten ( door datum/tijd + telefoonnummer) lang duurt:

Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

@Johndoodles: de VM app werkt inderdaad niet op rooted toestellen. Vanuit KPN zien we rooted telefoons als een beveiligingsrisico. Ik heb info toegevoegd aan de FAQ.

Wel wil ik nog even melden dat alle feedback wordt gewaardeerd. Er wordt constant gekeken hoe we de dienst kunnen verbeteren!
Reputatie 3
Badge
Zoals aangegeven in mijn eerste post, ging de installatie van de app prima. Alleen komen de voicemail berichten er niet op binnen. Ik heb weer mijn oude "Voicemail Appp voor HI klanten" geïnstalleerd en de voicemailberichten werden netjes geladen. Ik neem aan dat de gebruikersgroep van de oude "Voicemail Appp voor HI klanten" apart geïnformeerd worden als we over moeten/kunnen stappen?
Reputatie 7
Badge +25
Klopt als een bus Ronald. Jij en je mede Hi-app-gebruikers moeten nog worden overgezet naar het nieuwe VoiceMailplatform. Daarom werkt de nieuwe app niet, en de oude wel. We zetten jullie over zodra de iOS app er ook is, zodat nagenoeg iedereen 'm dan kan ('blijven') gebruiken. Je wordt hierover t.z.t. persoonlijk geïnformeerd zodat daar geen onduidelijkheden over zijn.
Reputatie 3
Badge
Bedankt @Paul_, en ik blij dat ik weer mee kan doen 😉
Reputatie 7
Badge +25
Top! 😃
Reputatie 6
Excuses voor mijn late reactie! Even een paar dingen wat hopelijk wat duidelijkheid geeft:

- Zakelijke mobiele nummers kunnen óók gebruik maken van de nieuwe Voicemail App. Zie ook het Zakelijk Forum artikel van Lindsay: KPN start met Visual Voicemail!. Als daar specifieke vragen/problemen mee zijn wil ik je aanraden om daar te reageren. Ik kan niet al die gegevens inzien namelijk.

- Oud Hi-klanten die de oude app gebruik(t)en kunnen de nieuwe (nog) niet gebruiken omdat zij nog op het niet zijn overgezet naar het nieuwe VM-platform. Dat betekent dus ook dat de oude app nog zou moeten werken.

- De problemen met een Samsung ben ik aan het navragen. Als ik meer voorbeelden/gegevens nodig heb dan ga ik ongetwijfeld een beroep op jullie doen. ;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Dit klopt, deze optie zal worden toegevoegd in de volgende update!

Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Zeker!

Als jullie meer feedback of vragen hebben laat het me vooral weten, wordt enorm gewaardeerd! :)

Goedemorgen Paul - @Paul_!

1. Kun/wil je met ons een lijst delen van alle telefoons en versies van het Android OS die zijn getest, voordat deze KPN Visual VoiceMail App de status RTM - Ready To Manufacture - heeft gekregen van de ontwikkelaars?

2. Wat is de YTD - Year To Date - status van KPN Visual VoiceMail voor iOS? En over welke minimale iOS versie hebben we het inmiddels, nu deze as-we-type nog ontwikkeld wordt door KPN & Apple?

Dus ook voor de (nieuwe) Apple klanten van KPN - met een iPhone X van ruim 1000 euries - een kakelverse en kraakheldere update graag!

Bedankt alvast voor je snelle reactie! 😎
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Berend - @BerendDeMeyer_!

1. Ik heb helaas geen lijst voor je.
2. Ik heb nog niet meer info dan ik in het topic heb vermeld. Je mag er wel vanuit gaan dat de iPhone X bezitters de VVM app kunnen gaan gebruiken (zoals in het topic ook staat).
Reputatie 6
Hoi Berend - @BerendDeMeyer_!

1. Ik heb helaas geen lijst voor je.
2. Ik heb nog niet meer info dan ik in het topic heb vermeld. Je mag er wel vanuit gaan dat de iPhone X bezitters de VVM app kunnen gaan gebruiken (zoals in het topic ook staat).

Goedemiddag Paul - @Paul_!

Bedankt voor je - ietwat voor mij persoonlijk teleurstellende - reactie!

1. Jammer!

2. Ik snap helemaal niets van je opmerking over de iPhone X, want een iOS update is een platform update en geen specifieke iPhone model-update! Of heeft KPN een geheel andere deal met Apple gesloten?

Visual VoiceMail voor iOS

Voor de iPhone komt er een Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit wordt op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. De verwachting is dat dit voor iOS begin 2018 gaat gebeuren.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:

Apple iPhone 5s (Model A1457)
Apple iPhone 6 (Model A1586)
Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
Apple iPhone 6s (Model A1688)
Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
Apple iPhone 7 (Model A1778)
Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
Apple iPhone 8 (Model A1905)
Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
Apple iPhone SE (Model A1723)
Apple iPhone X

3. Dus nogmaals mijn concrete vraag: wanneer komt VMM naar alle hierbovengenoemde Apple iPhone modellen?

4. Wat bedoel je precies met "... met Apple Support"? Ik hoop toch echt niet, dat je bedoelt: Apple Care!!!!!!

Bedankt alvast weer voor je reactie! 😎
Beste experts... Hoe weten we dat Iphone het ondersteunt.... Ik krijg regelmatig updates maar waar moet ik checken of dit er nu EINDELIJK in zit.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi,

2. Ik snap helemaal niets van je opmerking over de iPhone X, want een iOS update is een platform update en geen specifieke iPhone model-update! Of heeft KPN een geheel andere deal met Apple gesloten? Je hebt in jouw bericht het specifiek over de iPhone X. Ik zeg alleen dat die iPhone straks gebruik kan maken VVM. Dus het lijstje wat genoemd wordt in het topic zullen een ‘aanbieder instellingen’-update krijgen.

3. Dus nogmaals mijn concrete vraag: wanneer komt VMM naar alle hierbovengenoemde Apple iPhone modellen?
Nogmaals mijn antwoord: Weet ik nog niet precies. Als ik een specifieke datum heb en mag delen, zal ik het topic updaten.

4. Wat bedoel je precies met "... met Apple Support"? Ik hoop toch echt niet, dat je bedoelt: Apple Care!!!!!!
Ik bedoel geen Apple Care inderdaad. Ik bedoel de toestellen die Apple nog ondersteunt. De iPhone 5 (C) en lager krijgen bijvoorbeeld geen beveiligingsupdates etc.

Beste experts... Hoe weten we dat Iphone het ondersteunt.... Ik krijg regelmatig updates maar waar moet ik checken of dit er nu EINDELIJK in zit.
Je zal dus een update ontvangen. Dat komt wel in beeld te staan. Ook gaan we klanten op verscheidene manieren informeren (nieuwsbrieven/forum) over de nieuwe mogelijkheden.
Badge
wanneer komt nu eindelijk de update voor iOS ! vind KPN de laatst tijd erg traag met iOS apparaten en service hiernaar toe vroeger zat ik bij t-mobile en die had de dienst al vanaf de iPhone 3G ! das flink wat jaren geleden.

😡 heb steeds meer spijt dat ik een nog bij KPN een abonnement heb ...
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_, wanneer kwam ook alweer de update voor de iOS? Heeft Apple er al iets over losgelaten? 🤔
Reputatie 7
Badge +22
wanneer komt nu eindelijk de update voor iOS ! vind KPN de laatst tijd erg traag met iOS apparaten en service hiernaar toe vroeger zat ik bij t-mobile en die had de dienst al vanaf de iPhone 3G ! das flink wat jaren geleden.

😡 heb steeds meer spijt dat ik een nog bij KPN een abonnement heb ...
Dit ligt niet alleen aan KPN. Als Apple het nog niet wilt dan kan KPN weinig doen dan afwachten wanneer er een nieuwe update van iOS komt. 🙂
Badge
Zit alvanaf de iPhone 3G in iOS ..... er moet een carrier update worden uitgebracht door KPN in samenwerking met Apple. Naar kom op wachten al jaren...
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Het duurt niet lang meer. Ik verwacht er zeer binnenkort meer over te kunnen zeggen. :)

Het voordeel t.o.v. T-Mobile is overigens dat het bij ons geen extra kosten met zich meebrengt.
Badge
👏🏻
hallo,

ik zou graag willen weten wat er bedoeld wordt met begin 2018 voor ios klanten. moet ik dan aan eerste kwartaal denken of eerste halfjaar?

mvg.