Sticky

Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]


Reputatie 7
Badge +23
Op 6 december lanceert KPN de (gratis) Visual Voicemail app(VVM) voor Android. Met de app kun je sneller je VoiceMails beluisteren en wissen op je smartphone. Kies zelf welk bericht ja eerst wil horen en bel direct terug. Hier lees je hoe de Visual VoiceMail app werkt. Voor iOS (iPhone) zal de Visual VoiceMail later beschikbaar komen.

VVM voor iPhone komt nu echt!


Voor Android hebben we bij KPN op 6 december 2017 de Visual Voicemail app gelanceerd. Voor iPhone (Apple/iOS) komt er een Visual VoiceMail oplossing in het menu vanaf 4 april 2018. Ook oud Hi-klanten gaan dan over naar het nieuwe platform.Tussen 4 en 6 april wordt Visual Voicemail op het toestel gezet via een update van Apple. Nadat deze update is uitgevoerd kan je Visual VoiceMail gebruiken.

Inmiddels draait VVM voor iPhone stabiel en werkt het zoals gewenst.

Alles voor Apple op een rij:
  • Vanaf 4 april 2018 komt er een Visual Voicemail oplossing beschikbaar in het menu.
  • Apple klanten kunnen na het drukken op het voicemail icoon en het instellen van pincode (en optioneel de begroeting) VVM gebruiken. Het is native functionaliteit en er hoeft dus geen app geïnstalleerd te worden.
  • Deze wordt binnen twee dagen (vanaf 4 april) op het toestel gezet door de VoiceMail te activeren van Apple. Druk hiervoor op de VoiceMail knop rechts onderin het telefoonmenu.
  • Deze app kan niet worden uitgezet omdat dit een ingebouwde functionaliteit vanuit Apple/iOS is.


Voordelen


Vanaf vandaag kun je de app in de PlayStore downloaden. De app is gratis.
Met deze app is het gebruik van VoiceMail een stuk makkelijker gemaakt. Het heeft namelijk de volgende voordelen:
  • Direct terugbellen naar degene die een bericht heeft ingesproken
  • Sneller je Mobiele VoiceMails beluisteren en wissen
  • Alle VoiceMail berichten overzichtelijk in beeld
  • Kies zelf welk bericht je eerst luistert
  • Makkelijk belangrijke instellingen wijzigen
  • Berichten die verwijderd worden in je voicemailbox (na looptijd) blijven nog wel beschikbaar in de app. Als je ze op je toestel opslaat kan je ze zelfs bewaren als je de app verwijdert
Download nu gratis de Visual VoiceMail app in de PlayStore!
Je kunt uiteraard ook nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail. Je kunt dus ook al heb je de app, ook nog gewoon via 1233 of via 0612001233 toegang krijgen tot je VoiceMail box.



Notificaties

Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.

Berichtenoverzicht:



Visual VoiceMail voor iOS


Voor de iPhone zit de Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit is op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. Inmiddels is deze update uitgerold.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
Apple iPhone 5s (Model A1457)
Apple iPhone 6 (Model A1586)
Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
Apple iPhone 6s (Model A1688)
Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
Apple iPhone 7 (Model A1778)
Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
Apple iPhone 8 (Model A1905)
Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
Apple iPhone SE (Model A1723)
Apple iPhone X


Begroetingen Visual Voicemail Apple
Het begroetingen menu werkt als volgt:

Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kun je kiezen uit een standaard- en een aangepaste begroeting.

Kies je voor standaard dan horen bellers jouw 06-nummer. Wil je een persoonlijke begroeting inspreken? Kies dan voor aangepast.
Als je een aangepaste persoonlijke begroeting uitzet, dan wordt de begroeting gewist en de standaard begroeting aangezet. Als je de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten, dan moet je deze opnieuw inspreken.
Wanneer je verschillende begroetingen of Business Voicemail gebruikt, dan adviseren we om de begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.

Veelgestelde vragen


Wat heb ik nodig voor de app?
Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.

Ik moet een toegangscode instellen waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen.

Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als je nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit je in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Zolang we je nog niet hebben overgezet naar de vernieuwde VoiceMail dienst, kun je nog niet gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat je dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Wij zullen je hier nog persoonlijk over informeren.

Ik heb nu een DuoSim, kan ik op de toestellen de VVM app installeren.
Helaas is de app niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan je telefoonnummer en Simkaart.

Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.

Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.

Berichtinfo uitzetten (bericht beluisteren duurt lang)
Een handige tip n.a.v. signalen dat het voorlezen van de datum/tijd + telefoonnummer lang duurt bij het beluisteren van een bericht.
  1. Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
  2. Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

Ik heb per ongeluk Visual Voicemail uitgezet via 1233 optie 4, hoe zet ik het weer aan?
Voor Apple/iOS: Stuur een sms met STATE naar 121
Voor Android: Ga naar de VVM App op het toestel. Kies dan voor de button “aan de slag”

Ik lees graag wat je van de Visual VoiceMail app vindt en als er vragen zijn, stel ze dan gerust. 🙂

147 reacties

Wellicht een onnodige tip: heb geduld met het systeem. Resetten helpt ook. Ik probeerde de STATE truc naar 121 en krijg eerst 10 foutmeldingen dat mijn bericht niet verzonden kon worden. Pas toen ik mijn iPhone een harde reset gaf (uitknop en homeknop tegelijk indrukken) en daarna braaf 5 minuten wachtte, kwam mijn bericht STATE wel aan bij 121. Ik heb toen voor de zekerheid ook nog mijn voicemailwachtwoord bij instellingen>Telefoon>Wijzig voicemailwachtwoord verandert door dezelfde code te gebruiken die ik al had. Daarna ging alles vanzelf. Leuk he al die nieuwe technologie. 🙂

Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).


Hoe log je dan uit? De functie is niet aanwezig in de laatste versie!!
Ik kan zo snel niet terug vinden of het hier al gemeld is. Maar als je visual voicemail op de iphone (en waarschijnlijk ook android) configureert en hij blijft hangen op het ingeven van de pincode, dan kan dat komen omdat de pincode geen reeks mag zijn (bijv. 1234). Daar kom je alleen maar achter door naar 1233 te bellen en daar je pincode te wijzigen. De app geeft een foutmelding, maar zonder uitleg. Dit heeft me behoorlijk wat tijd gekost.
Reputatie 7
Badge +23
@MaikelL: Sorry! Ik heb je bericht niet gezien. Werkt het inmiddels wel of nog steeds niet? Heb je toevallig al contact gehad met de technische dienst (via 1200)?

@RonaldM01: Nee, voor zover ik weet is er niets veranderd. Het is ook niet zo dat het onmogelijk kan werken maar het wordt niet ondersteund.
Reputatie 2
Badge
Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.
Dat is dan inderdaad de verklaring. De Hi-app zal technisch anders werken en het is dus ook op een ander VM-platform. Helaas is de nieuwe app niet geschikt voor DuoSim.


Hi Paul, is er iets aangepast? Ik heb nog steeds twee simkaarten maar de voicemail app werkt ineens wel...

Jep, helaas....
Reputatie 4
Badge +2
Nou het werkt nog steeds voor geen meter! Eerst problemen met het instellen e.d. Nu eindelijk alles actief zou moeten zijn krijg ik niets binnen...

Ik heb talloze keren STATE naar 121 gesmst maar een optie 4 krijg ik niet als ik 1233 bel. Voicemails ingesproken, smsje komt binnen, op 1233 zijn ze ook te beluisteren maar Visual Voicemail zegt: Geen voicemail. Telefoon is ook al meerdere keren opnieuw opgestart. Voicemail uit en weer aangezet. NIETS werkt! Dus KPN als iets NIET werkt implementeer het dan ook niet! Of zorg in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om het op te lossen...

Heb je ook al “wijzig voicemailwachtwoord” bij “INSTELLINGEN” , “TELEFOON” uitgevoerd?
En daarna evt nog een herstart.
Nou het werkt nog steeds voor geen meter! Eerst problemen met het instellen e.d. Nu eindelijk alles actief zou moeten zijn krijg ik niets binnen...

Ik heb talloze keren STATE naar 121 gesmst maar een optie 4 krijg ik niet als ik 1233 bel. Voicemails ingesproken, smsje komt binnen, op 1233 zijn ze ook te beluisteren maar Visual Voicemail zegt: Geen voicemail. Telefoon is ook al meerdere keren opnieuw opgestart. Voicemail uit en weer aangezet. NIETS werkt! Dus KPN als iets NIET werkt implementeer het dan ook niet! Of zorg in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om het op te lossen...
Reputatie 7
Badge +23
Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.
Dat is dan inderdaad de verklaring. De Hi-app zal technisch anders werken en het is dus ook op een ander VM-platform. Helaas is de nieuwe app niet geschikt voor DuoSim.
Reputatie 2
Badge
@Ronald: alle klanten zitten nu op hetzelfde platform. Welke merk+type telefoon heb je? Welke Android versie? Hij is niet rooted neem ik aan.
Hi Paul, nee de telefoon is niet rooted. Ik gebruik een Oneplus 5T op Android 8.0. Wel heb ik beide simkaart slots in gebruik (privé KPN/zakelijk Vodafone). Vreemd genoeg had de oude 'Hi' voicemail app daar geen last van. Als ik de 2e simkaart uitschakel werkt de app wel. Maar dat is voor mij geen optie en een stap terug in vergelijking met de oude app.
ter info: bij mij werkt VVM nu de hele week al normaal.
Nog wel een opmerking... De beide mogelijkheden van begroeting zijn wel enorm beperkt hoor. De std boodschap is gewoon de computerstem die het 06 nummer opnoemt en de aangapaste boodschap kun je zelf inspreken. Ik heb altijd een zelf ingesproken boodschap, vind ik wel zo netjes. Ik merk dat als je wisselt van begroeting dat je de aangepaste boodschap telkens opnieuw moet inspreken. Wat een gedoe zeg. Ik heb namelijk lang niet altijd gelegenheid (stille omgeving) om een boodschap in te spreken. Op zich een mooi systeem dat VVM, maar die ene boodschap is toch niet meer van deze tijd?
Reputatie 7
Badge +23
In het hoofdmenu heb ik de volgende keuzes:
1. Begroetingen
2. Instellingen
9. English

Dan staat VVM uit.

Zou je nu nog één keer een SMS willen sturen met STATE naar 121?
Bel daarna naar 1233 en luister het hoofdmenu af. Bij optie 4 hoor je nu wel wat over VVM als het goed is (niet op 4 drukken want dan zet je 'm uit!)
Bel jezelf dan eens als test. Kan je een VM inspreken? Doe dat dan en check of ie na een tijdje binnenkomt. Kan je geen VM inspreken omdat je in gesprek bent? SMS AAN naar 1233 en probeer het na een paar minuten nogmaals.

Ik heb net exact hetzelfde gedaan met m'n iPhone en het lukte wel allemaal.

@Ronald: alle klanten zitten nu op hetzelfde platforum. Welke merk+type telefoon heb je? Welke Android versie? Hij is niet rooted neem ik aan?

Bedankt voor de tip @Alpha89, waardeer ik! Dit probleem is in de loop van deze week hopelijk opgelost.
Reputatie 2
Badge
Even een klein tipje.

Bij ons op het werk zijn de zakelijke nummers sinds vorige week ook om naar Visual Voicemail.

Echter vertonen bijna alle iPhones hetzelfde euvel. Je krijgt wel het VVM menu maar je bestaande voicemails zijn er niet. Door jezelf even te bellen en een nieuwe voicemail achter te laten verschijnen na enkele seconden ook je oude berichtein het VMM menu in de Telefoon app.

Lost zich dus uiteindelijk vanzelf op door het ontvangen van meer nieuwe voicemails.

Tot nog toe al bij meerdere toestellen dit gezien.

Wellicht iets voor de FAQ.
Reputatie 2
Badge
Hi Paul, nog steeds geen toegang.

In het hoofdmenu heb ik de volgende keuzes:
1. Begroetingen
2. Instellingen
9. English
Reputatie 7
Badge +23
Bij mij is er geen verandering. Visual voicemail werkte eerst wel (gedeeltelijk) maar staat nu uit en staat er ‘bel voicemail’. Ik krijg de vv ook niet meer aan. Met Sms STATE naar 121 werkt het namelijk nog steeds niet (meerdere keren geprobeerd inclusief restarts en reset netwerk en telefooninstellingen). En als je met jouw mobiel nu naar 1233 belt, en dan naar het hoofdmenu gaat met *. Dan krijg je (bij optie 4) de optie om VVM aan of uit te zetten. Wat hoor je daar?
Bij mij is er geen verandering. Visual voicemail werkte eerst wel (gedeeltelijk) maar staat nu uit en staat er ‘bel voicemail’. Ik krijg de vv ook niet meer aan. Met Sms STATE naar 121 werkt het namelijk nog steeds niet (meerdere keren geprobeerd inclusief restarts en reset netwerk en telefooninstellingen).

Sms notificatie van voicemail werkt ook niet (heb ik wel aan staan en ook na het uit- en aanzetten werkt het niet). In plaats van sms wordt ik na een ingesproken voicemail gebeld door het tel nr 084-2333. Als ik deze opneem wordt direct de verbinding verbroken.



Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!
Ik hoop dat je een 'S' bent vergeten te typen achter die 5. VVM werkt namelijk vanaf de 5S en nieuwer (zie ook het topic)... :(

Hoe gaat het verder met VVM bij de rest? Goed om te lezen dat het steeds wat beter gaat M-a50. Dat is ook wat de technici zien. Bij steeds meer klanten gaat het goed. Het is nog niet volledig stabiel maar wel grote vooruitgang. Ze blijven het in de gaten houden en als ik later nog wat nieuws hoor zal ik het hier melden.

Nog even voor de zekerheid voor het geval dat VVM nog niet (goed) werkt:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.
Reputatie 7
Badge +23
Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!
Ik hoop dat je een 'S' bent vergeten te typen achter die 5. VVM werkt namelijk vanaf de 5S en nieuwer (zie ook het topic)... :(

Hoe gaat het verder met VVM bij de rest? Goed om te lezen dat het steeds wat beter gaat M-a50. Dat is ook wat de technici zien. Bij steeds meer klanten gaat het goed. Het is nog niet volledig stabiel maar wel grote vooruitgang. Ze blijven het in de gaten houden en als ik later nog wat nieuws hoor zal ik het hier melden.

Nog even voor de zekerheid voor het geval dat VVM nog niet (goed) werkt:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.
Reputatie 4
Badge +2

Mijn vraag: hoe krijg ik Visual Voicemail weer actief op mijn iPhone?

Dat doe je door een SMS met de tekst “STATE” naar 121 te sturen (gebruik wel hoofdletters)
En je iPhone evt even herstarten!
Zie ook het bericht van @Paul_ van een dag geleden.

Hier lijkt het uiteindelijk te werken zoals Paul_ al voorspelde. Nadat de achterstand is weggewerkt zie ik inderdaad dat het synchroniseren steeds beter gaat.
Op 4 april 2018 dan eindelijk de lange verwachte uitrol van Visual Voicemail. Bij stond het scherm van voicemail ook daadwerkelijk op Visual Viicemail. Er gebeurde echter niets. Ik kon niets wijzigen en ook een nieuw wachtwoord aanmaken kon niet.
Omdat het net een uitrol was, heb ik nog even gewacht. Na 4 dagen werkte er nog steeds niets. Ook zag en kreeg ik geen meldingen meer van voicemails. Ik heb toen via het voicemail menu gekeken of daar extra info was.
Omdat ik helemaal geen meldingen meer kreeg van voicemails, en ik had er in die paar dagen verschillende, heb ik voicemail als optie uitgezet en ook voicemail uit en aangezet. Uiteindelijk kon ik weer mijn voicemail uitluisteren echter, Visual Voicemail als optie aanzetten in het voicemailmenu is er niet.
Mijn vraag: hoe krijg ik Visual Voicemail weer actief op mijn iPhone? Ik heb de laatste update van Apple en KPN.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 5
Badge +6
Iphone 5 met 10.3.3 daar werkt hij nog steeds niet op helaas!
Reputatie 7
Badge +23
Hoi iedereen,

Een kleine update. Ik verwacht morgen een nieuwe update te kunnen geven!

De storing die was ontdekt op het voicemailplatform is opgelost echter kan je nog problemen ervaren door de grote hoeveelheden berichten die verwerkt moeten worden. Daardoor komen berichten vertraagd aan. De verwachting is dat zodra die grote hoeveelheid berichten voldoende is afgenomen, VVM goed gaat werken.

Totdat het probleem met Visual Voicemail volledig is opgelost:

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233
2. Om te zorgen dat er een notificatie zichtbaar is, kan je de SMS notificatie aanzetten. Ga hiervoor naar het hoofdmenu -> optie 2 instellingen -> optie 4 notificatie instellingen -> optie 1 SMS notificatie bij Voicemail berichten.
3. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.


Ook bij mij, iPhone 8, werkt t niet. Volgens 1233 staat voicemail en visual vm Aan, volgens native app heb ik “geen voicemail”.
Precies, dat staat er als je geen Voicemails hebt. Je kan wel gewoon naar 'Begroeting' lijkt me?
Reputatie 3
Badge
Ook bij mij, iPhone 8, werkt t niet. Volgens 1233 staat voicemail en visual vm Aan, volgens native app heb ik “geen voicemail”.
Is er al een update mbt de stand van zaken?
Hier is hij nog steeds onbruikbaar..
Reputatie 4
Badge +2
Helaas, helaas, ik heb weer te vroeg gejuicht ?
Het was mij inderdaad gelukt om de VVM actief te krijgen, maar zojuist meerdere keren getest door, vanaf mijn vaste nummer, mijn mobiel (iPhone 😎 te bellen en berichten in gesproken.
Resultaat: telefoon geeft alleen gemiste oproepen en geen voicemail ???
Pas als ik mijn welkomstboodschap verander en opsla, komen de voicemailberichten alsnog binnen.
Moet ik dan elk uur van de dag mijn welkomstboodschap veranderen om te kijken of ik nieuwe berichten heb?
Wat is die KPN toch een incompetente *****zooi geworden..
Dit de zoveelste essentiele functie, die naar de ***** is geholpen. Daarbij doel ik op KPN-fon, 4K televisie en ga maar door.

Edit: zojuist 1233 gebeld, daar stonden alle berichten nog, die ik eerder in de VVM app had verwijdert (ook uit prullenbak verwijdert)
Conclusie: de VVM app communiceert/sychroniseert totaal niet automatisch en kan daarom bij het restafval

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reageer