Sticky

Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 november 2017
  • 151 reacties
  • 40417 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Op 6 december lanceert KPN de (gratis) Visual Voicemail app(VVM) voor Android. Met de app kun je sneller je VoiceMails beluisteren en wissen op je smartphone. Kies zelf welk bericht ja eerst wil horen en bel direct terug. Hier lees je hoe de Visual VoiceMail app werkt. Voor iOS (iPhone) zal de Visual VoiceMail later beschikbaar komen.

VVM voor iPhone komt nu echt!


Voor Android hebben we bij KPN op 6 december 2017 de Visual Voicemail app gelanceerd. Voor iPhone (Apple/iOS) komt er een Visual VoiceMail oplossing in het menu vanaf 4 april 2018. Ook oud Hi-klanten gaan dan over naar het nieuwe platform.Tussen 4 en 6 april wordt Visual Voicemail op het toestel gezet via een update van Apple. Nadat deze update is uitgevoerd kan je Visual VoiceMail gebruiken.

Inmiddels draait VVM voor iPhone stabiel en werkt het zoals gewenst.

Alles voor Apple op een rij:
  • Vanaf 4 april 2018 komt er een Visual Voicemail oplossing beschikbaar in het menu.
  • Apple klanten kunnen na het drukken op het voicemail icoon en het instellen van pincode (en optioneel de begroeting) VVM gebruiken. Het is native functionaliteit en er hoeft dus geen app geïnstalleerd te worden.
  • Deze wordt binnen twee dagen (vanaf 4 april) op het toestel gezet door de VoiceMail te activeren van Apple. Druk hiervoor op de VoiceMail knop rechts onderin het telefoonmenu.
  • Deze app kan niet worden uitgezet omdat dit een ingebouwde functionaliteit vanuit Apple/iOS is.


Voordelen


Vanaf vandaag kun je de app in de PlayStore downloaden. De app is gratis.
Met deze app is het gebruik van VoiceMail een stuk makkelijker gemaakt. Het heeft namelijk de volgende voordelen:
  • Direct terugbellen naar degene die een bericht heeft ingesproken
  • Sneller je Mobiele VoiceMails beluisteren en wissen
  • Alle VoiceMail berichten overzichtelijk in beeld
  • Kies zelf welk bericht je eerst luistert
  • Makkelijk belangrijke instellingen wijzigen
  • Berichten die verwijderd worden in je voicemailbox (na looptijd) blijven nog wel beschikbaar in de app. Als je ze op je toestel opslaat kan je ze zelfs bewaren als je de app verwijdert
Download nu gratis de Visual VoiceMail app in de PlayStore!
Je kunt uiteraard ook nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail. Je kunt dus ook al heb je de app, ook nog gewoon via 1233 of via 0612001233 toegang krijgen tot je VoiceMail box.



Notificaties

Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.

Berichtenoverzicht:



Visual VoiceMail voor iOS


Voor de iPhone zit de Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit is op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. Inmiddels is deze update uitgerold.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
Apple iPhone 5s (Model A1457)
Apple iPhone 6 (Model A1586)
Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
Apple iPhone 6s (Model A1688)
Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
Apple iPhone 7 (Model A1778)
Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
Apple iPhone 8 (Model A1905)
Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
Apple iPhone SE (Model A1723)
Apple iPhone X


Begroetingen Visual Voicemail Apple
Het begroetingen menu werkt als volgt:

Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kun je kiezen uit een standaard- en een aangepaste begroeting.

Kies je voor standaard dan horen bellers jouw 06-nummer. Wil je een persoonlijke begroeting inspreken? Kies dan voor aangepast.
Als je een aangepaste persoonlijke begroeting uitzet, dan wordt de begroeting gewist en de standaard begroeting aangezet. Als je de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten, dan moet je deze opnieuw inspreken.
Wanneer je verschillende begroetingen of Business Voicemail gebruikt, dan adviseren we om de begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.

Veelgestelde vragen


Wat heb ik nodig voor de app?
Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.

Ik moet een toegangscode instellen waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen.

Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als je nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit je in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Zolang we je nog niet hebben overgezet naar de vernieuwde VoiceMail dienst, kun je nog niet gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat je dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Wij zullen je hier nog persoonlijk over informeren.

Ik heb nu een DuoSim, kan ik op de toestellen de VVM app installeren.
Helaas is de app niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan je telefoonnummer en Simkaart.

Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.

Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.

Berichtinfo uitzetten (bericht beluisteren duurt lang)
Een handige tip n.a.v. signalen dat het voorlezen van de datum/tijd + telefoonnummer lang duurt bij het beluisteren van een bericht.
  1. Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
  2. Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

Ik heb per ongeluk Visual Voicemail uitgezet via 1233 optie 4, hoe zet ik het weer aan?
Voor Apple/iOS: Stuur een sms met STATE naar 121
Voor Android: Ga naar de VVM App op het toestel. Kies dan voor de button “aan de slag”

Ik lees graag wat je van de Visual VoiceMail app vindt en als er vragen zijn, stel ze dan gerust. 🙂

151 reacties

Zooo hier ben ik ECHT heel erg blij mee. Nooit meer bellen om wat af te luisteren, top! Hoop dat de iOS app snel beschikbaar is.
Badge
Hebben jullie STATE in hoofdletters ingevoerd?
Anders werkt het zeker niet!


Ja dat heb ik. Voicemail bellen geeft ook nog steeds de optie om het uit te schakelen, dus dan lijkt het mij aan te staan...


Heb net geprobeerd mijn begroetingen aan te passen en het werkt nu. Blijkbaar toch wat meer geduld nodig...
Reputatie 7
Badge +24
Excuses voor mijn late reactie! Even een paar dingen wat hopelijk wat duidelijkheid geeft:

- Zakelijke mobiele nummers kunnen óók gebruik maken van de nieuwe Voicemail App. Zie ook het Zakelijk Forum artikel van Lindsay: KPN start met Visual Voicemail!. Als daar specifieke vragen/problemen mee zijn wil ik je aanraden om daar te reageren. Ik kan niet al die gegevens inzien namelijk.

- Oud Hi-klanten die de oude app gebruik(t)en kunnen de nieuwe (nog) niet gebruiken omdat zij nog op het niet zijn overgezet naar het nieuwe VM-platform. Dat betekent dus ook dat de oude app nog zou moeten werken.

- De problemen met een Samsung ben ik aan het navragen. Als ik meer voorbeelden/gegevens nodig heb dan ga ik ongetwijfeld een beroep op jullie doen. ;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Dit klopt, deze optie zal worden toegevoegd in de volgende update!

Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Zeker!

Als jullie meer feedback of vragen hebben laat het me vooral weten, wordt enorm gewaardeerd! 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Een kleine update geplaatst n.a.v. signalen dat het afspelen van berichten ( door datum/tijd + telefoonnummer) lang duurt:

Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

@Johndoodles: de VM app werkt inderdaad niet op rooted toestellen. Vanuit KPN zien we rooted telefoons als een beveiligingsrisico. Ik heb info toegevoegd aan de FAQ.

Wel wil ik nog even melden dat alle feedback wordt gewaardeerd. Er wordt constant gekeken hoe we de dienst kunnen verbeteren!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Berend - @BerendDeMeyer_!

1. Ik heb helaas geen lijst voor je.
2. Ik heb nog niet meer info dan ik in het topic heb vermeld. Je mag er wel vanuit gaan dat de iPhone X bezitters de VVM app kunnen gaan gebruiken (zoals in het topic ook staat).
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen iedereen!

Goed om te lezen Janesco! Ik heb echt exact hetzelfde. Vanmorgen werkte het ineens en stonden m'n testvoicemails klaar om beluisterd te worden. Ik ben benieuwd of het bij de anderen nu ook werkt?

Door de technische dienst zijn er fouten ontdekt bij het voicemailplatform. De oorzaak is bekend en de verwachting is dat het probleem voor het weekeinde wordt opgelost. Er wordt dus hard gewerkt aan een oplossing.

In de tussentijd kan je eventueel wel de berichten luisteren via 1233 natuurlijk maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.
Reputatie 7
Badge +15
Geweldig! Ik ga hem direct installeren! 🙂 KPN loopt weer op een extra punt voor op de concurrentie 😉
Reputatie 7
Badge +10
@Francois, @pgfb en @diedec, ik heb jullie gegevens verzameld + welk probleem jullie ervaren en ik heb het doorgezet naar Paul. Hij zal dit intern doorzetten om uit te zoeken wat het probleem is :-)


@ThijsTeunissen8, bedankt voor het signaal. Ik geef het door :-)
Ahh, je moet ‘STATE’ naar 121 sturen. In hoofdletters!
STATE naar 121 werkt inderdaad om visual voicemail weer aan te zetten.

Alleen werkt deze nog niet, gemiste oproep en ingesproken voicemail niet te zien in visual voicemail


Update

Deze ochtend zijn min oude- en nieuwe voicemails beschikbaar in visual voicemail in de tab op iPhone.
Het werkt nu.
Reputatie 2
Badge
Vanochtend stond mijn voicemailtje braaf klaar in de Telefoon app! Nice! Very cool!!

Wijzigen van wachtwoord werkt nu ook!!

Goed werk en bedankt. Heel gaaf dit!
Reputatie 2
Badge
Even een klein tipje.

Bij ons op het werk zijn de zakelijke nummers sinds vorige week ook om naar Visual Voicemail.

Echter vertonen bijna alle iPhones hetzelfde euvel. Je krijgt wel het VVM menu maar je bestaande voicemails zijn er niet. Door jezelf even te bellen en een nieuwe voicemail achter te laten verschijnen na enkele seconden ook je oude berichtein het VMM menu in de Telefoon app.

Lost zich dus uiteindelijk vanzelf op door het ontvangen van meer nieuwe voicemails.

Tot nog toe al bij meerdere toestellen dit gezien.

Wellicht iets voor de FAQ.
Reputatie 2
Badge
Bij mij werkt het sinds vanochtend al, zonder extra stappen!

Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.


Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.


Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!


+1 hoe dit op te lossen.

Gisteren had ik problemen met mijn voicemail en heb toen per abuis visual voicemail uitgezet
Toestel iPhone 5S
Versie 11.3 (15E216)
Aanbieder KPN NL 32.0
Hey Rianne, er is geen aparte app voor iOS (iPhone). Tik maar eens bij het bel-icoontje, en kijk rechtsonder. Daar staat 'voicemail'. Het is verwerkt in iOS zelf.

Super!! wist ik niet... dank je wel.😁
Zolang VVM nog steeds niet werkt heb ik in tussentijd een vraagje. Er zijn 2 begroetingsberichten, Standaard en Aangepast. Bij de Standaard boodschap is het knopje "opnemen" niet beschikbaar (grijs). Bij de Aangepaste boodschap wel en kan ik zelf een boodschap inspreken (opslaan lukt nog ff niet omdat het systeem nog steeds niet werkt maar ik neem aan dat dat straks goed komt).
Begrijp ik nu goed dat er dus straks maar 1 zelf ingesproken boodschap mogelijk is? En dat de standaard boodschap gewoon de computerstem is die mijn 06 nummer opnoemt? Dat zou wel heel magertjes zijn... Zie ook beide screenshots.
Wellicht een onnodige tip: heb geduld met het systeem. Resetten helpt ook. Ik probeerde de STATE truc naar 121 en krijg eerst 10 foutmeldingen dat mijn bericht niet verzonden kon worden. Pas toen ik mijn iPhone een harde reset gaf (uitknop en homeknop tegelijk indrukken) en daarna braaf 5 minuten wachtte, kwam mijn bericht STATE wel aan bij 121. Ik heb toen voor de zekerheid ook nog mijn voicemailwachtwoord bij instellingen>Telefoon>Wijzig voicemailwachtwoord verandert door dezelfde code te gebruiken die ik al had. Daarna ging alles vanzelf. Leuk he al die nieuwe technologie. 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Igor, helaas niet. Excuses daarvoor. We hadden Visual Voicemail voor iOS al verwacht, maar de reden van uitstel is niet bekend gemaakt. Zodra we nieuws hebben laten we dat direct weten.
Reputatie 7
Badge +13
bij mij werkt het niet de voicemail is niet zichtbaar in de app ook niet in de oude hi app
De oplossing is "blijven proberen" of "later nog eens proberen" 😉. Blijkbaar zijn er nu heel veel mensen tegelijk dit aan het doen en zijn de servers overbelast. Mij is het gelukt.
Reputatie 7
Badge +24
Hij staat er op, de app is wel een stuk 'kaler' dan mijn oude "Voicemail App voor Hi klanten", zoals het overzicht van mijn voicemailteksten en de mogelijkheid ze in te spreken, uit te luisteren en in te schakelen. Staat dit nog op de planning of houden jullie deze meer 'basic'?
Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.
;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Die optie zou er wel moeten zijn. Ik kan het nu niet testen aangezien ik een iPhone heb. Ik kom hier op terug.
Reputatie 7
Badge +24
Klopt als een bus Ronald. Jij en je mede Hi-app-gebruikers moeten nog worden overgezet naar het nieuwe VoiceMailplatform. Daarom werkt de nieuwe app niet, en de oude wel. We zetten jullie over zodra de iOS app er ook is, zodat nagenoeg iedereen 'm dan kan ('blijven') gebruiken. Je wordt hierover t.z.t. persoonlijk geïnformeerd zodat daar geen onduidelijkheden over zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Top! 😃

Reageer