Sticky

Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

Reputatie 7
Badge +23
Op 6 december lanceert KPN de (gratis) Visual Voicemail app(VVM) voor Android. Met de app kun je sneller je VoiceMails beluisteren en wissen op je smartphone. Kies zelf welk bericht ja eerst wil horen en bel direct terug. Hier lees je hoe de Visual VoiceMail app werkt. Voor iOS (iPhone) zal de Visual VoiceMail later beschikbaar komen.

VVM voor iPhone komt nu echt!

Voor Android hebben we bij KPN op 6 december 2017 de Visual Voicemail app gelanceerd. Voor iPhone (Apple/iOS) komt er een Visual VoiceMail oplossing in het menu vanaf 4 april 2018. Ook oud Hi-klanten gaan dan over naar het nieuwe platform.Tussen 4 en 6 april wordt Visual Voicemail op het toestel gezet via een update van Apple. Nadat deze update is uitgevoerd kan je Visual VoiceMail gebruiken.

Inmiddels draait VVM voor iPhone stabiel en werkt het zoals gewenst.

Alles voor Apple op een rij:
  • Vanaf 4 april 2018 komt er een Visual Voicemail oplossing beschikbaar in het menu.
  • Apple klanten kunnen na het drukken op het voicemail icoon en het instellen van pincode (en optioneel de begroeting) VVM gebruiken. Het is native functionaliteit en er hoeft dus geen app geïnstalleerd te worden.
  • Deze wordt binnen twee dagen (vanaf 4 april) op het toestel gezet door de VoiceMail te activeren van Apple. Druk hiervoor op de VoiceMail knop rechts onderin het telefoonmenu.
  • Deze app kan niet worden uitgezet omdat dit een ingebouwde functionaliteit vanuit Apple/iOS is.

Voordelen

Vanaf vandaag kun je de app in de PlayStore downloaden. De app is gratis.
Met deze app is het gebruik van VoiceMail een stuk makkelijker gemaakt. Het heeft namelijk de volgende voordelen:
  • Direct terugbellen naar degene die een bericht heeft ingesproken
  • Sneller je Mobiele VoiceMails beluisteren en wissen
  • Alle VoiceMail berichten overzichtelijk in beeld
  • Kies zelf welk bericht je eerst luistert
  • Makkelijk belangrijke instellingen wijzigen
  • Berichten die verwijderd worden in je voicemailbox (na looptijd) blijven nog wel beschikbaar in de app. Als je ze op je toestel opslaat kan je ze zelfs bewaren als je de app verwijdert
Download nu gratis de Visual VoiceMail app in de PlayStore!
Je kunt uiteraard ook nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail. Je kunt dus ook al heb je de app, ook nog gewoon via 1233 of via 0612001233 toegang krijgen tot je VoiceMail box.

Notificaties

Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.

Berichtenoverzicht:

Visual VoiceMail voor iOS

Voor de iPhone zit de Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit is op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. Inmiddels is deze update uitgerold.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
Apple iPhone 5s (Model A1457)
Apple iPhone 6 (Model A1586)
Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
Apple iPhone 6s (Model A1688)
Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
Apple iPhone 7 (Model A1778)
Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
Apple iPhone 8 (Model A1905)
Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
Apple iPhone SE (Model A1723)
Apple iPhone X

Begroetingen Visual Voicemail Apple
Het begroetingen menu werkt als volgt:

Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kun je kiezen uit een standaard- en een aangepaste begroeting.

Kies je voor standaard dan horen bellers jouw 06-nummer. Wil je een persoonlijke begroeting inspreken? Kies dan voor aangepast.
Als je een aangepaste persoonlijke begroeting uitzet, dan wordt de begroeting gewist en de standaard begroeting aangezet. Als je de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten, dan moet je deze opnieuw inspreken.
Wanneer je verschillende begroetingen of Business Voicemail gebruikt, dan adviseren we om de begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.

Veelgestelde vragen

Wat heb ik nodig voor de app?
Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.

Ik moet een toegangscode instellen waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen.

Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als je nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit je in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Zolang we je nog niet hebben overgezet naar de vernieuwde VoiceMail dienst, kun je nog niet gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat je dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Wij zullen je hier nog persoonlijk over informeren.

Ik heb nu een DuoSim, kan ik op de toestellen de VVM app installeren.
Helaas is de app niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan je telefoonnummer en Simkaart.

Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.

Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.

Berichtinfo uitzetten (bericht beluisteren duurt lang)
Een handige tip n.a.v. signalen dat het voorlezen van de datum/tijd + telefoonnummer lang duurt bij het beluisteren van een bericht.
  1. Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
  2. Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

Ik heb per ongeluk Visual Voicemail uitgezet via 1233 optie 4, hoe zet ik het weer aan?
Voor Apple/iOS: Stuur een sms met STATE naar 121
Voor Android: Ga naar de VVM App op het toestel. Kies dan voor de button “aan de slag”

Ik lees graag wat je van de Visual VoiceMail app vindt en als er vragen zijn, stel ze dan gerust. 🙂

147 reacties

Zooo hier ben ik ECHT heel erg blij mee. Nooit meer bellen om wat af te luisteren, top! Hoop dat de iOS app snel beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +15
Geweldig! Ik ga hem direct installeren! 🙂 KPN loopt weer op een extra punt voor op de concurrentie 😉
Reputatie 7
Badge +10
@Francois, @pgfb en @diedec, ik heb jullie gegevens verzameld + welk probleem jullie ervaren en ik heb het doorgezet naar Paul. Hij zal dit intern doorzetten om uit te zoeken wat het probleem is :-)

@ThijsTeunissen8, bedankt voor het signaal. Ik geef het door :-)
Reputatie 7
Badge +23
Excuses voor mijn late reactie! Even een paar dingen wat hopelijk wat duidelijkheid geeft:

- Zakelijke mobiele nummers kunnen óók gebruik maken van de nieuwe Voicemail App. Zie ook het Zakelijk Forum artikel van Lindsay: KPN start met Visual Voicemail!. Als daar specifieke vragen/problemen mee zijn wil ik je aanraden om daar te reageren. Ik kan niet al die gegevens inzien namelijk.

- Oud Hi-klanten die de oude app gebruik(t)en kunnen de nieuwe (nog) niet gebruiken omdat zij nog op het niet zijn overgezet naar het nieuwe VM-platform. Dat betekent dus ook dat de oude app nog zou moeten werken.

- De problemen met een Samsung ben ik aan het navragen. Als ik meer voorbeelden/gegevens nodig heb dan ga ik ongetwijfeld een beroep op jullie doen. ;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Dit klopt, deze optie zal worden toegevoegd in de volgende update!

Hopelijk blijft de oude manier (gewoon bellen om je voicemail af te luisteren) gewoon beschikbaar.
Zeker!

Als jullie meer feedback of vragen hebben laat het me vooral weten, wordt enorm gewaardeerd! 🙂
Reputatie 7
Badge +23
Een kleine update geplaatst n.a.v. signalen dat het afspelen van berichten ( door datum/tijd + telefoonnummer) lang duurt:

Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

@Johndoodles: de VM app werkt inderdaad niet op rooted toestellen. Vanuit KPN zien we rooted telefoons als een beveiligingsrisico. Ik heb info toegevoegd aan de FAQ.

Wel wil ik nog even melden dat alle feedback wordt gewaardeerd. Er wordt constant gekeken hoe we de dienst kunnen verbeteren!
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Berend - @BerendDeMeyer_!

1. Ik heb helaas geen lijst voor je.
2. Ik heb nog niet meer info dan ik in het topic heb vermeld. Je mag er wel vanuit gaan dat de iPhone X bezitters de VVM app kunnen gaan gebruiken (zoals in het topic ook staat).
Ahh, je moet ‘STATE’ naar 121 sturen. In hoofdletters!
STATE naar 121 werkt inderdaad om visual voicemail weer aan te zetten.

Alleen werkt deze nog niet, gemiste oproep en ingesproken voicemail niet te zien in visual voicemail

Update

Deze ochtend zijn min oude- en nieuwe voicemails beschikbaar in visual voicemail in de tab op iPhone.
Het werkt nu.
Reputatie 7
Badge +23
Goedemorgen iedereen!

Goed om te lezen Janesco! Ik heb echt exact hetzelfde. Vanmorgen werkte het ineens en stonden m'n testvoicemails klaar om beluisterd te worden. Ik ben benieuwd of het bij de anderen nu ook werkt?

Door de technische dienst zijn er fouten ontdekt bij het voicemailplatform. De oorzaak is bekend en de verwachting is dat het probleem voor het weekeinde wordt opgelost. Er wordt dus hard gewerkt aan een oplossing.

In de tussentijd kan je eventueel wel de berichten luisteren via 1233 natuurlijk maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.
Badge
Hebben jullie STATE in hoofdletters ingevoerd?
Anders werkt het zeker niet!

Ja dat heb ik. Voicemail bellen geeft ook nog steeds de optie om het uit te schakelen, dus dan lijkt het mij aan te staan...

Heb net geprobeerd mijn begroetingen aan te passen en het werkt nu. Blijkbaar toch wat meer geduld nodig...
Reputatie 7
Badge +23
Hij staat er op, de app is wel een stuk 'kaler' dan mijn oude "Voicemail App voor Hi klanten", zoals het overzicht van mijn voicemailteksten en de mogelijkheid ze in te spreken, uit te luisteren en in te schakelen. Staat dit nog op de planning of houden jullie deze meer 'basic'?
Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.
;)

Ik zie trouwens ook geen uitlogknop in de app (bij instellingen).
Die optie zou er wel moeten zijn. Ik kan het nu niet testen aangezien ik een iPhone heb. Ik kom hier op terug.
Reputatie 7
Badge +13
bij mij werkt het niet de voicemail is niet zichtbaar in de app ook niet in de oude hi app
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb hem ook geïnstalleerd, alleen moet je de berichten afluisteren met de telefoon aan het oor. Het zou een idee zijn als je bij de instellingen kunt aangeven dat je je berichten wilt afluisteren via de luidspreker. Mensen met een visueel handicap die hun smartphone niet bij hun oor kunnen krijgen, die bellen namelijk altijd handsfree. Omdat hun smartphone aan de rolstoel is bevestigd. Zou het een idee zijn om dit bij de volgende update toe te passen? Want ik heb hem getest. Als je de bericht wilt afluisteren, dan moet je namelijk eerst op het luidsprekertje tikken. Daarna hoor je het via de luidspreker. Maar dan zijn er wel 5 seconden van het bericht al afgespeeld.

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb getest met een Huawei Nexus 6P
App werkt goed,
Echter zijn er een paar dingetjes die ik zou classificeren als bug:
- Geen knop om uit te loggen zoals meerdere mensen al aan hebben gegeven.
- Hoewel via de telefoon speaker wordt afgespeeld gaat het scherm niet uit (proximity sensor) vervolgens druk je met je wang 34 andere knopjes in.

En nog wat feature requests
- Geen notificatie dot bij een nieuwe Voicemail op het app icoon
- Opnemen algemene begroeting

Wellicht meer voor in de toekomst
- Begroeting op basis van telefoonnummer(s)
- Begroeting op basis van tijdstip? locatie? verbonden bluetooth apparaat?
- Delen van voicemail berichten (via bv Whatsapp/mail/etc)
Reputatie 7
Badge +23
Klopt als een bus Ronald. Jij en je mede Hi-app-gebruikers moeten nog worden overgezet naar het nieuwe VoiceMailplatform. Daarom werkt de nieuwe app niet, en de oude wel. We zetten jullie over zodra de iOS app er ook is, zodat nagenoeg iedereen 'm dan kan ('blijven') gebruiken. Je wordt hierover t.z.t. persoonlijk geïnformeerd zodat daar geen onduidelijkheden over zijn.
Reputatie 7
Badge +23
Top! 😃
Reputatie 7
Badge +23
Hoi,

2. Ik snap helemaal niets van je opmerking over de iPhone X, want een iOS update is een platform update en geen specifieke iPhone model-update! Of heeft KPN een geheel andere deal met Apple gesloten? Je hebt in jouw bericht het specifiek over de iPhone X. Ik zeg alleen dat die iPhone straks gebruik kan maken VVM. Dus het lijstje wat genoemd wordt in het topic zullen een ‘aanbieder instellingen’-update krijgen.

3. Dus nogmaals mijn concrete vraag: wanneer komt VMM naar alle hierbovengenoemde Apple iPhone modellen?
Nogmaals mijn antwoord: Weet ik nog niet precies. Als ik een specifieke datum heb en mag delen, zal ik het topic updaten.

4. Wat bedoel je precies met "... met Apple Support"? Ik hoop toch echt niet, dat je bedoelt: Apple Care!!!!!!
Ik bedoel geen Apple Care inderdaad. Ik bedoel de toestellen die Apple nog ondersteunt. De iPhone 5 (C) en lager krijgen bijvoorbeeld geen beveiligingsupdates etc.

Beste experts... Hoe weten we dat Iphone het ondersteunt.... Ik krijg regelmatig updates maar waar moet ik checken of dit er nu EINDELIJK in zit.
Je zal dus een update ontvangen. Dat komt wel in beeld te staan. Ook gaan we klanten op verscheidene manieren informeren (nieuwsbrieven/forum) over de nieuwe mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi! Het duurt niet lang meer. Ik verwacht er zeer binnenkort meer over te kunnen zeggen. :)

Het voordeel t.o.v. T-Mobile is overigens dat het bij ons geen extra kosten met zich meebrengt.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Ronald, goede vraag. Het antwoord is ja, ook de Hi klanten zitten dan op het nieuwe platform wat dus inhoudt dat je dan de VVM kan gebruiken. 🙂
Reputatie 7
Badge +23
Klopt Paul, ik heb wel een aankondiging ontvangen.
Oké, dan geef ik dat door in ieder geval. Bedankt voor de snelle reactie!

Nu de vraag wanneer wel eindelijk ....😥
Inderdaad! Ik ben voorzichtig met het noemen van data (vandaar dat ik dit topic nog niet had geüpdatet) want hier zijn meerdere partijen bij betrokken. Maar dan moet onze communicatie zoals bij Ronald natuurlijk niet alsnog onduidelijk zijn. Op dit moment weet ik nog niet wanneer het wel gebeurt.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Igor, helaas niet. Excuses daarvoor. We hadden Visual Voicemail voor iOS al verwacht, maar de reden van uitstel is niet bekend gemaakt. Zodra we nieuws hebben laten we dat direct weten.
De oplossing is "blijven proberen" of "later nog eens proberen" 😉. Blijkbaar zijn er nu heel veel mensen tegelijk dit aan het doen en zijn de servers overbelast. Mij is het gelukt.
Reputatie 2
Badge
Vanochtend stond mijn voicemailtje braaf klaar in de Telefoon app! Nice! Very cool!!

Wijzigen van wachtwoord werkt nu ook!!

Goed werk en bedankt. Heel gaaf dit!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.

Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.

Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.

Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.

Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!

+1 hoe dit op te lossen.

Gisteren had ik problemen met mijn voicemail en heb toen per abuis visual voicemail uitgezet

Reageer