Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 48030 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit topic is verouderd. Voor meer informatie over het gebruik van Visual Voicemail, zie:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

157 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Nog even voor de duidelijkheid. Het kan dus zijn dat je ervaart dat de berichten niet worden afgeleverd en er daarnaast geen notificatie zichtbaar is. Of dat je geen wachtwoord kan wijzigen met de melding: 'Voicemail niet beschikbaar. Geen verbinding mogelijk. Probeer het later opnieuw'.

Ik hoop later vandaag (goed) nieuws te hebben hierover.
ik kan geen voicemail app vinden in de appstore......
Reputatie 7
Badge +25
Hey Rianne, er is geen aparte app voor iOS (iPhone). Tik maar eens bij het bel-icoontje, en kijk rechtsonder. Daar staat 'voicemail'. Het is verwerkt in iOS zelf.
Hey Rianne, er is geen aparte app voor iOS (iPhone). Tik maar eens bij het bel-icoontje, en kijk rechtsonder. Daar staat 'voicemail'. Het is verwerkt in iOS zelf.

Super!! wist ik niet... dank je wel.😁
Hey Rianne, er is geen aparte app voor iOS (iPhone). Tik maar eens bij het bel-icoontje, en kijk rechtsonder. Daar staat 'voicemail'. Het is verwerkt in iOS zelf.

Super!! wist ik niet... dank je wel.😁


Moet het eerst nog wel even werken... ik krijg zoals velen al dagen geen melding van nieuwe voicemail meer...
Duurt wel beetje lang inmiddels
Reputatie 3
Badge
Waarom krijg ik continue “voicemail fout” als op mijn iPhone voicemail wil configureren?
De oude voicemailapp voor Hi werkt niet meer maar de nieuwe oplossing werkt dus ook niet.
Weer goed bezig KPN!
Badge
Ik zie wel het scherm voor de visual voice mail op m’n iPhone 8 met IOS 11.3 en 11.4, maar krijg bij het instellen van de begroeting bij “bewaar” de foutmelding “De bewerking kan niet worden voltooid. (com.apple.mobilephone fout 1035.)”
Iemand enig idee?
Mvg
Frits
Zolang VVM nog steeds niet werkt heb ik in tussentijd een vraagje. Er zijn 2 begroetingsberichten, Standaard en Aangepast. Bij de Standaard boodschap is het knopje "opnemen" niet beschikbaar (grijs). Bij de Aangepaste boodschap wel en kan ik zelf een boodschap inspreken (opslaan lukt nog ff niet omdat het systeem nog steeds niet werkt maar ik neem aan dat dat straks goed komt).
Begrijp ik nu goed dat er dus straks maar 1 zelf ingesproken boodschap mogelijk is? En dat de standaard boodschap gewoon de computerstem is die mijn 06 nummer opnoemt? Dat zou wel heel magertjes zijn... Zie ook beide screenshots.
Wat een stelletje heikneuters.!!!
2018, de grootste provider van Nederland, maar een stukje software schrijven voor uw klanten die u grootgemaakt hebben? Ons laten klooien mer uw onvolwassen app? Dit kan toch niet waar zijn????
Is er geen enkele software schrijver of wie dan ook die jullie kunnen aannemen om dit belachelijk probleem te elimineren?
We praten hier toch over een belangrijk probleem.
Stop met die onzin en word allemaal eens wakker!!
Groet van een zeer gedesilusineerde klant die zijn voicemai hard nodig heeft!
🤔 🙄 😣

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 3
Badge
Nog even voor de duidelijkheid. Het kan dus zijn dat je ervaart dat de berichten niet worden afgeleverd en er daarnaast geen notificatie zichtbaar is. Of dat je geen wachtwoord kan wijzigen met de melding: 'Voicemail niet beschikbaar. Geen verbinding mogelijk. Probeer het later opnieuw'.

Ik hoop later vandaag (goed) nieuws te hebben hierover.
Reputatie 3
Badge
Nog steeds geen werkende voicemail op mijn iphone en een KPN die zwijgt in alle talen.
Blijkbaar is het heel gemakkelijk om iets aan te kondigen, het oude ( Hi app) af te stoten en dan niets werkend er voor in de plaats te bieden.
KPN voldoet me al steeds slechter en dit helpt er zeker niet aan mee om een positievere gedachte over KPN te creeren.
Reputatie 4
Badge +2
Na heel veel foutmeldingen en gepruts, is het mij nu eindelijk gelukt om VVM op mijn iPhone 8 actief te krijgen.
Helaas mis ik, vergeleken met de oude Hi/KPN app, de mogelijkheid om voicemailberichten via wifi te verkrijgen.
In de oude app was ook de mogelijkheid om de voicemailberichten ook met de mail te ontvangen.
Dit is voor mij belangrijk omdat ik op b.v. vakantie op locaties kom waar geen GSM ontvangst mogelijk is maar wel Wifi.
Komt die mogelijkheid met wifi weer terug?
Reputatie 3
Badge
Na heel veel foutmeldingen en gepruts, is het mij nu eindelijk gelukt om VVM op mijn iPhone 8 actief te krijgen.
Helaas mis ik, vergeleken met de oude Hi/KPN app, de mogelijkheid om voicemailberichten via wifi te verkrijgen.
In de oude app was ook de mogelijkheid om de voicemailberichten ook met de mail te ontvangen.
Dit is voor mij belangrijk omdat ik op b.v. vakantie op locaties kom waar geen GSM ontvangst mogelijk is maar wel Wifi.
Komt die mogelijkheid met wifi weer terug?


Hoe heb je hem dan uiteindelijk aan de praat gekregen?
Reputatie 4
Badge +2
Of alle stappen nodig waren en of het toeval was dat de technische dienst ondertussen het probleem had verholpen, weet ik niet maar ik heb het volgende gedaan;
- via 1233 optie 4 de VVM uitgeschakeld.
- met een SMS “STATE” naar 121 weer aangezet ( hoofdletters) onbegrijpelijk dat deze optie niet via menu 1233 kan!
- iPhone uit en weer aangezet
- in instellingen menu van iPhone “telefoon”, “wijzig voicemailwachtwoord” ingevoerd, ik heb hetzelfde wachtwoord gebruikt als in 1233.
- nu in de native telefoonapp voicemail selecteren en begroeting aangepast.
Toen werkte alles uiteindelijk!
Succes!!
Of alle stappen nodig waren en of het toeval was dat de technische dienst ondertussen het probleem had verholpen, weet ik niet maar ik heb het volgende gedaan;
- via 1233 optie 4 de VVM uitgeschakeld.
- met een SMS “STATE” naar 121 weer aangezet ( hoofdletters) onbegrijpelijk dat deze optie niet via menu 1233 kan!
- iPhone uit en weer aangezet
- in instellingen menu van iPhone “telefoon”, “wijzig voicemailwachtwoord” ingevoerd, ik heb hetzelfde wachtwoord gebruikt als in 1233.
- nu in de native telefoonapp voicemail selecteren en begroeting aangepast.
Toen werkte alles uiteindelijk!
Succes!!


Voor mij hetzelfde probleem. De VV op mijn iPhone 7 (ios 11.3 en kpn 32.0) had ik geactiveerd en werkte half... Ik heb de vv ook via 1233 uitgezet met optie 4 en nu krijg ik de vv niet meer aan. Ik heb dezelfde stappen doorlopen als hierboven beschreven, maar bij mij gaat de vv niet opnieuw 'aan'. Lijkt wel of die sms 'STATE' naar 121 niets lijkt te doen. Klantenservice 1200 kan niets voor mij doen, zij hadden nog een 'oud' voicemail menu voor zich en stuurde mij een link naar een website van appletips of iculture 🤔 ...maar ja ik had zelf ook al even ge-googled natuurlijk :)

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Badge
Of alle stappen nodig waren en of het toeval was dat de technische dienst ondertussen het probleem had verholpen, weet ik niet maar ik heb het volgende gedaan;
- via 1233 optie 4 de VVM uitgeschakeld.
- met een SMS “STATE” naar 121 weer aangezet ( hoofdletters) onbegrijpelijk dat deze optie niet via menu 1233 kan!
- iPhone uit en weer aangezet
- in instellingen menu van iPhone “telefoon”, “wijzig voicemailwachtwoord” ingevoerd, ik heb hetzelfde wachtwoord gebruikt als in 1233.
- nu in de native telefoonapp voicemail selecteren en begroeting aangepast.
Toen werkte alles uiteindelijk!
Succes!!


Voor mij hetzelfde probleem. De VV op mijn iPhone 7 (ios 11.3 en kpn 32.0) had ik geactiveerd en werkte half... Ik heb de vv ook via 1233 uitgezet met optie 4 en nu krijg ik de vv niet meer aan. Ik heb dezelfde stappen doorlopen als hierboven beschreven, maar bij mij gaat de vv niet opnieuw 'aan'. Lijkt wel of die sms 'STATE' naar 121 niets lijkt te doen. Klantenservice 1200 kan niets voor mij doen, zij hadden nog een 'oud' voicemail menu voor zich en stuurde mij een link naar een website van appletips of iculture 🤔 ...maar ja ik had zelf ook al even ge-googled natuurlijk :)

Meer mensen met hetzelfde probleem?


Ja ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kon mijn pincode aanpassen, maar geen begroeting. Daarna bovenstaande doorlopen maar nu kan ik niks meer doen er mee.
Reputatie 4
Badge +2
Hebben jullie STATE in hoofdletters ingevoerd?
Anders werkt het zeker niet!
Badge
Hebben jullie STATE in hoofdletters ingevoerd?
Anders werkt het zeker niet!


Ja dat heb ik. Voicemail bellen geeft ook nog steeds de optie om het uit te schakelen, dus dan lijkt het mij aan te staan...
Badge
Hebben jullie STATE in hoofdletters ingevoerd?
Anders werkt het zeker niet!


Ja dat heb ik. Voicemail bellen geeft ook nog steeds de optie om het uit te schakelen, dus dan lijkt het mij aan te staan...


Heb net geprobeerd mijn begroetingen aan te passen en het werkt nu. Blijkbaar toch wat meer geduld nodig...
Ik heb ook de aanwijzingen van M-a50 gevolgd... bij mij werkt het niet. Nog steeds geen verbinding met voicemail mogelijk
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb ook de aanwijzingen van M-a50 gevolgd... bij mij werkt het niet. Nog steeds geen verbinding met voicemail mogelijk
Dat duidt dan op overbelaste KPN server.
Blijven proberen!
Reputatie 2
Badge
Bij mij werkt het sinds vanochtend al, zonder extra stappen!

Reputatie 4
Badge +2
Helaas, helaas, ik heb weer te vroeg gejuicht ?
Het was mij inderdaad gelukt om de VVM actief te krijgen, maar zojuist meerdere keren getest door, vanaf mijn vaste nummer, mijn mobiel (iPhone 😎 te bellen en berichten in gesproken.
Resultaat: telefoon geeft alleen gemiste oproepen en geen voicemail ???
Pas als ik mijn welkomstboodschap verander en opsla, komen de voicemailberichten alsnog binnen.
Moet ik dan elk uur van de dag mijn welkomstboodschap veranderen om te kijken of ik nieuwe berichten heb?
Wat is die KPN toch een incompetente *****zooi geworden..
Dit de zoveelste essentiele functie, die naar de ***** is geholpen. Daarbij doel ik op KPN-fon, 4K televisie en ga maar door.

Edit: zojuist 1233 gebeld, daar stonden alle berichten nog, die ik eerder in de VVM app had verwijdert (ook uit prullenbak verwijdert)
Conclusie: de VVM app communiceert/sychroniseert totaal niet automatisch en kan daarom bij het restafval

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels
Reputatie 1
Is er al een update mbt de stand van zaken?
Hier is hij nog steeds onbruikbaar..
Reputatie 3
Badge +1
Ook bij mij, iPhone 8, werkt t niet. Volgens 1233 staat voicemail en visual vm Aan, volgens native app heb ik “geen voicemail”.