Vraag

Hoeveel mobiele apparaten op KPN FON

• 18 januari 2018
  • 7 reacties
  • 2172 keer bekeken

Reputatie 3
Hallo,

Ik heb KPN FON "aan gezet" op modem. Ik probeer nu 2 mobiele apparaten (smartphone) met FON te voorzien.
Het lijkt erop dat Of de ene Of de andere verbonden kan zijn, sterker... het FON netwerk moet op de ene "vergeten" zijn als de ander een verbinding wil maken en visa versa.
Conclusie>> kan er maar één mobiel apparaat tegelijk met FON verbonden zijn of zijn dat meer apparaten?
❓
Bij Ziggo zijn dat 5 apparaten.......hoe is dat bij KPN FON?

7 reacties

Reputatie 3
Is er iemand van KPN voor antwoord op deze vraag?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Fred, vanwege drukte laten onze reacties wat langer op zich wachten. Mijn excuses hiervoor!

Je kunt inderdaad maar met 1 apparaat tegelijk gebruik maken van KPN Fon. Onderaan de pagina www.kpn.com/fon lees je daarover het volgende:

Kan ik met meer dan één account tegelijk gebruikmaken van HotSpots?
Per abonnement van KPN kan er 1 KPN WiFi HotSpots account worden aangemaakt. Je kan dit account wel gebruiken op verschillende mobiele apparaten, maar er kan maar met 1 apparaat tegelijkertijd verbinding worden gemaakt met een HotSpot. De tweede gebruiker die met dezelfde accountgegevens op hetzelfde moment wil inloggen, ontvangt een foutmelding op het mobiele apparaat.
Reputatie 7
Er kunnen echter vier apparaten tegelijkertijd van jouw Fon hotspot gebruik maken en die vier apparaten krijgen gezamenlijk maximaal 2Mbps bandbreedte. Mocht je zelf alle bandbreedte van jouw Internetverbinding nodig hebben, dan zal er op dat moment geen bandbreedte voor Fon beschikbaar zijn.
Per Fon account kan er op één apparaat tegelijkertijd van Fon gebruik gemaakt worden.
Je kunt echter bij elk mobiel abonnement van KPN en bij het Internet abonnement van KPN thuis een Fon account registreren.
Als die mobiele apparaten van jou voorzien zijn van een KPN abonnement, dan zouden er vier tegelijkertijd verbonden moeten kunnen zijn met jouw Fon hotspot.
Reputatie 3
@Justin_Dank, dit had ik gelezen.
Mijn vraag is echter :
Geldt dit voor één KPN FON modem (dus 2 mobiels op één modem).
En zou het wel moeten werken als mobiel A verbonden is met modem X en mobiel B met modem Y.
Of is het gewoon één verbinding .... met FON (en welke modem maakt niet uit).
Reputatie 3
@Justin_ Bericht van WJB pas later gelezen dan mijn reactie.

Het komt er dus op neer dat je per KPN account slechts één KPN FON (wifi) account kan maken.
Daar zit de bottleneck ... dat is namelijk 1 op 1, want het aantal KPN FON accounts bepaalt hoeveel apparaten je kan "aansluiten". In het geval van "internet + bellen" staat die teller op één. Helaas-pindakaas.

ps. de mobieltjes hebben geen KPN-provider.

Toch jammer.... Ziggo heeft er 5 !
Reputatie 7
Dat is inderdaad de realiteit waar velen van ons mee te maken hebben. Ook wij hebben als gezin met drie kinderen maar één KPN Fon account omdat onze mobiele telefonie bij T-Mobile is ondergebracht.
Persoonlijk vind ik dat ook een beetje "bekrompen" van KPN maar ik vraag me af of er opzet in het spel is of onwetendheid.
Helaas zien we wel bij meer diensten van KPN dat deze per huishouden (abonnement) geleverd worden i.p.v. per lid van dat huishouden.

Ik hoop dat @Justin_ het nog een keer in de groep wil gooien om meerdere KPN Fon accounts per abonnement mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Fred, wjb legt het inderdaad goed uit. Het is op dit moment mogelijk om met één apparaat tegelijk gebruik te maken van KPN Fon. Ik heb nu aan de verantwoordelijke collega gevraagd of hier iets aan gaat veranderen. Zodra ik reactie heb, hoor je van me.

Reageer