Beantwoord

Hoge belkosten na bellen met klantenservice KPN

  • 24 July 2020
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Had storing verleden week. Had op Google telefoonnummer van KPN opgezocht en deze gebeld. Nu staan er 27 euro onkosten bij. Dit kan toch niet.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 31 July 2020, 08:34

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Dan heb je niet 0800-0402 gebeld. Dat is namelijk een gratis nummer. Je hebt via een belbedrijf gebeld en dat is duur.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Frits en Arie Het lijkt er dan inderdaad op dat je niet rechtstreeks met onze klantenservice hebt gebeld. Bellen naar 0800-0402 is gratis. Ik vermoed dat Joep gelijk heeft en dat je via zo'n belbedrijf bent doorverbonden. Je blijft dan met het nummer van dat bedrijf verbonden en dat kan flink in de kosten lopen. 

Ik vind het echt niet normaal, want er werd gezegt 1 euro en daarna je gebruikelijke bel kosten. Toen dacht ik oke ik heb het eindelijk gevonden. Die euro kan ik wel missen. Wat het bandje zij klopte helemaal niets van. Maar waarom staat dat telefoonnummer van de KPN niet boven aan in plaats van een aflegger.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is erg jammer inderdaad. Welk nummer heb je gebeld? Voor dit soort bedrijven is het doorverbinden een verdienmodel, ze zorgen er dus ook voor dat ze goed vindbaar zijn als je zoekt op termen als ‘telefoonnummer klantenservice KPN'. Het is zaak om zelf dus goed op te letten waar je naar toe belt en of het nummer wel het directe nummer is van het bedrijf dat je wilt bellen. 

KPN doet er dan ook alles aan om maar niet telefonisch snel vindbaar of bereikbaar te zijn. Als je dan een nummer hebt want daar moet je dan eerst wel je best voor doen, wordt je toch snel weer in een automatisch afschuifprogramma gedrukt. … En probeer het later nog eens of het nu wel werkt…. 

 

Badge +19

Er zijn betere mogelijkheden om in contact te komen. Denk aan chat, sociale media en dit forum.  Werkt niet sneller maar wel beter.

Reageer