Beantwoord

Hoogverbruik na malware

  • 22 November 2019
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Ondanks dat er een AVG virusscanner op mijn android gsm was geïnstalleerd, kreeg ik een melding om een Google beveiligingsupdate te installeren. Na de installatie werkte alles weer perfect. Een dag later kreeg ik een bericht van de KPN dat ik ruim 500 euro boven mijn normale gebruik zat. Na onderzoek blijkt later dat er tussen half zes en half tien s'ochtens er enkele honderden sms berichten te zijn verstuurd naar Japan. In mijn abonnement met de KPN staat onbeperkt sms. De dienst sms gebruik ik zelf niet of nauwelijks. Een dag later blijk weer hetzelfde te gebeuren terwijl in een telefoongesprek met KPN hun de service sms buitenland hebben afgesloten en hebben verklaard dat ik dit onmogelijk zelf heb kunnen doen, wat een geruststelling want hier wordt ik geloofd. Nadat KPN de service sms buitenland na de tweede keer echt had geblokkeerd gebeurd het gewoon de volgende dag weer. Uiteindelijk heb ik de gsm na dag vier naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit werkt, de kosten zijn inmiddels een paar duizend euro. Heb een klacht ingediend bij de KPN en die werd niet in behandeling genomen. Als antwoordt kreeg ik terug gestuurd dat de klacht niet in behandeling wordt genomen. Diverse malen gebeld maar KPN blijft erbij dat dit echt mijn eigen verantwoordelijkheid is. Ze doen er niets mee en laten mij voor het volledige bedrag betalen. De eerste 1433 euro zijn al afgeschreven en nu afwachten wat het volgende maand wordt. Als je over service en klantbehoud praat dan slaat KPN de plank hier erg mis. Sterker nog, ik had echt gedacht dat KPN mij echt zou helpen met mijn probleem. Zeker omdat hun zelf de data hebben doorgelaten terwijl ze garandeerde dat het was gestopt. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 December 2019, 10:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Wat een verhaal joh. Ongelofelijk dat het kan. Een medewerker gaat zich hier vast over buigen. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Mijn Klantnummer van KPN is ***

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Badge +19

Dat kan je beter in je profiel zetten. Hier ziet iedereen het.

Tsja. Leuk een forum als dit. En fijn dat mensen reageren zonder kennis van zaken. Maar ik mis reactie van KPN. Ik heb hier los officieel een klacht ingediend. Van de organisatie KPN hoor ik niet. Gelukkig ben ik slimmer dan een duffe organisatie en los mijn probleem op met mensen van KPN maar niet dankzij KPN.

Ik denk dat ik Lubach maar eens ga bellen. 

Hoe dom kunnen managers die het niet doen zijn.

 

Badge +19

Drie dagen geleden heb je een topic gemaakt. Een medewerker heeft daarop gereageerd en gevraagd of je je profiel helemaal in wil vullen en een seintje wil geven als dat gebeurd is. Dat seintje heb je niet gegeven. Ja dan kan je lang wachten.

@Joep1965 Jij hebt er meer vertrouwen in dan ik, ik had het natuurlijk wel gehoopt dat KPN contact zou opnemen en nog iets voor me zou doen. Ik heb alles volledig ingevuld maar er is niemand van KPN die contact met me op heeft genomen. Ik had echt gehoopt dat KPN iets gedaan zou hebben. In mijn familie en kennissen is dit ingeslagen als een bom en kan me niet voorstellen dat deze mensen nog ooit een contract afsluiten bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Henk, welkom op het forum! Excuses dat we je eerdere bericht gemist hebben. Ik heb nu een apart topic voor je berichten aangemaakt en heb hiernaar gekeken. Ik zie dat je op 31 oktober gesproken hebt met een collega van risicobeheer. Die heeft ook de blokkade geregeld. Maar ik zie nergens een klacht terug. De collega van risicobeheer geeft in zijn notitie aan dat je bezwaar wilt maken tegen de kosten, maar dat je dan even de factuur moet afwachten. Ik zie alleen na 1 november geen contact meer. Dus ik ben even benieuwd wanneer en hoe jij die klacht hebt ingediend. Want die zou ik hier moeten terugzien. Normaliter zou ik nu alsnog een klacht voor je indienen. Maar omdat er sprake is van hoogverbruik moet je bij de collega's van risicobeheer zijn. Ik stuur je een privébericht met het nummer en de openingstijden. Neem met hen contact op, zij kunnen hierin actie ondernemen.

 

Ik heb jou, svdh, in je eigen topic, een reactie gegeven en je gevraagd om je profiel in te vullen. Dat heb je tot op heden nog niet gedaan. Dan kan ik verder ook niets. Als je nog wilt dat ik naar je klacht kijk, vul je forumprofiel in en reageer in je eigen topic.

Reputatie 7
Badge +30

Update om dit, voor nu, hier af te sluiten: na contact met risicobeheer bleek dat zij hier niet direct iets aan konden doen. Vanuit de ingediende klacht is het geheel inmiddels in behandeling en in onderzoek. De klachtbehandelaar onderhoudt het verdere contact met Henk.