Beantwoord

Internet Buitengebied - Brantgum

  • 30 April 2019
  • 22 reacties
  • 1252 keer bekeken

Reputatie 2
Beste KPN,

Mijn vader gaat binnenkort verhuizen naar een dorpje ergens in Friesland (Brantgum). Nu had ik voor hem gehoopt dat het mogelijk zou zijn om Internet Buitengebied 4G (of welke marketingterm er tegenwoordig aanhangt waarbij je een ADSL verbinding met 4G kunt combineren) af te nemen. Echter lijkt dit niet mogelijk omdat de snelheid die via ADSL te halen is hoger is dan 1Mbit... (max 5Mbit) Terwijl ik als ik het goed heb begrepen dacht dat het
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 1 May 2019, 10:52

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Heb je de Sneller Internet Buitengebied postcode check gedaan?
Reputatie 2
Hi wjb,

Uiteraard.. Maar daar is het 'computer says no'... Maar ík geef niet zo snel op! 🙂
Reputatie 7
Hi wjb,

Uiteraard.. Maar daar is het 'computer says no'... Maar ík geef niet zo snel op! :-)

En met welke reden wordt er "No" gezegd?
De maximale snelheid van de vaste lijn om in aanmerking te komen voor 4G buitengebied is namelijk 15Mbps en niet 1Mbps.
Kan het zijn dat er geen goede 4G dekking is in dat dorp?
Wat zegt fourstack over wat haalbaar is via de vaste lijn?
Reputatie 2
"Sneller Internet Buitengebied is helaas nog niet beschikbaar op jouw adres"

En Netstack heeft het over:
"Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied"

En dat 'geen buitengebied' is wat discutabel in mijn ogen... Maar ik woon dan natuurlijk zelf in de 'bewoonde wereld' 😉
Reputatie 7
"Sneller Internet Buitengebied is helaas nog niet beschikbaar op jouw adres"

En Netstack heeft het over:
"Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied"

En dat 'geen buitengebied' is wat discutabel in mijn ogen... Maar ik woon dan natuurlijk zelf in de 'bewoonde wereld' ;-)

Kan je een een screenshot plaatsen van die pagina zodat we KPN daarmee om de oren kunnen slaan.
Volgens mij geeft fourstack aan dat er wel Sneller Internet Buitengebied beschikbaar is.
Als ik postcode 9153AX 11 opvraag dan wordt dat daar in ieder geval wel aangegeven.

Reputatie 2
Apart inderdaad, de postcode die jij aangeeft heeft zelfs 11Mbit..!! Maar zie hieronder het screenshot.

Reputatie 7
Heb jij daar een postcode beginnend met 9153?

Ik neem aan dat er iemand van KPN meeleest en zich op korte termijn zal melden om jou verder te helpen.
Reputatie 2
Klopt helemaal!
Maar ik ga er inderdaad vanuit dat iemand zich gaat melden. Ik heb even geduld! Thx in ieder geval voor het meedenken!
Reputatie 7
Tja, 50 meter van de boot naar Schiermonnikoog is nu ook weer niet bepaald stedelijk 😅, wel vaag, gemiddeld 5/6mbit en geen buitengebied. Maar misschien staat het op fourstack ook niet correct,... Dat wil ook nog wel eens gebeuren,...

Denk dat KPN jou wel kan helpen om te zien wat mogelijk is!
Reputatie 2
Hmmz ik lees m'n eigen startpost eens door en zie dat er blijkbaar de helft is weggevallen bij het posten....

Anyway; bedoeling is dus dat het fijn zou zijn als er een fatsoenlijk snelle verbinding opgeleverd zou kunnen worden.! 🙂
Reputatie 7
Als Sneller Internet Buitengebied bij de blauwe pijl wel beschikbaar is, dan zou je toch mogen verwachten dat het in de rest van dit enorme (😉) dorp ook beschikbaar zou moeten kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @RobbertV. Wat vervelend dat het niet lukt om Sneller Internet Buitengebied aan te vragen. Zoals wjb al aangeeft ligt de grens inderdaad op 15 Mbit/sec. Er kunnen verschillende andere redenen zijn waarom Sneller Internet Buitengebied nu nog niet beschikbaar is op dit adres. Jouw postcode moet in een gebied liggen met voldoende capaciteit en indoordekking op het 4G netwerk. Ik zal intern navragen waarom het niet mogelijk is om Sneller Internet Buitengebied aan te vragen op dit adres, aangezien het een stukje verderop wel mogelijk is. Wellicht heeft JeroenB22 wel gelijk en kan het voor dit gebied opengezet worden. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Reputatie 2
Hi @Vikash ,

Alvast dank voor het uitzoeken. Heb je toevallig al terugkoppeling gekregen toevallig?

Dank voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb helaas nog geen terugkoppeling gekregen op jouw vraag. Ik heb vanochtend nog een e-mail erachteraan gestuurd met de vraag of er al meer bekend is. Zodra ik een reactie ontvang laat ik je het weten.
Reputatie 7
@Vikash,
Misschien tijd om even met @Allart te praten, wellicht weet hij meer.
Reputatie 7
Badge +12
@wjb Vikash heeft inmiddels connectie met de collega's die de techniek beter begrijpen 🙂 Hopelijk brengt de nieuwe techniek in deze zaak uitkomst!
Reputatie 2
Hi @Allart / @Vikash,

Is er toevallig al wat licht aan de horizon?
Reputatie 7
Badge +21
Hi @RobbertV. Ik ben nog druk bezig om het voor elkaar te krijgen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer uitleg hierover.
Reputatie 7
Badge +21
@RobbertV Het is gelukt! Het is inmiddels mogelijk om Sneller Internet Buitengebied aan te vragen op het toekomstige adres van jouw vader. Mocht je hulp nodig hebben bij het bestellen, dan hoor ik dat graag van je! Ik zal er dan voor zorgen dat je wordt gebeld door één van mijn collega's.
Reputatie 2
Hi Vikash,

Thanks voor het uitzoeken!!

Ik denk dat hij het beste contact op kan nemen met iemand om de bestelling telefonisch te doen, online geeft een mooie foutmelding op, maar wellicht dat het 'aanzetten' nog niet in ieder systeem is doorgedruppeld. Nogmaals bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Cool! Goed om te lezen 😎
Reputatie 7
Badge +21
Prima! Vreemd dat je een foutmelding te zien krijgt. In dat geval kan jouw vader inderdaad zelf contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Mocht je mijn hulp toch nog nodig hebben, dan hoor ik dat graag van je! Graag gedaan!🙂

Reageer