Vraag

Inzicht status VoLTE/VoWiFi simkaart

  • 21 May 2019
  • 8 reacties
  • 1543 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ik zou graag willen weten hoe ik kan nagaan wat de VoLTE en VoWiFi activatie status van mijn sim/account is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @ds22 , je hebt gewoon een geschikt toestel nodig die in de KPN-lijst staat van ondersteunde toestellen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb al VoLTE op een door KPN niet-ondersteund toestel, maar VoWiFi blijft steeds niet beschikbaar.
Zou daarom willen weten of VoLTE en VoWiFi al standaard geactiveerd is voor een simkaart, of dat je deze eerst moet activeren door deze in een ondersteund toestel moet steken.
Reputatie 4
Badge +1
Omdat ik mijn post niet meer kan aanpassen.
Ik wil graag dan dat mijn simkaart, indien van toepassing, wordt geregistreerd voor VoWiFi, zodat ik in ieder geval met mijn huidige simkaart op mijn iPhone 6 (als werktelefoon) kan bellen via WiFi.
Hallo @ds22 ,
kijk eens via onderstaande link:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203032#adddevice
en deze link:
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm
In mijn optiek hoeft er niets aan de simkaart aangepast te worden, het enigste dat nodig is, is een 4G-verbinding met een geschikt toestel.
Reputatie 4
Badge +1
Heb de instructies opgevolgd, maar nog steeds alleen VoLTE...
Nou ja, dan maar steeds naar buiten op het werk. 😑
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @ds22, goede vraag! Ik zie dat VoLTE inderdaad aan staat. Wat mij betreft moet VoWiFi dan ook werken op je iPhone 6. Heb je wel iOS 12.1? En staat bellen via wifi wel aangevinkt in je toestel? Heb jij thuis ook problemen met VoWifi of werkt het daar wel? Heb je op het werk een wifi verbinding van KPN of van een andere provider? En weet je of er op het werk ook anderen zijn die geen, of juist wel, gebruik kunnen maken van VoWifi?
Reputatie 4
Badge +1
De iPhone is recentelijk geüpdate naar iOS 12.2, bellen over WiFi staat aangevinkt, en zowel thuis als op het werk is de WiFi van KPN, dus daar ligt het probleem niet.

Zie ik alleen nu wel dat er op de VoWiFi pagina een specifiek model nummer (A1586) staat achter de iPhone 6, waar ik dan een heel ander nummer heb staan (A1549).
Reputatie 7
Badge +30
Daar kan het goed aan liggen! Ik weet niet precies hoe het zit, maar heb jij misschien je iPhone ergens anders aangeschaft? Via een andere provider of in een ander land zelfs? In ieder geval ga ik ervan uit dat dat de reden is dat het bij jou (nog) niet werkt.