Vraag

IP Adres

  • 30 July 2020
  • 8 reacties
  • 397 keer bekeken

Hallo

 

Buitenshuis is op mijn telefoon 4G het IP adres nu met cijfers en letters,

Voorbeeld: 2a03:a430:3:5cff:2:1:876c:8f18

 

Voorheen was dat altijd bv. 65.114.56.76 ,dus alleen cijfers.

Als ik bij handelsplatform Bittrex inlogde kreeg ik een mail in de box om opnieuw via die mail in te loggen en daarbij stond de IP adres getallen die ik vervolgens bij Bittrex in moest vullen in/bij IP Whitelist en dan kon ik gewoon waar ik ook was handelen met altcoins.

 

Nu krijg ik dus niet meer de 65.114.56.76 in de box, maar 2a03:a430:3:5cff:2:1:876c:8f18 die totaal niet in de vakjes van Bittrex passen en helaas niet meer kan handelen buitenshuis.

 

Thuis op wifi krijg ik wel de goede getallen en heb ik totaal geen problemen.

 

Aub Help!

 

Deis


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, dat is ipv6. De opvolger van ipv4. Ik gok dat KPN hier niets aan gaat doen. Want dit is gewoon de vooruitgang. Bittrex zou gewoon zn software aan moeten passen.

Bedankt voor uw antwoord.

 

Maar kan ik niet gewoon ipv4 toegewezen kunnen krijgen?

KPN kan wel vooruit gaan, maar ik kan niks meer doen.

 

Overigens heeft mijn broer ook KPN die het wel gewoon kan doen.

Heeft het ook niet met instellingen te maken?

Thuis op wifi krijg ik wel alleen die getallen.

@Deis Als het goed is heeft je telefoon naast het IPv6 adres, ook nog een IPv4 adres. Dat is welliswaar soort van ge-emuleerd, maar dat is het adres wat Bittrex ziet als ze geen IPv6 hebben maar alleen maar IPv4. Zal iets van 192.0.x.x. zijn denk ik. 

Zie ook: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/ipv6-voor-het-mobiele-netwerk-479605?postid=985016#post985016

Bedankt Imoesel

 

Heb het gelezen, maar snap er helemaal niks van, dat ligt uiteraard aan mij, want ik ben niet zo’n technische man.

Het is niet nodig om dat hele topic wat ik aan refereerde te begrijpen, maar is ook deels voor eenieder die dit leest en willicht ook dezelde of misschien weer ander problemen heeft doordat KPN IPv6 voor mobile telefoons aan het uitrollen is.

Maar je hebt al je IPv6 IP adres van je telefoon kunnen vinden, of geeft Bittrex dat aan?

Anders eens in je telefoon bij instellingen mobiele netweken kijken. Daar moeten de IP adressen staan.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Als ik Google op "wat is mijn ip", dan krijg ik diverse van die sites waarop ik kan zien welk ip ik mee op internet zichtbaar ben. Vaak zie ik dan het ipv6 adres. Maar sommige sites geven ook wel het ipv4 adres hoor. Dus ik denk dat je dat gewoon eens moet proberen. 

https://www.mijn-ip.net

https://www.watismijnipadres.nl

Bedankt Imoesel

 

Heb het gelezen, maar snap er helemaal niks van, dat ligt uiteraard aan mij, want ik ben niet zo’n technische man.

Hallo @Deis , om het simpel te houden, met het 192.193.194.195  IPv4-adres kun je een maximum aantal pc's aansluiten, ik noem als voorbeeld 100 mijoen.

Omdat men dus IP-adressen te kort komt moest men zoeken naar een oplossing en met heeft dat gevonden door IPv6 te ontwikkelen.

Met een IPv6-adres dat begint met 20ac:31bd: enzovoorts kun je ontelbaar veel apparaten van internet voorzien.

Daarom krijgt iedereen die nu een IP4v-adres heeft tevens een IPv6-adres, niks om je verder druk over te maken.