Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

IZEPLAY

Afgelopen zaterdag kwam ik "per ongeluk" achter dat ik al zeker een jaar structureel 20 euro per maand betaal aan de SMS dienst IZEPLAY - Onbeperkt Games Spelen. Omdat het op mijn KPN facturen mijns inziens "onduidelijk" staat aangegeven en IZEPLAY niet direct wordt genoemd, is me dit niet eerder opgevallen.

Wat het nog extra "wrang" maakt is dat ik me niet kan herinneren dat ik me hiervoor heb aangemeld en er ook geen gebruik van maak. Vervolgens heb ik op het internet gezocht op dit "probleem" en heb ik gezien dat ik niet de enige ben die door IZEPLAY "opgelicht/misleid" is.

Wat mij vooral verbaast is dat je door "waarschijnlijk 1 druk/reply op een sms-je" vast zit aan een abonnement. Dit neigt volgens mij naar "niet zuivere" intenties, gezien ook de vele slachtoffers die dit ook "onbewust" overkomen is.

Bij nader onderzoek, blijkt ook dat deze manier van "klanten werven" niet alleen gebeurt via een SMS-je, maar ook via advertenties die "pop-uppen" bij bepaalde Apps. Dus bedoeld als wegdrukken van een advertentie, zit je aan een abonnement van 20 euro per maand vast. Geen zuivere koffie dus.
Mijn tip voor KPN is dan ook om dit soort praktijken niet meer te steunen.

Hoop dat KNP me kan helpen de gemaakte kosten vergoed te krijgen.

Mvg,
Leo

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +23
Welkom, Leo! Wat een nare verrassing om daar zo ineens achter te komen. Heb je het abonnement al wel stopgezet? Je kunt via http://www.payinfo.nl kijken wat er actief is op je nummer en hoe deze stop te zetten. Verder krijg je een priv├ębericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan kijk ik voor je naar de kosten.
Reputatie 6
leolindeman schreef:

...Hoop dat KNP me kan helpen de gemaakte kosten vergoed te krijgen.

Als KPN niet kan aantonen dat er een geldige overeenkomst is tussen jou en Izeplay dan is KPN verplicht om jou 100% schadeloos te stellen. Dus niet alleen die coulanceregeling (die KPN je waarschijnlijk gaat aanbieden) om de kosten van de laatste twee maanden te vergoeden, maar de volle mep van alle onterecht door Izeplay in rekening gebrachte kosten.
Van een geldige overeenkomst is alleen sprake als de aanmelding heeft voldaan aan de in de gedragscode geformuleerde richtlijnen. Die richtlijnen zijn zo scherp dat het vrijwel onmogelijk is om dan onbewust toch zo'n overeenkomst aan te gaan. Ik ben er dan ook van overtuigd dat KPN dat dan ook niet kan aantonen. Toch hebben zij de plicht om dat te bewijzen en als ze dat dus niet kunnen, wat het geval zal zijn, dan heb je dus recht op 100% schadeloosstelling.

Ga dus niet akkoord met minder!

P.S. Die gedragscode kan je downloaden op http://www.payinfo.nl
Beste Eric en zeker ook WJB, dank voor jullie reactie!
Reputatie 6
Badge +27
Hoi,

Mag ik vragen of dit inmiddels is opgelost?

Reageer