Beantwoord

Keuzemenu werkt niet bij mobiel bellen naar buitenlands nummer

  • 2 July 2019
  • 7 reacties
  • 861 keer bekeken

Bedankt voor de reactie. Ik heb het volgende geprobeerd en het lijkt te werken:

- uitzetten 4g bellen
- 2g/3g netwerk (geen 4g)

Alleen de combinatie werkt...


Bij het zoeken naar een oplossing voor een soortgelijk probleem (vanuit NL bellen naar een buitenlands nummer met keuze menu) kwam ik dit draadje tegen.
De genoemde workaround (uitzetten 4G) werkte bij mij ook.
De vraag is nu (na 1,5 jaar) alleen, hoe lang de workaround naar verwachting nog nodig is.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 July 2019, 13:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Adam BIG, welkom! Dat is een hele goede vraag, helemaal met het zicht op het stoppen met 3G in 2022. Ik ga kijken of ik meer informatie kan vinden voor je hierover. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan geef ik je telefoonnummer als voorbeeld door.
Hallo @Marcia_ , mijn forumprofiel is aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank! Ik ga het intern uit laten zoeken, want ik zie eigenlijk ook niets bijzonders aan onze kant! Wil je daarvoor ook nog laten weten welk nummer jij belt? Je mag deze ook onder 'persoonlijke opmerkingen' in jouw profiel zetten. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en voor KPN.
@Marcia_ : gebeld nummer toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen.
Misschien ten overvloede nog de vermelding dat ik geen probleem heb bij het bellen naar een NL nummer met keuzemenu als 4G is ingeschakeld.
Het lijkt dus geen "kronkel" van het toestel zelf (Nokia 7 plus).
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat ik tegen het volgende probleem stuit: jouw nummer valt niet onder KPN zelf, maar onder een grootzakelijke dochter. Ik had dit al eerder moeten zien, sorry daarvoor! Komt er helaas op neer dat ik het niet voor je uit kan laten zoeken. Je kunt het beste hun klantenservice bellen (1200 met je mobiele telefoon) en het probleem daar voorleggen. De collega's helpen je er dan graag verder mee. Succes!
Helaas word ik bij 1200 doorgestuurd naar mijn werkgever die een afdeling zou hebben die problemen direct met KPN afhandelt. Alleen blijkt die afdeling tot nu toe voor mij onvindbaar.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is vervelend.. Meestal weet een manager of een HR-afdeling dat wel! Anders evt. IT? Ik ben bang dat ik het antwoord op die vraag ook niet weet!