Beantwoord

KPN FON koppelen een KPN ID

  • 3 June 2019
  • 6 reacties
  • 1346 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik zie deze topic al een jaar oud is. Maargoed. Mijn vraag is beetje anders dan hier voorgesteld. Ik heb een kpn ID en mijn vrouw ook tevens hebben wij kpn tv /internet /telefoon, kompleet dus. Nu zit ik met het volgende. Ik wil gebruik maken van kpn fon. Ik krijg een melding dat ik internet aan mijn I'd moet koppelen en als ik dat doe verdwijnt internet uit het ID van mijn vrouw en vice versa. Hoewel aangegeven staat op de site dat 1 account per apperaat is toegestaan. Wij hebben beide een aparte kpn fon account en kunnen niet beide evengoed niet inloggen doordat product koppelen gedoe. Een beetje vaag verhaal maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dus hoe los ik dit op?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 June 2019, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Dave d .Welkom op het forum.
Ik denk dat ik je wel begrijp, hoor 🙂 Jouw doel is een werkend FON account? Ik hoop dat ik je daar bij kan helpen. Ik wil graag met je meekijken. Kun je je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Reputatie 1
Badge
@Erwin_ heb m'n profiel bijgewerkt. Wij thuis hebben 2 kpn mobiele abonnementen en tv/int/tel. Ik heb begrepen (ergens gelezen) dat bij een thuis abbo een fon account bij zit en bij mobiel er ook een bij krijgt. Dus als ik het goed begrijp zouden wij in totaal 3 accounts moeten kunnen aanmaken. Maar hoe kunnen wij hiermee in praktijk gebruik van maken? De bedoeling is om buiten huis als nodig is bij een fon hotspot in te loggen. Maar wij kunnen dit niet omdat ik of mijn vrouw het account van tv/int/tel bij ons kpn ID moeten aanmelden. Ik en mijn vrouw hebben beide een eige kpn ID en hier zit dus ons probleem. Als wij toch een een fon account bij ons mobiel abbo krijgen zou ik graag weten of het zo is en hoe ik het dan moet activeren?
Dankjewel! Het klopt inderdaad dat je in totaal drie FON accounts kunt aanmaken. De makkelijkste manier is als volgt:
SMS WIFI AAN naar 1266 vanaf de mobiele telefoon met het KPN abonnement.

Zou je dit eens kunnen proberen? Je ontvangt hierna een aantal SMS'jes waarin de inloggegevens staan.
Als je vervolgens ergens bent waar je een FON netwerk ontdekt kun je met deze gegevens inloggen. Je kunt, om dit doel te bereiken, met je telefoon netwerken scannen en dan de FON selecteren. Als je daarna een browser opent dan zul je die gegevens die je via SMS hebt gehad moet invullen. Vanaf dat moment kun je internetten.
Laat je weten hoe het afloopt en of het lukt?
@Dave d Is het gelukt met bovenstaande tips? Ik ben nu wel benieuwd 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden. 🙂
Reputatie 1
Badge

Topic kan als gesloten beschouwd worden. 

De KPN fon heeft uiteindelijk nooit betrouwbaar gewerkt.

Met veel ergernis maar opgeven en uit gezet in de Experia box en mobiels. 

Leek een leuk iets maar waardeloos.Â