Beantwoord

KPN levert sommigen SMS-jes niet af, maar factureert ze wel.

• 31 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

SMS berichten via het KPN netwerk naar bepaalde nummers in Engeland niet worden verstuurd! Dit heeft te maken met een technisch probleem, bekend bij KPN, maar is niet aan de klanten gecommuniceerd. Zij krijgen dus gewoon berichten niet, zonder daar van op de hoogte te zijn. En deze berichten worden nog gefactureerd ook. Dit kan niet!
De engelse mobile company “Three” heeft na onderzoek gezegd dat KPN SPAM problemen heeft en daarom een reeks nummers heeft geblokkeerd.
Dit is dus wel bekend bij KPN en zou richting de klanten en providers moeten worden gecommuniceerd!
Dit duurt nu al maanden. Een klacht van mij bij mijn provider Youfone, die van het KPN netwerk gebruik maakt, haalde niets uit. KPN zegt tegen Youfone dat het niet aan KPN ligt, maar aan het toestel van de klant. Welnu, deze situatie is door ons met verschillende toestellen getest. SMS-jes via het KPN netwerk komen steevast niet aan. Via Ziggo ook getest en deze komen wel aan.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Erik_ 3 september 2017, 12:20

Welkom op het forum Jan! Ik begrijp uit je bericht dat jij, via de provider Youfone, sms'jes verstuurt naar Engelse nummers en dat deze bij hen niet aankomen. Wel wordt je hiervoor gefactureerd.

Omdat je geen klant bent van KPN kan ik inhoudelijk helaas niets voor je betekenen. Je staat niet in onze systemen, dus ik kan ook niets nakijken. Wel kan ik in het algemeen het volgende zeggen:

Vanuit de provider KPN gesproken: Bij het versturen van sms'jes is het zo dat je daarvoor gefactureerd wordt op het moment dat het bericht op het netwerk binnenkomt. Daarna zullen wij deze proberen af te leveren bij de ontvangende partij. Als dat niet lukt, ligt de oorzaak in de meeste gevallen bij de ontvangende partij. En dat kan dan aan het toestel liggen, maar ook aan bepaalde netwerkinstellingen van de provider van de ontvanger. Het is dan ook de ontvanger die dit bij zijn of haar provider zal moeten aankaarten zodat zij onderzoek kunnen doen.

Je geeft aan dat de Engelse provider het probleem neerlegt bij de netwerkbeheerder KPN. Als dat inderdaad zo is, dan heeft Youfone zijn eigen ingang bij KPN netwerkbeheer. Dat staat los van KPN de provider en dit forum. Ik maak uit je bericht op dat Youfone ook al contact heeft gehad met KPN netwerkbeheer en dat die aangeven dat het probleem aan de Engelse kant zit.

Wat van de twee nu daadwerkelijk het probleem is, is voor mij niet te zeggen. En helaas kan (en mag ik, wettelijk gezien) je niet helpen. Ik kan je alleen maar aanraden om dit nogmaals bij Youfone neer te leggen en de Engelse kant van het verhaal ook nogmaals contact te laten leggen met hun provider.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Jan! Ik begrijp uit je bericht dat jij, via de provider Youfone, sms'jes verstuurt naar Engelse nummers en dat deze bij hen niet aankomen. Wel wordt je hiervoor gefactureerd.

Omdat je geen klant bent van KPN kan ik inhoudelijk helaas niets voor je betekenen. Je staat niet in onze systemen, dus ik kan ook niets nakijken. Wel kan ik in het algemeen het volgende zeggen:

Vanuit de provider KPN gesproken: Bij het versturen van sms'jes is het zo dat je daarvoor gefactureerd wordt op het moment dat het bericht op het netwerk binnenkomt. Daarna zullen wij deze proberen af te leveren bij de ontvangende partij. Als dat niet lukt, ligt de oorzaak in de meeste gevallen bij de ontvangende partij. En dat kan dan aan het toestel liggen, maar ook aan bepaalde netwerkinstellingen van de provider van de ontvanger. Het is dan ook de ontvanger die dit bij zijn of haar provider zal moeten aankaarten zodat zij onderzoek kunnen doen.

Je geeft aan dat de Engelse provider het probleem neerlegt bij de netwerkbeheerder KPN. Als dat inderdaad zo is, dan heeft Youfone zijn eigen ingang bij KPN netwerkbeheer. Dat staat los van KPN de provider en dit forum. Ik maak uit je bericht op dat Youfone ook al contact heeft gehad met KPN netwerkbeheer en dat die aangeven dat het probleem aan de Engelse kant zit.

Wat van de twee nu daadwerkelijk het probleem is, is voor mij niet te zeggen. En helaas kan (en mag ik, wettelijk gezien) je niet helpen. Ik kan je alleen maar aanraden om dit nogmaals bij Youfone neer te leggen en de Engelse kant van het verhaal ook nogmaals contact te laten leggen met hun provider.

Ik heb hier nu al zoveel tijd aan besteed, dat ik het voor gezien houd. Mijn verhaal is duidelijk lijkt me en KPN geeft nog steeds niet thuis. Ik verwacht van KPN dat zij zelf met Youfone contact opnemen en met Three in Engeland. Nogmaal: alle sms-jes via Ziggo enz. komen bij mijn vriend in engeland aan, maar die van KPN niet. En dat is al maanden zo. En ze worden wel gefactureerd! Em het probleem wordt niet serieus genomen. Succes!
Reputatie 7
...Nogmaal: alle sms-jes via Ziggo enz. komen bij mijn vriend in engeland aan, maar die van KPN niet. En dat is al maanden zo. En ze worden wel gefactureerd!Er zijn helemaal geen smsjes "van KPN", er zijn smsjes "van Youfone". Deze smsjes lopen via de Youfone sms centrale en niet via de KPN sms centrale. De smsjes worden ook door Youfone gefactureerd, niet door KPN. Je zult echt Youfone hierover aan moeten spreken, KPN kan hierin helaas niets voor jou betekenen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik wou dat ik je kon helpen, Jan. Maar zoals wjb ook nog een keer aangeeft, dit loopt niet via KPN de provider, op wiens forum je nu bent. Dit loopt via Youfone, dat een contract heeft met KPN Wholesale (netwerkbeheer). Youfone is dan ook de enigen die vanuit Nederlandse kant hier iets mee kan.

Reageer