Beantwoord

KPN maakt fout, slechte oplossing

  • 10 February 2020
  • 3 reacties
  • 97 keer bekeken

Beste ontvanger,

Afgelopen vrijdag belde ik de KPN met een klacht over de rekening. Ik heb nl een paar weken terug, vanuit Zuid-Afrika 8 bundels van u gekocht. Tóch presteerde u het om 60,50 euro in rekening te brengen, vanwege kosten buiten de bundel. Maar dat kán helemaal niet, want ik heb bundels aangeschaft.

  1. De bundel had moeten worden afgesloten toen ik erover heen ging.
  2. Ik had een smsje moeten krijgen (die kwamen helemaal niet geregeld binnen)/de app had moeten aangeven dat mijn data op waren.

Niets van dit alles!!

Wat zegt uw klantenservice? 1. De smsjes zijn verstuurd en 2. Dat komt omdat ik roaming aan had staan.

Mijn reactie: 1.  De smsjes kunnen verstuurd zijn, maar die heb ik niet ontvangen en 2. Roaming móet aan staan want anders doet de bundel het niet.

Zijn conclusie, ‘ik moet de 60,50 euro betalen’. Nogmaals dat doe ik niet, omdat u helemaal verkeerd zit. Ik kan alles aantonen op mijn telefoon, heb een printscreen gemaakt van de app, en de reeks smsjes bewaard. Uw zaak zou dus volledig waardeloos zijn en ik vind het diep triest dat KPN zich hiertoe laat verlaagt door met zulke domme argumenten vol te houden totdat de klant ‘moe’ wordt en maar betaalt.

Wat nóg mooier is: het is niet de eerste keer dat de KPN mij aftroggelt. De eerste keer moest ik van de klantenservice maar de app installeren omdat de waarschuwings-smsjes niet betrouwbaar zijn. Wat een inconsistente boel bij KPN. Want of je beroept je nu niet op je smsjes, en je beantwoordt in ieder geval waarom de app niet aangaf dat ik erover heen ging (want die moest ik na de eerste keer installeren en dat heb ik dus gedaan), of je staat achter de betrouwbaarheid van de smsjes waardoor de klant beter moest opletten. Die domheid terzijde. Geen enkele medewerker is op mijn argumenten ingegaan: nee ‘betalen’ luidt het antwoord… Niet dus, want het KLOPT niet eens wat KPN beweert.

Ik zei tegen de jongen dat ik de KPN dus maar moest vertrouwen dat het klopt, omdat ik geen inzage kan krijgen in de achterkant van de rekening; dat beaamde die. Dan schaam je je toch als bedrijf? Zeker nadat ik mijn verhaal kan onderbouwen met bewijzen.

Daarom nogmaals mijn verzoek om dit fictieve bedrag van mijn rekening af te halen, zodat ik hier geen verdere zaak van hoef te maken.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 11 February 2020, 18:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Irene Liane, welkom! Wat een verhaal, zeg! 8 bundels en ook nog eens 60,50 euro. Dat is geen klein bedrag.. Normaliter wordt het internet geblokkeerd als de bundel op is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Welke periode ben je daar geweest?

Beste Marcia, dank voor uw reactie, ik heb het aangevuld. Mocht er meer informatie nodig zijn dan verneem ik het graag. U heeft gelijk dat het geen klein bedrag is, en het ergste is dat het volledig ten onrechte in rekening wordt gebracht. Het is toch kwalijk dat ik mijn portemonnaie moet verdedigen tegenover een groot telecombedrijf, om te voorkomen dat ik weer een poot word uitgedraaid? Dit keer was ik voorbereid. Ik hoop dat we het spoedig kunnen rechtzetten.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Irene Liane, ik heb het een en ander even nagekeken. Ik zie dat je inderdaad de bundels hebt gekocht en ook een sms hebt ontvangen dat hij bijna op was én hierna bijna direct een nieuwe hebt aangeschaft. Verder in het sms'je is terug te lezen dat je automatisch beschermd bent tegen buitenbundelkosten en internet uitgezet zou worden.De € 60,50 is dus inderdaad onterecht in rekening gebracht. Ik zal dit vergoeden, maar kan het helaas niet afhalen van de huidige factuur. Wat ik kan en ga doen is de € 60,50 in mindering brengen op de volgende factuur (maart). Dus ik wil wel vragen om de huidige factuur wel te betalen, de onterecht betaalde kosten krijg je terug via de factuur van maart!

Reageer