Beantwoord

Kpn netwerk zeer slecht Drielanden

• 9 juni 2014
  • 2 reacties
  • 1525 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil graag opheldering over het zeer slechte bereik in Drielanden, het stadsdeel van Harderwijk.

Hier heb ik namelijk geen 4G bereik of 3G bereik en ik heb alleen 1 streep E bereik en meestal word dat direct : geen service.

Hoe kan de betrouwbaarste netwerk van KPN in een woonwijk geen of slecht service hebben?

Er zijn meerdere toestellen die hetzelfde aangeven.

Graag ontvang ik zo snel mogelijk info erover hoe jullie dit evt kunnen aanpakken.

Alvast bedankt,

icon

Beste antwoord door mfaken 22 juni 2014, 19:04

Beste poepie,

Het ligt eraan welk deel van Drielanden je woont, de mast staat aan de oostkant van Drielanden langs het spoor. Er is echter ook een 4G mast recent geactiveerd in Zeewolde aan het Wolderwijd, dat zou ook een deel van Drielanden-West moeten dekken. Hou er echter rekening mee dat de dekkingskaart alleen de buitendekking aangeeft, vooral in Drielanden met nieuwbouw is het ontvangst een stuk minder door de gebruikte materialen.

Een andere provider zal ook niet helpen, Vodafone en T-Mobile zitten nl. in dezelfde mast en hebben ook geen ondersteunende masten in de buurt.

Het is geen op zich zelfstaand probleem, veel nieuwbouwwijken hebben last van slecht ontvangst, vaak veroorzaakt door de gebruikte materialen (dubbel glas en gewapend beton), maar ook doordat bijv. de gemeente geen mast in de bebouwde kom wil hebben, wat echter bij nieuwbouw woningen haast een verplichting is. Je zou nog even kunnen informeren bij de gemeente of er restricties zijn voor het plaatsen van een mast in Drielanden.

Zo niet, dan zou evt. een handtekeningen actie ook nog kunnen helpen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen,

Begrijpelijk dat je graag een goed bereik wilt, als ik kijk op de coveragechecker zou je een goed bereik moeten hebben in Drielanden. 

Echter laat ik graag voor je nakijken waardoor jij dit anders ervaart.

Zou je in een privébericht je 06-nummer, postcode, huisnummer & volledige naam willen sturen.

Indien er bij jou meerdere 06-nummers bekend zijn, met hetzelfde probleem ontvang ik deze nummers ook graag. 

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reputatie 6
Badge +1
Beste poepie,

Het ligt eraan welk deel van Drielanden je woont, de mast staat aan de oostkant van Drielanden langs het spoor. Er is echter ook een 4G mast recent geactiveerd in Zeewolde aan het Wolderwijd, dat zou ook een deel van Drielanden-West moeten dekken. Hou er echter rekening mee dat de dekkingskaart alleen de buitendekking aangeeft, vooral in Drielanden met nieuwbouw is het ontvangst een stuk minder door de gebruikte materialen.

Een andere provider zal ook niet helpen, Vodafone en T-Mobile zitten nl. in dezelfde mast en hebben ook geen ondersteunende masten in de buurt.

Het is geen op zich zelfstaand probleem, veel nieuwbouwwijken hebben last van slecht ontvangst, vaak veroorzaakt door de gebruikte materialen (dubbel glas en gewapend beton), maar ook doordat bijv. de gemeente geen mast in de bebouwde kom wil hebben, wat echter bij nieuwbouw woningen haast een verplichting is. Je zou nog even kunnen informeren bij de gemeente of er restricties zijn voor het plaatsen van een mast in Drielanden.

Zo niet, dan zou evt. een handtekeningen actie ook nog kunnen helpen.

Reageer