KPN T-Mobile Apple niet verzekerd na verlenging

• 19 december 2013
  • 1 reactie
  • 3871 keer bekeken

Sinds 2008 klant bij KPN, na overname van contract werkgever overgenomen. Toen Nokia toestel erbij, en verzekering. Contract 2 jr. Naar tevredenheid vwb bereik, mobiele service & data etc.

Verlengd in 2010 via KPN winkel, nokia N97, weer 2 jr

Verlengd in 2012 via Coolblue, iPhone 4S, weer 2 jr

In mijn beleving helemaal goed, alles dik in orde. Verzekerd - ja dat kost wat - maar vooral zodat ik snel doorkan mocht er wat misgaan.  

Sinds aug 2013 zelfs overgezet naar KPN Exclusief 1000 met 50% Lifetime korting...

(Nou poepoe....dat is leuk, speciale klant - maar not dus, lees maar hieronder)

Sinds een maandje problemen met Bluetooth, nadat plots geen verbinding meer met carkit, speakersetje .

Afin, alles gereset, naar fabriek en weer backup. Naar IOS7. Maar niks hielp. Ik ben handig genoeg om het technisch uit te sluiten dat het eigenlijk alleen aan toestel kon liggen. Bluetooth faalt op de iPhone. Mijn vrouw haar koreaantje (toch bleh) doet het prima met carkit etc

Dus vandaag maar eens na een afspraak onderweg naar huis tijd gevonden om langs een servicepunt te gaan. Nieuwegein. Kwestie van aanmelden en we zijn zo op weg. Dacht ik..

Zo ging het:

Goedemiddag, ik wil graag aanspraak maken op de verzekering nu de BT van de iPhone het niet meer doet

- (Hallo kan er niet af...) Wat is uw mobiel nr? 

06-.......

- Oke klik ....maar u bent helemaal niet verzekerd!

Huh? Bestaat niet, ben al 45 jr KPNklant en altijd met verzekering

- Ja, wij kunnen ook niet alles zien - van wanneer is dit toestel?

Van juli 2012

- Nou dan heeft u een jaar garantie....

> Sorry? Standaard heeft toch alle electronica in NL 2 jr garantie? Dus kan het onder garantie?

- Ja, misschien, heeft u een papieren factuur van de aankoop?

Nee, niet bij me jullie hebben toch ook inzage in contracten e.d.?

- Nee dat moet u zelf regelen

Oh. 

Nou had ik laptop met Wifi bij me in de auto, dus besloot ik maar terplekke het uit te gaan zoeken.

Mijn scans van de contracten op afstand opgesnord. Facturen en alles uitgezocht via MijnKPN. Hmmm, het vreemde is dat na juli 2013 de verzekering niet meer in rekening wordt gebracht.

Hoe kan dat nou? 

Vreemd genoeg net na de overgang naar KPN Exclusief 1000....Ergens een administratief foutje? Is best mogelijk, kan gebeuren, dan is het ook op te lossen.

Medewerker KPN winkel vist na wat bellen uit dat het bij de contractverlenging bij Coolblue blijkbaar mis is gegaan, de SIM en toestel zijn allemaal wel bij KPN bekend sind 7/2012 maar ja de verzekering liep nog op de Nokia. 

?????

Dus toen de contracten via de KNP winkel verlengd zijn, is de verzekering wel voortgezet op het nieuwe toestel.

Bij verlenging via Coolblue (Businesspartner KNP hoor!) blijkbaar niet.

Wie snapt dat? Ook is dan tot okt 2013 voor de oude Nokia N97 (in de la op zolder...) verzekering doorbetaald, en de iPhone was niet verzekerd. Heel fijn allemaal.

Afin, Inmiddels heb ik ook de (yep, Coolblue) factuur van de iPhone 4S uit de mailbox getrokken en doorgezet per mail. Uiteraard na wat gemopper bij de RepairEnGeklootenzo balie. Het kon er maar net af hoor, stel je voor in deze tijd, mailen...

KPN medewerker: omdat het toestel <2 jr oud is, kunnen ze me dan toch helpen?

Zegt medewerker 1 R&G: ja, ik krijg dan wel een lege iphone terug. Heb ik een backup gemaakt? Nee, zeg ik, maar geen probleem voor mij - als ik even een kabeltje van ze mag lenen, zet ik het wel even op de laptop. Goed, dat lenen mag (niet *natuurlijk hoor*, maar het mag - bij de gratie van). Pffff. De backup loopt.

Of ik wel wil opschieten want collega 2 is straks en dan krijgt hij het misschien druk als medewerker en dan heeft hij misschien geen tijd meer (het is 15.30...). Ja dat doe ik....(ik moet de stoom nu echt gaan onderdrukken - maar blijf rustig...)

Komt collega 2 R&G langs. De backup is net klaar.

- Nee meneer het kan toch niet, het toestel omruilen, want u heeft een T-Mobile iPhone.....

Ik: huh?? (de factuur van Coolblue met daarop duidelijk de vermelding: IPhone4, IMEI..., verlenging KPN hebben ze net zelf gemaild gekregen en geprint). Een Apple is toch een Apple en en en .... .

- Ja, maar, nee meneer dat kunt u wel denken maar dat is niet zo. Ik kan hem wel opsturen. gaat 1-3 weken.

Dus u kunt mij toch niet helpen?

- Jawel, maar dan stuur ik het op.

Nee bedankt

Coolblue gebeld, dat levert op dat ik via hen kan laten repareren. Ook 1-2 weken doorlooptijd.

Ik ben toen maar opgehouden en heb de laptop dichtgeklapt.

Wat een drama.

Misschien dat een Webcare medewerker er wat mee kan. Ik ga nu (feestdagen) niks opsturen met een termijn van 5-10 werkdagen en wat ik hier op de fora lees. Sterker, ik heb er een heel KPN Exclusief 100% Geen Fijne Feestdagen gevoel eraan overgehouden.

De jongens (en het zijn jonge mensen) van de KPN-winkel hebben gedaan wat ze konden.

(ik begrijp dat KPN en R&G dus aparte winkeltjes zijn - of gewoon een apart BVtje om de monteurs in te stoppen?

Maar wat een ontzettend horkerige figuren daar bij GoEnNoRepair zeg...

Helaas geen beste service allemaal. Tuurlijk, het is ook een "T-Mobile 4S"!?

Hou eens op met onnodig mensen het leven moeilijk te maken. Jammer jammer hoor.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Beste bart_k,

erg vervelend om te lezen dat je toestel geen connectie maakt met je carkit en dat je tot nu toe nog geen passende oplossing aangeboden is.

Ik kijk graag of ik daar verandering in kan brengen.

Om dit te kunnen doen, ontvang ik graag het betreffende mobiele nummer, je postcode, huisnummer en volledige naam, zoals bekend op het contract, in een privébericht.

Na ontvangst zal ik e.e.a. voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,

Afra

Reageer