Beantwoord

KPN WiFi bellen werkt niet

  • 19 november 2018
  • 33 reacties
  • 1969 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb vandaag geprobeerd WiFi bellen te activeren en ondanks ik WiFi bellen kan activeren op mijn iPhone met IOS12.1 wordt WiFi bellen helaas niet actief :(

Mijn model iPhone wordt door KPN ondersteund
Ik heb een KPN mobiel abonnement (geen prepaid)
Aanbiederinstellingen KPN NL 34.1
Ik heb een XS4ALL glasvezel internet verbinding
WiFi werkt goed. en heb een nederlandse DNS (XS4ALL)
Ik heb WiFi bellen op mijn iPhone geactiveerd
Gesprekken en data via 4G
4G bellen werkt
Ik heb mijn iPhone volledig uit/aan gezet

@Kpn Wat moet ik verder doen om WiFi bellen aan de praat te krijgen?
icon

Beste antwoord door hjabmns 20 november 2018, 18:01

Via 1200 kan uiteraard ook! En de Technische Dienst is bereikbaar tussen 08.00 en 18.00. Ik zal zelf een aantekening in onze systemen maken, met een verwijzing naar dit topic.
@Bart_ ik weet niet wat de TD precies gedaan heeft, maar toen ik zojuist thuis kwam sprong mijn iPhone vanzelf naar KPN WIFIcall. Ik heb niets aangepast, dus moet het wel iets bij KPN geweest zijn

Fijne avond
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 1
Netwerk trace gemaakt en de verbinding op poorten 500 en 4500 (ISAKMP) met host-62-133-76-240.kpn-gprs.nl komt tot stand tussen mijn iPhone en KPN Wifi-bellen server.

Het lijkt er sterk op dat er een storing is met WiFi bellen.
Reputatie 1
Hierbij de details van de netwerk trace. Hopelijk worden de problemen met KPn Wifi Bellen snel opgelost. (met een Tele2 sim werkt Wifi bellen meteen. Werkt op dezelfde manier)

code:
192.168.1.34 62.133.76.240 UDP UDP:SrcPort = IPsec NAT-Traversal(4500), DstPort = IPsec NAT-Traversal(4500), Length = 9 {UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, INFORMATIONAL, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 80 {IKE:3, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, INFORMATIONAL, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 80 {IKE:3, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ICMP ICMP:Destination Unreachable Message, Port Unreachable, 192.168.122.34:4500 {IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_SA_INIT, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 424 {IKE:5, UDP:4, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_SA_INIT, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 416 {IKE:5, UDP:4, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 336 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 144 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 144 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 176 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 112 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 80 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 112 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 368 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x1 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0x3010d16, Seq = 0x1 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x2 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x3 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x4 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0x3010d16, Seq = 0x2 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0x3010d16, Seq = 0x3 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0x3010d16, Seq = 0x4 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x5 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x184c47a, Seq = 0x6 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, INFORMATIONAL, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 80 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, INFORMATIONAL, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 80 {IKE:6, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ICMP ICMP:Destination Unreachable Message, Port Unreachable, 192.168.122.34:4500 {IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_SA_INIT, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 424 {IKE:8, UDP:4, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_SA_INIT, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 416 {IKE:8, UDP:4, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 336 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 144 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 144 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 176 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 112 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 80 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Initiator , Length = 112 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 IKE IKE:version 2.0, IKE_AUTH, Payloads = HDR, Flags = Responder , Length = 368 {IKE:9, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x1 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x2 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x1 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x3 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x4 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x5 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x2 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x3 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x4 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x6 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x7 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x5 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x6 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x8 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x7 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   192.168.1.34 62.133.76.240 ESP ESP:SPI = 0x138c51e, Seq = 0x9 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x8 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0x9 {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}   62.133.76.240 192.168.1.34 ESP ESP:SPI = 0xff2e865, Seq = 0xa {ESP:7, UDP:2, IPv4:1}  
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Hjabmns. Wat jammer dat je het niet werkend krijgt. Voor zover ik weet is er geen storing, of iets in die zin. Laten we dus kijken wat er precies aan de hand is. Volgens mij heb je het belangrijkste wel nagelopen, maar laten we het nog eens doen. Je hebt 4G-bellen dus ingeschakeld?

Verder: je hebt de meest recente software update voor je iPhone gedaan. Kun je onderstaande eens nalopen?

Na de software update
• Controleer op de optie er tussen staat, ga naar instellingen
• Mobiel netwerk
• Bellen via wifi. Staat deze ertussen? Als je er op klikt kun je het aanzetten

Indien de optie er niet tussen staat voer dan onderstaande stappen uit:
• Ga naar instellingen
• Kies Algemeen
• Kies Info
• Komt er gelijk een pop-up? Dan kan je als het goed is op accepteren klikken.
• Komt er geen pop-up? Scroll dan naar beneden en klik op ‘Aanbieder’
• Nu kan je weer terug naar Instellingen / Mobiel netwerk / Bellen via wifi.

Ik ben ook benieuwd naar welk toestel je hebt en ik kijk indien nodig graag nog even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je mobiele nummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Hallo Hjabmns. Wat jammer dat je het niet werkend krijgt. Voor zover ik weet is er geen storing, of iets in die zin. Laten we dus kijken wat er precies aan de hand is. Volgens mij heb je het belangrijkste wel nagelopen, maar laten we het nog eens doen. Je hebt 4G-bellen dus ingeschakeld?

Verder: je hebt de meest recente software update voor je iPhone gedaan. Kun je onderstaande eens nalopen?

Na de software update
• Controleer op de optie er tussen staat, ga naar instellingen
• Mobiel netwerk
• Bellen via wifi. Staat deze ertussen? Als je er op klikt kun je het aanzetten

Indien de optie er niet tussen staat voer dan onderstaande stappen uit:
• Ga naar instellingen
• Kies Algemeen
• Kies Info
• Komt er gelijk een pop-up? Dan kan je als het goed is op accepteren klikken.
• Komt er geen pop-up? Scroll dan naar beneden en klik op ‘Aanbieder’
• Nu kan je weer terug naar Instellingen / Mobiel netwerk / Bellen via wifi.

Ik ben ook benieuwd naar welk toestel je hebt en ik kijk indien nodig graag nog even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je mobiele nummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?



Dag @Bart_, bedankt voor jouw reactie.
Ik heb een iPhone SE (A1723) met IOS 12.1 welke in de lijst staat.
Ik heb 4G bellen aan staan, en heb aanbiederinstellingen KPN NL 34.1 en kan Wifi bellen activeren.
De netwerk trace laat zien dat mijn iPhone probeert verbinding te maken met epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org om WiFi bellen te gebruiken maar wordt helaas niet actief.

Ik heb mijn KPN forum profiel aangepast met gevraagde informatie
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan.Je telefoon ondersteunt dit inderdaad en volgens mij staat alles zoals het moet staan. Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn: als ik naar je verbinding kijk zie ik dat je op dit moment in het buitenland bent, of in elk geval met een buitenlands netwerk verbinding maakt. Nu woon je volgens mij in de grensstreek. Kun je dubbelchecken of je telefoon echt op het KPN-netwerk actief is?
Reputatie 1
Graag gedaan.Je telefoon ondersteunt dit inderdaad en volgens mij staat alles zoals het moet staan. Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn: als ik naar je verbinding kijk zie ik dat je op dit moment in het buitenland bent, of in elk geval met een buitenlands netwerk verbinding maakt. Nu woon je volgens mij in de grensstreek. Kun je dubbelchecken of je telefoon echt op het KPN-netwerk actief is?

beste @Bart_ ik ben nu idd in het buitenland en begrijp dat het dan niet werkt maar de trace is van gisteravond thuis in Nederland, aangemeld op het KPN netwerk.

Aanvulling: Thuis met een SIM van Tele2 werkt Wifi bellen meteen.
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk. Het zou ook via ons direct moeten werken. Heb je gisteravond ook geprobeerd om echt een uitgaande verbinding tot stand te brengen? Ik wil voorstellen dat je het nogmaals probeert als je weer thuis bent. Ik ben dan heel benieuwd naar de resultaten en vanzelfsprekend gaan we het oplossen als er iets niet klopt.
Reputatie 1
Duidelijk. Het zou ook via ons direct moeten werken. Heb je gisteravond ook geprobeerd om echt een uitgaande verbinding tot stand te brengen? Ik wil voorstellen dat je het nogmaals probeert als je weer thuis bent. Ik ben dan heel benieuwd naar de resultaten en vanzelfsprekend gaan we het oplossen als er iets niet klopt.

@Bart_ Ja, ik heb geprobeerd te bellen in een gedeelte van ons huis waar geen bereik is. Er verschijnt "geen service" terwijl Wifi bellen ingeschakeld staat. Loop ik naar buiten krijg ik KPN 4G en dit blijft staan tijdens het bellen. Indien ik er de Tele2 SIM in doe verschijnt direct Tele2 WiFi en kan ik in het hele huis bellen.

Ik zal het vanavond nog een keer proberen maar heb er weinig vertrouwen in indien er geen storing bij KPN is. Daarom had ik de netwerk trace gepost omdat ik echt verwacht dat er iets niet goed is bij KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Dat snap ik. Ik heb al met onze Technische Dienst gesproken en we hebben niets gezien dat in de richting wijst. Mocht je hier nu vanavond of morgen weer tegenaan lopen, dan mag je ook zelf contact leggen met onze Technische Dienst. Ze zijn tijdens kantooruren bereikbaar en een collega van de klantenservice (0800-0402) kan ruggespraak voeren of je wellicht doorverbinden. Uiteraard kan ik je hier ook mee helpen, al ben ik zelf morgen niet aanwezig.
Reputatie 1
Dat snap ik. Ik heb al met onze Technische Dienst gesproken en we hebben niets gezien dat in de richting wijst. Mocht je hier nu vanavond of morgen weer tegenaan lopen, dan mag je ook zelf contact leggen met onze Technische Dienst. Ze zijn tijdens kantooruren bereikbaar en een collega van de klantenservice (0800-0402) kan ruggespraak voeren of je wellicht doorverbinden. Uiteraard kan ik je hier ook mee helpen, al ben ik zelf morgen niet aanwezig.

@Bart_ Wat zijn de precieze kantooruren van de TD want het nummer 0800-0402 is van 7:00 - 22:00 uur beschikbaar. Ik neem aan dat ik ook via Mobiel 1200 kan bellen of moet TD altijd via 0800-0402?
Reputatie 7
Badge +18
Via 1200 kan uiteraard ook! En de Technische Dienst is bereikbaar tussen 08.00 en 18.00. Ik zal zelf een aantekening in onze systemen maken, met een verwijzing naar dit topic.
Reputatie 1
Via 1200 kan uiteraard ook! En de Technische Dienst is bereikbaar tussen 08.00 en 18.00. Ik zal zelf een aantekening in onze systemen maken, met een verwijzing naar dit topic.
@Bart_ ik weet niet wat de TD precies gedaan heeft, maar toen ik zojuist thuis kwam sprong mijn iPhone vanzelf naar KPN WIFIcall. Ik heb niets aangepast, dus moet het wel iets bij KPN geweest zijn

Fijne avond
Reputatie 7
Badge +18
Dag Hjabmns. Ik denk niet dat ze iets hebben gedaan, maar waardoor het nu opeens wel werkt durf ik je ook weer niet te zeggen. Ik ben hoe dan ook blij dat het werkt. 🙂
Reputatie 1
Dag Hjabmns. Ik denk niet dat ze iets hebben gedaan, maar waardoor het nu opeens wel werkt durf ik je ook weer niet te zeggen. Ik ben hoe dan ook blij dat het werkt. :)

dag @Bart_ , als KPN niet weet wat er aan de hand was zal het wel een van de kinderziektes zijn van WiFi bellen. KPN klanten hebben er lang op moeten wachten en ondanks het niet feilloos geactiveerd wordt, gaat het om onverklaarbare reden na enkele dagen nu wel vanzelf werken. 🤓

Het heeft voor anderen die dezelfde problemen ondervinden niets met mijn woonplaats in de grensstreek te maken want ik heb thuis (buiten) altijd KPN 4G en binnen helemaal geen bereik dus, ook toen Wifibellen niet werkte was KPN als mobiele provider actief op mijn iPhone. Dus is zeker geen oplossing voor het probleem zoals nu bij het eerste bericht onterecht is gemarkeerd. 😥

De netwerk trace, waarbij mijn iPhone probeert verbinding te maken via WiFi tbv Wifi bellen is daar overduidelijk bewijs van dat er iets fout ging bij KPN. 😯
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb even een ander antwoord gemarkeerd, Hjabmns. Ik durf je oprecht niet te zeggen wat er nu precies aan de hand is geweest of waar het fout is gegaan. Je hebt alles keurig ingesteld en de Technische Dienst heeft niets geks gezien. We hebben het ook niet meer kunnen reproduceren.
Reputatie 1
Ik heb even een ander antwoord gemarkeerd, Hjabmns. Ik durf je oprecht niet te zeggen wat er nu precies aan de hand is geweest of waar het fout is gegaan. Je hebt alles keurig ingesteld en de Technische Dienst heeft niets geks gezien. We hebben het ook niet meer kunnen reproduceren.

Bedankt @bart_ voor je hulp
Reputatie 1
Inmiddels ook een 2e abonnement overgezet naar KPN nu Wifibellen beschikbaar is. Helaas werkt Wifibellen met het 2e abonnement ook niet. Indien ik mijn KPN SIM in de Samsung S8 stop doet KPN Wifibellen het meteen. Met het nieuwe abonnement dat sinds 18 febr. actief is wordt Wifibellen niet actief.

Ik ben hiermee overtuigd dat KPN (in sommige gevallen) nog iets moet doen om het te laten werken.

Graag verneem ik hoe ik KPN wifibellen op het 2e abonnement kan laten activeren
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @hjabmns Wat vreemd en uiteraard kijk graag met je mee wat er nu aan de hand. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nummer dat eindigt op 62? En welk toestel gebruik je bij dit abonnement?
Reputatie 1
Hallo @hjabmns Wat vreemd en uiteraard kijk graag met je mee wat er nu aan de hand. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nummer dat eindigt op 62? En welk toestel gebruik je bij dit abonnement?

Dag @Bart_ bedankt voor de reactie, het gaat om het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer wordt WiFibellen niet actief zowel in Phone als in Samsung S8. Met de SIM van nummer eindigend op 62 werkt Wifibellen in beide toestellen.
Reputatie 1

Hallo @hjabmns Wat vreemd en uiteraard kijk graag met je mee wat er nu aan de hand. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nummer dat eindigt op 62? En welk toestel gebruik je bij dit abonnement?Dag @Bart_ bedankt voor de reactie, het gaat om het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer wordt WiFibellen niet actief zowel in Phone als in Samsung S8. Met de SIM van nummer eindigend op 62 werkt Wifibellen in beide toestellen.


@Bart_ is het probleem al gevonden. WiFibellen werkt helaas nog niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥
Reputatie 1


Hallo @hjabmns Wat vreemd en uiteraard kijk graag met je mee wat er nu aan de hand. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nummer dat eindigt op 62? En welk toestel gebruik je bij dit abonnement?Dag @Bart_ bedankt voor de reactie, het gaat om het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer wordt WiFibellen niet actief zowel in Phone als in Samsung S8. Met de SIM van nummer eindigend op 62 werkt Wifibellen in beide toestellen.
@Bart_ is het probleem al gevonden. WiFibellen werkt helaas nog niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥


@Bart_ is het probleem al gevonden. WiFibellen werkt helaas nog steeds niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥
Reputatie 1
Hallo @hjabmns Wat vreemd en uiteraard kijk graag met je mee wat er nu aan de hand. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nummer dat eindigt op 62? En welk toestel gebruik je bij dit abonnement?
Dag @Bart_ bedankt voor de reactie, het gaat om het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer wordt WiFibellen niet actief zowel in Phone als in Samsung S8. Met de SIM van nummer eindigend op 62 werkt Wifibellen in beide toestellen.
@Bart_ is het probleem al gevonden. WiFibellen werkt helaas nog niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥@Bart_ is het probleem al gevonden. WiFibellen werkt helaas nog steeds niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥

@Paul_ @Joran @Bart_ , Graag ontvang ik een status update. WiFibellen werkt helaas nog steeds niet voor nummer eindigend op 71. Hopelijk snel opgelost want wij hebben binnenshuis geen bereik. 😥
Reputatie 7
Badge +18
@hjabmns Excuus voor de late reactie allereerst. Ik heb zojuist gesproken met de Technische Dienst en wellicht staat er iets in de aanmelding niet goed. Ik wil je vragen om twee dingen te checken. Zou je als eerste willen controleren of 4G-bellen staat ingeschakeld op je telefoon? Dat doe je op deze manier. Schakel het uiteraard in als het niet zo is en als het al wel ingeschakeld is schakel je toestel dan even helemaal uit en start het opnieuw op. Er lijkt iets met deze aanmelding niet goed te zijn, waardoor vowifi ook niet goed gaat.

Als je dit gedaan hebt: zou je dan vowifi ook opnieuw willen aanzetten? Eventueel gepaard met het wederom uit- en inschakelen van het toestel? Er zit iets dwars met de aanmelding en dit vaak de manier om het te verhelpen.
Reputatie 1
@hjabmns Excuus voor de late reactie allereerst. Ik heb zojuist gesproken met de Technische Dienst en wellicht staat er iets in de aanmelding niet goed. Ik wil je vragen om twee dingen te checken. Zou je als eerste willen controleren of 4G-bellen staat ingeschakeld op je telefoon? Dat doe je op deze manier. Schakel het uiteraard in als het niet zo is en als het al wel ingeschakeld is schakel je toestel dan even helemaal uit en start het opnieuw op. Er lijkt iets met deze aanmelding niet goed te zijn, waardoor vowifi ook niet goed gaat.

Als je dit gedaan hebt: zou je dan vowifi ook opnieuw willen aanzetten? Eventueel gepaard met het wederom uit- en inschakelen van het toestel? Er zit iets dwars met de aanmelding en dit vaak de manier om het te verhelpen.


Dag @Bart_ , Ik heb dit allemaal al gecontroleerd. Het is waarschijnlijk niet goed overgekomen als ik de SIM met nummer dat eindigt op 61 in de Samsung S8 doe, dat dan WifiBellen direct actief wordt. Aan onze zijde staat dus alles goed. Als ik de SIM van nummer eindigend op 71 in mijn iPhone doe (waar Wifi bellen werkt) dan wordt Wifibellen ook niet actief. Hopelijk kan de TD het probleem met Wifibellen van nummer eindigend op 71 spoedig oplossen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik snap het. Het verzoek vanuit de TD was dus echt om bovenstaande acties opnieuw uit te voeren voor het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer staat Volte namelijk niet actief bij ons. Het kan dus zijn dat het bij jou wel actief staat, maar dan blijft het 'ergens hangen'. Vandaar dus het verzoek om de acties opnieuw uit te voeren, inclusief dat opnieuw opstarten van je toestel.

Reageer