Beantwoord

KPN WiFi bellen werkt niet

• 19 november 2018
  • 35 reacties
  • 3028 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 1
Ik snap het. Het verzoek vanuit de TD was dus echt om bovenstaande acties opnieuw uit te voeren voor het nummer dat eindigt op 71. Voor dit nummer staat Volte namelijk niet actief bij ons. Het kan dus zijn dat het bij jou wel actief staat, maar dan blijft het 'ergens hangen'. Vandaar dus het verzoek om de acties opnieuw uit te voeren, inclusief dat opnieuw opstarten van je toestel.
Dag @Bart_ dit is toch om gek 😖 van te worden. Waarom doet Wifibellen van de SIM met nummer eindigend op nummer 71 het dan in beide toestellen niet terwijl met een andere SIM het probleemloos werkt in beide toestellen zonder instellingen te wijzigen. Herstarts, uit/aan etc. zijn meerdere malen uitgevoerd want dit is normale procedure als ik de SIM wissel en alvorens ik hulp ga vragen. Blijkbaar is dit stuk van Wifibellen bij KPN nog niet helemaal onder controle.
Alle instellingen staan goed aan onze kant. Volte en Wifibellen staan beiden aan op beide toestellen! Mobiele telefoon met nummer eindigend op 71 is zojuist volledig uitgezet en opnieuw aangezet.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kan me levendig voorstellen dat je er gek wordt, inderdaad. Je hebt de instellingen ook terug gezet en weer ingeschakeld voor zowel bellen via 4g als voice over wifi zelf? Ik wil je vragen om zelf contact te leggen met de Technische Dienst, dan lever ik geen 'ruis' op. 😉 Je bereikt ze via de klantenservice (1200 of 0800-0402) en je kunt dan vragen naar de Technische Dienst.
Reputatie 1
Ik kan me levendig voorstellen dat je er gek wordt, inderdaad. Je hebt de instellingen ook terug gezet en weer ingeschakeld voor zowel bellen via 4g als voice over wifi zelf? Ik wil je vragen om zelf contact te leggen met de Technische Dienst, dan lever ik geen 'ruis' op. 😉 Je bereikt ze via de klantenservice (1200 of 0800-0402) en je kunt dan vragen naar de Technische Dienst.
Dag @Bart_ bedankt voor jouw hulp. Ik heb geen instellingen aangepast want die stonden al goed. Getest met SIM dat hoort bij nummer eindigend op 61, zoals meerdere malen aangegeven. Het blijft vreemd dat het met de ene SIM - zonder aanpassingen - wel werkt - in beide toestellen - en met de andere SIM niet. In beide toestellen is hetzelfde probleem aanwezig maar alleen met sim eindigend op 71 dat duidelijk aan geeft dat het probleem bij KPN in de back-end moet zitten. Net als de vorige keer weet KPN het ook niet dus hoop ik maar dat er weer een wonder gebeurd en het gaat werken nu de TD er weer naar gekeken 🤓 heeft.
Reputatie 1

Ik kan me levendig voorstellen dat je er gek wordt, inderdaad. Je hebt de instellingen ook terug gezet en weer ingeschakeld voor zowel bellen via 4g als voice over wifi zelf? Ik wil je vragen om zelf contact te leggen met de Technische Dienst, dan lever ik geen 'ruis' op. 😉 Je bereikt ze via de klantenservice (1200 of 0800-0402) en je kunt dan vragen naar de Technische Dienst.Dag @Bart_ bedankt voor jouw hulp. Ik heb geen instellingen aangepast want die stonden al goed. Getest met SIM dat hoort bij nummer eindigend op 61, zoals meerdere malen aangegeven. Het blijft vreemd dat het met de ene SIM - zonder aanpassingen - wel werkt - in beide toestellen - en met de andere SIM niet. In beide toestellen is hetzelfde probleem aanwezig maar alleen met sim eindigend op 71 dat duidelijk aan geeft dat het probleem bij KPN in de back-end moet zitten. Net als de vorige keer weet KPN het ook niet dus hoop ik maar dat er weer een wonder gebeurd en het gaat werken nu de TD er weer naar gekeken 🤓 heeft.

@Bart_ opnieuw heeft er een wonder plaatsgevonden, beide keren nadat de TD heeft “gekeken” 🙄 is Wifibellen vanzelf actief geworden.
Dus in sommige gevallen is het nodig dat de TD van KPN even op magische wijze naar het probleem kijkt en daarna werkt het
Reputatie 7
Badge +19
@hjabmns Ik ben heel blij! Of de collega's van de Technische Dienst nu echt kunnen toveren of dat er nu toch iets anders is gebeurd, het werkt in elk geval. Jammer dat het zoveel tijd en moeite heeft gekost, maar dat het nu in orde is.
@Bart_, zou je de TD eens kunnen vragen om naar mijn 06 aansluiting te kijken?

Ik ben sinds vandaag over van Vodafone naar jullie, maar krijg nog geen "voice over Wifi" aan de praat op mijn Samsung S8. Waar het bij Vodafone prima werkte, doet het met KPN nog niks. Alle instellingen staan nog goed.

Ik woon in een nieuwbouw woning, en heb geen bereik binnen. Ben dus volledig afhankelijk van dit VoWifi.

Alvast bedankt!
Even een update voor andere bezoekers waar Voice over WiFi niet werkt. Ik heb gebeld met de helpdesk, blijkbaar moest de TD ook bij mij 'iets aanzetten' bij bellen via LTE. Direct daarna mijn telefoon uit en aan gezet, en voila, Voice over Wifi!

Blijkbaar is er soms dus een handmatige actie nodig vanuit KPN om vowifi te kunnen gebruiken?
Reputatie 7
Badge +19
Ha @SilencerNL Goed om te horen dat het inmiddels werkt. Zo'n handmatige actie: ik snap je idee en gevoel daarbij. In 9 van de 10 gevallen werkt het direct prima. Het is zaak om de je instellingen bij langs te lopen en zorgen dat je het één en ander geactiveerd hebt. In het geval van de TS is er waarschijnlijk iets in de systemen blijven hangen, bij die aanmelding, en dat zal bij jou ook het geval zijn geweest. Vaak helpt het dan al om het uit en aan te zetten, waardoor zo'n aanmelding opnieuw een duwtje krijgt. Dat is wat onze Technische Dienst -voor zover ik weet- ook in jullie geval heeft gedaan. Ik ben in elk geval blij dat het nu in orde is!
Beste @Bart_ , ik had hier volgens mij een reactie geplaatst maar kan hem niet meer vinden. Bij mij werkt wifi bellen ook niet en omdat ik in een nieuwbouw woning woon is het wel noodzakelijk want het bereik is erg slecht. Vandaag weer de hele middag geen mobiel bereik.

Groet Cindy
Reputatie 7
Badge +19
Dat klopt, @cindyk Ik heb je vraag verplaatst naar een nieuw topic, om het overzicht te bewaren. Daar zal ik verder in reageren.

Reageer