Beantwoord

KPN Wificall en 4G bellen werkt niet

  • 24 July 2020
  • 12 reacties
  • 234 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben sinds vandaag omgezet naar KPN met me mobiel echter werkt het 4G bellen niet en ook Wifi Bellen niet.

Heb een Iphone 11 Pro max deze staat dus in de lijst van KPN.

Meerdere herstarts al uitgevoerd.

Lees ik nu goed dat die bij nieuwe klanten nog even kan duren? Dit zag ik in een eerder topic voorbij komen echter was daar geen antwoord op.

4G bellen staat aan en Wifi Bellen ook

mijn vrouw is ook over op KPN al een halve maand en bij haar werkt het wel dus ligt niet aan me WiFi bij me

oude

provider werkte het wel namelijk aan de instellingen is niks veranderd.

 

icon

Beste antwoord door MennoG78 28 July 2020, 18:07

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @MennoG78 , je moet wèl een geschikt toestel hebben, komt jouw toestel voor in de lijst van KPN?

Bij het aanzetten van bellen over wifi en 4g daarna het toestel even herstarten wil ook wel eens helpen.

 

Reputatie 7
Badge +8

@JanD Me toestel staat er zeker tussen volgens klantenservice moest het ook werken.

Heb een iPhone 11 Pro max ook herstarts maken niet uit.

 

Lees op andere forums dat het een paar dagen kan duren bij KPN bij nieuwe klanten.

Hallo @MennoG78  dan nog even een paar dagen geduld hebben:relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +8

@JanD dat hebben we nooit haha maar dat is dus wel de oplossing begrijp ik ;)

 

Bij de concurenten werkt het meteen namelijk.

Hallo @MennoG78 ,persoonlijk vind ik het ook een vreemd verhaal van dat wachten, soms moet KPN in de systemen nog iets activeren voor de klant

Reputatie 7
Badge +8

Net contact gehad met klantenservice die zeggen alles goed te hebben staan moet morgen maar even terug bellen als de technische dienst ook aanwezig is.

Aan me toestel ligt het niet als ik me vrouw haar KPN sim kaart erin doe werkt het wel met Bellen over 4G en Wificall.

Wat ik wel raar vond is dat ik gister bij een vriend van me was en die activeerde een KPN zakelijke simkaart met nieuw nummer en deze werkte wel meteen en ook in mijn toestel.

Werkt dit met particuliere nummers anders?

 

Hallo @MennoG78 , je zou in de lokale KPN-winkel de simkaart om kunnen ruilen voor een nieuwe en dan nog eens proberen, of online aanvragen, is gratis.

 

Reputatie 7
Badge +8

@JanD Of een Moderator moet reageren erop want schijnt nog wel eens wat mis te gaan met het activeren ervan.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel vertrouwen had in de medewerker die ik sprak eerst wist degene niet waar ik het over had.

Hallo @MennoG78 , in de KPN-winkel wordt de nieuwe sim kaart direct geactiveerd en is de oude meteen onbruikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +8

@JanD Volgens KPN winkel is dat niet de oplossing als ik de topics zo lees.

Las ik trouwens ook op het forum in ander topic dat dat niet hielp bij nieuwe klanten moet er blijkbaar eerst wat doorlopen in de eerste paar werkdagen (volgens de medewerkers ook aan de telefoon)

En heb hier ook geen KPN winkel in de buurt.

Reputatie 7
Badge +8

Probleem is opgelost door technische dienst er stond iets niet actief op mijn nummer.

Nieuwe simkaart had niet uitgemaakt zeiden ze.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @MennoG78 Goed om te horen dat het is opgelost. Meestal gaat het prima en je toestel is inderdaad geschikt. Klaarblijkelijk stond er toch iets niet helemaal goed. Mooi dat de Technische Dienst dit heeft kunnen verhelpen. 

Reageer