Beantwoord

lastig gevallen door 7090

  • 19 november 2015
  • 39 reacties
  • 8014 keer bekeken

Ik krijg al enkele weken sms brerichten van 7090.

Omdat ik die niet wil hebben drukte ik ze meteen weg.

Op mijn laatste telefoon nota zag ik echter dat ik voor 13 sms-jes € 39,01 moet betalen.

Ik heb hier echter nooit om gevraagd.

Na de laatste sms kon ik het nummer achterhalen het blijkt van Funlazio te zijn. Ik heb dit meteen geblokkeerd en opgezegd.

Ik kreeg echter een sms terug dat ik voor deze dienst geen abonnement heb terwijl ik er toch voor belast wordt.

Kunt u dit verder onderzoeken en de betaalde bedragen storneren???

Met vriendelijke groet

Annemieke Vermeulen

icon

Beste antwoord door Cindy_ 22 november 2015, 12:43

; wat vervelend dat je in aanraking bent gekomen met een sms-info of een payinfo dienst. Goed om te lezen dat de afmelding gelukt is. Deze diensten zijn geen diensten van KPN zelf, maar van derderen, welke via jouw factuur in rekening gebracht worden. Hierdoor kan ik niet voor je achterhalen hoe de vork precies in de steel zit. In oktober heb je contact gehad met mijn collega Joran inzake hetzelfde. Toen heb je een tegemoetkoming gekregen hiervoor uit coulance. Dit is een coulance die we eenmalig bieden. Helaas kan ik je hierin niet nogmaals tegemoetkomen. 

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; wat vervelend dat je in aanraking bent gekomen met een sms-info of een payinfo dienst. Goed om te lezen dat de afmelding gelukt is. Deze diensten zijn geen diensten van KPN zelf, maar van derderen, welke via jouw factuur in rekening gebracht worden. Hierdoor kan ik niet voor je achterhalen hoe de vork precies in de steel zit. In oktober heb je contact gehad met mijn collega Joran inzake hetzelfde. Toen heb je een tegemoetkoming gekregen hiervoor uit coulance. Dit is een coulance die we eenmalig bieden. Helaas kan ik je hierin niet nogmaals tegemoetkomen. 

Mijn moeder is helaas ook hier in getrapt. Ik heb gewoon stop teruggestuurd en hierop volgde een bevestiging van afmelding. Het moet nog blijken of dit ook daadwerkelijk zo is.

Dus gewoon stop naar 7090 sturen.

Succes!

Ook ik ben lid?????? sinds enige tijd van 7090 kennelijk. Er is in korte tijd ongeveer 40 euro van mijn prepaidtegoed afgeschreven. Bij de laatste poging bleek ik niet genoeg saldo te hebben terwijl 7090 wel probeerde af te schrijven op een of andere manier. Zo ben ik er achter gekomen hoe mijn saldo werd afgeschreven.

Ik bezit mijn samsung J5 sinds midden november 2015 en heb deze aangekocht bij de mediamarkt. Kan het zijn dat de smartphone daar "besmet"is geraakt?

Na een weekje in mijn bezit zag ik dat mijn prepaidtegoed al weer op was terwijl ik er net 20 euro had opgezet. Ik gaf de schuld aan de instellingen van de smartphone waar mobiele gegevens WEL waren uitgezet maar kennelijk toch nog wel internet opging via deze instellingen.

inmiddels weer 20 euro beltegoed op de telefoon gezet. Gisteravond probeerde kennelijk 7090 weer tegoeden af te schrijven. Omdat er te weinig opstond ( alweer bijna 20 euro weg) lukte dat niet.  Nummer 7090 ff googlen leverde heel veel klachten op. Daarom vraag ik mij nu af of KPN dit Duitse bedrijf kan blokken. Zelf heb ik geprobeerd om via de site payinfo ( info ergens anders op dit forum) mij af te laten melden maar dat geeft geen resultaat.

Ook heb ik een SMSje gestuurd met het woord "stop"er in maar of dat gaat werken? Ik kreeg en berichtje dat ik niet was aangemeld voor deze diensten.  Kontakten met deze lui zijn ook mogelijk maar gezien de info op dit forum lijkt mij dat dat ook geen resultaat zal opleveren.

Wat te doen nu.............???????

Dank en groet,

Ellie

Beginnen met een SMS naar 7090 met de tekst "STOP"

Dan is het abonnement stop gezet.

Je hebt waarschijnlijk een "gratis"aanbieding geactiveerd van een of ander bedrijf met de voorwaarde dat je een sms moest sturen naar 7090 met de tekst OK en dan hang je.

Ik vindt dit overigens een louche praktijk van dit bedrijf.

Je kunt bij KPN proberen wat geld terug te krijgen.

Stuur dan een bericht naar het KPN forum met verzoek om restitutie.

Succes

Bedankt voor het antwoord:

Maar zo'n sms je met het woordt "stop"" er in heb ik al gedaan. daar kreeg ik een smsje op terug met de woorden "u bent niet aangemeld voor deze diensten" . Dus dat gaat niet helpem vrees ik.

EllieM schreef op 17 dec '15 om 11:44u
Bedankt voor het antwoord:

Maar zo'n sms je met het woordt "stop"" er in heb ik al gedaan. daar kreeg ik een smsje op terug met de woorden "u bent niet aangemeld voor deze diensten" . Dus dat gaat niet helpem vrees ik.

 
Dan ben je blijkbaar al afgemeld.

Voor alle zekerheid ook nog even in payinfo.nl je nummer blokkeren voor abonnements sms-diensten.

op www.payinfo.nl is ook mogelijk .

Hier kan je alles blokkeren

je telefoonnummer opgeven en wachten op een code die je op je telefoon krijgt.

deze gebruiken om verder te handel te blokkeren

wijst de weg vanzelf.

succes

Bridge schreef op 17 dec '15 om 16:10u
op www.payinfo.nl is ook mogelijk .

Hier kan je alles blokkeren

je telefoonnummer opgeven en wachten op een code die je op je telefoon krijgt.

deze gebruiken om verder te handel te blokkeren

wijst de weg vanzelf.

succes

 
 hi Bridge ik heb ook last van 7090 de laatste maand november  ik heb mij nu gemeld bij www.paying.nl en hoop er geen last meer van te hebben  het zijn verschilende mailtjes offerta Sportiva .... / cartier Pop- up store  all emaal  Adchoices. ik hoop dat de kpn er echt wat aan kan doen. mvg Aad1944

Wat hierboven staat heb ik allemaal gedaan. Of het gelukt is weet ik niet dat is afwachten. Wel heeft KPN een restitutie gedaan waar ik heel dankbaar voor ben.

Het is afwachten wat er verder gebeurt.

Dank en groet,

Ellie

ghvermeulen schreef op 19 nov '15 om 16:55u
Ik krijg al enkele weken sms brerichten van 7090.

Omdat ik die niet wil hebben drukte ik ze meteen weg.

Op mijn laatste telefoon nota zag ik echter dat ik voor 13 sms-jes € 39,01 moet betalen.

Ik heb hier echter nooit om gevraagd.

Na de laatste sms kon ik het nummer achterhalen het blijkt van Funlazio te zijn. Ik heb dit meteen geblokkeerd en opgezegd.

Ik kreeg echter een sms terug dat ik voor deze dienst geen abonnement heb terwijl ik er toch voor belast wordt.

Kunt u dit verder onderzoeken en de betaalde bedragen storneren???

Met vriendelijke groet

Annemieke Vermeulen

 
L.S>,

Ik krijg sinds kort ook 7090 betalingen op mijn KPN afrekening, hoe kom ik hiervan af?  Ik heb hier ook nooit om gevraagd, maar ik schrok me te pletter bij het zien van mijn laatste rekening.

Ik hoor het graag hoe te handelen.

Bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet

Piet van 't Zelfde

Reputatie 7
Badge +28
: Goed om te horen dat de restitutie al is geregeld! Het klinkt alsof de afmelding ook is geslaagd, kun je het in een reactie laten weten als er toch weer kosten in rekening worden gebracht? Ik hoop dat dit niet meer nodig is.

: Ik kan je in ieder geval aanbieden eenmalig de kosten van de laatste 2 maanden te vergoeden. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd en zie je reactie graag tegemoet.

: Ik zie dat je ook in een ander topic hebt gereageerd. Om misverstanden te voorkomen: dit is geen dienst van KPN. Heb je de tips uit dit topic gebruikt om je af te melden? Ik ga zorgen dat de kosten van de laatste 2 maanden vergoed worden en dien vervolgens een klacht in bij de aanbieder. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd!

Joran waar kan ik dat prive bericht lezen?

Joran schreef op 20 dec '15 om 16:37u
@EllieM: Goed om te horen dat de restitutie al is geregeld! Het klinkt alsof de afmelding ook is geslaagd, kun je het in een reactie laten weten als er toch weer kosten in rekening worden gebracht? Ik hoop dat dit niet meer nodig is.

@Aad1944: Ik kan je in ieder geval aanbieden eenmalig de kosten van de laatste 2 maanden te vergoeden. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd en zie je reactie graag tegemoet.

@pietzelfde41: Ik zie dat je ook in een ander topic hebt gereageerd. Om misverstanden te voorkomen: dit is geen dienst van KPN. Heb je de tips uit dit topic gebruikt om je af te melden? Ik ga zorgen dat de kosten van de laatste 2 maanden vergoed worden en dien vervolgens een klacht in bij de aanbieder. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd!

 
Hartstikke bedankt voor de medewerking, daar ik nieuw op dit medium ben weet ik nog niet goed hoe ik hier kan reageren, ik was behoorlijk boos, neem me niet kwalijk. Geweldig dat het gerestitueerd kan worden.

Reputatie 7
Badge +28
Je kunt op de hoofdpagina aan de rechterkant naar privéberichten, of door hier te klikken :)

: Geen enkel probleem, ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n bedrag! Ik regel morgen de vergoeding voor jullie beide abonnementen en bevestig als dit is geregeld.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt,mijn advies bel met je provider(KPN in dit geval)ze zijn verplicht om gratis alle betaalde sms diensten te blokkeren als jij dat vraagt.

zij doen dat ook zondermeer,je kan dit naderhand checken op payinfo.

groet Henk12

Beste KPN,

Bij mijn dochter is ook €15 afgeschreven, 5 sms berichten 's avonds om 20.00 op 13 november.

Via payinfo heb ik nu eenmalige en abonnementsdiensten geblokkeerd voor haar nummer.

Hoe kom je in aanmerking voor restitutie?

Alvast bedankt voor de reactie

Groeten

Reputatie 7
Badge +27
Hey Noogie, welkom op het forum. Goed dat je de sms diensten hebt weten te blokkeren! Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik vergoeding voor je nakijken.

Goedenavond, Ook ik kreeg vanavond een SMS van 7090 met de mededeling dat ik €12,- p/week moet betalen voor deze abonnementsdienst terwijl ik mij daar nooit voor heb aangemeld.De facturen (ik heb twee abonnementen) van november die ik in december ontving waren ook veel hoger dan anders. Dit is veroorzaakt door deze dienst.Hoe kom ik hier van af en hoe kom ik in aanmerking voor een vergoeding?Graag uw hulp hierbij. Met vriendelijke groet, Marco
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mark,

Welkom! Altijd balen als er kosten in rekening gebracht worden voor een dienst waar je helemaal geen gebruik van wenst te maken! Vaak wordt dit per ongeluk aangevraagd en kom je hier niet direct achter. Heb je de dienst in ieder geval al via www.payinfo.nl beëindigd? 

Als je reageert op mijn privébericht, dan kijk ik naar de mogelijkheden voor een coulanceregeling. Ook kan ik eventueel de eenmalige en/of abonnementsdiensten blokkeren. 

Ook ik ben lastig gevallen door 7090. Zie ook graag een tegemoetkoming van Kpn inzake deze ongevraagde diensten. Inmiddels is dat nummer geblokkeerd. Temeer nu er ook een uitspraak is van de rechter, waarbij de provider ook een belangrijke verantwoordelijk draagt.

Ook ik liep vandaag tegen een bedrag aan van € 32,24 aan 7090, Funlazio. Ik heb STOP terug gezonden, en op Payinfo een afmelding ingeklopt. Hoe kan ik dit bedrag storneren?

Reputatie 7
Badge +27
Hallo en welkom op het forum! Mooi dat het beide gelukt is om de diensten te blokkeren. Het bedrag is niet zelf te storneren. Als jullie beiden reageren op het privébericht dat ik stuur, kijk ik wat ik hieraan kan doen :)

Erik_ schreef op 12 jan '16 om 15:43u
Hallo @Iris56 en @BO1 welkom op het forum! Mooi dat het beide gelukt is om de diensten te blokkeren. Het bedrag is niet zelf te storneren. Als jullie beiden reageren op het privébericht dat ik stuur, kijk ik wat ik hieraan kan doen Smiley Vrolijk

 
Hallo Erik, kan KPN niet standaard 7090 blokkeren? In ieder geval voor mij? Kennelijk zijn er meer personen die worden opgelicht (want dat is het toch). Kan KPN zodra dat duidelijk is niet iedereen waarvoor 7090 een factuur stuurt een bericht sturen dat er mogelijk wordt gefraudeerd? (uit mijn factuur blijkt dat er 3-4 berichten in 1 minuut worden gefactureerd, roept dat geen vragen op bij de provider?) Mijn creditcardverstrekker liet mij enige maanden geleden per mail weten dat ze de kinderuk hadden dat er werd gefraudeerd. Ze hadden die afboekingen niet verricht, en de kaart tijdelijk geblokkeerd. Uitstekende actie! Daarmee werd het hele probleem voorkomen. Ik kan overigens nergens zien of de blokkade door mij is gelukt. Ik heb wel bevestigingen van de blokkade-actie door mij, maar pas op de volgende factuur van KPN kan ik zien of er dan ook niets meer is bijgekomen....

Hallo,

Ik heb zojuist de facturen van november en december gecontroleerd omdat het bedrag me zo hoog voorkwam. In november ook bij mij €39 ivm sms diensten gefactureerd en in december €49. Direct gekeken op de website van payinfo en uiteindelijk kwam ik ook uit op de schijnbare conclusie dat ik me heb aangemeld bij Funlazio. Compleet onbekend voor mij, ik heb nog nooit een spelletje gespeeld op mijn telefoon, totaal niet mijn stijl om daar ook maar één euro aan uit te geven. Ik weet zeker dat dit een sms is die via fishing of spam door mijn telefoon gegenereerd is buiten mijn weten om.

Ik heb al contact gehad met KPN klantenservice dhr Fabian *** ref.nr ***. Hij heeft een klacht ingediend bij KPN en namens mij gevraagd om restitutie. Tevens heeft hij me geadviseerd om deze smsdiensten op te zeggen via payinfo. Dat heb ik direct gedaan, maar of dat gelukt is betwijfel ik. Ik heb ook STOP ge smst naar 7090.

Ik hoop dat deze terreur definitief wordt aangepakt en geblokkeerd door Kpn voor mij en voor alle andere KPNklanten. Dit is geen reklame voor KPN.

Ik reken op restitutie, dank Nan de Graaf.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +27
Hey BO1, we blokkeren in principe geen nummers. Wel kun je zelf in je MijnKPN of op www.payinfo.nl dergelijke diensten blokkeren. Zodra je daar de bevestiging van hebt ontvangen is de blokkade in effect. Mocht het toch niet lukken kan ik je hierbij helpen. Reageer in dat geval nog even op mijn privébericht :)

Reageer