Beantwoord

lastig gevallen door 7090


Ik krijg al enkele weken sms brerichten van 7090.

Omdat ik die niet wil hebben drukte ik ze meteen weg.

Op mijn laatste telefoon nota zag ik echter dat ik voor 13 sms-jes € 39,01 moet betalen.

Ik heb hier echter nooit om gevraagd.

Na de laatste sms kon ik het nummer achterhalen het blijkt van Funlazio te zijn. Ik heb dit meteen geblokkeerd en opgezegd.

Ik kreeg echter een sms terug dat ik voor deze dienst geen abonnement heb terwijl ik er toch voor belast wordt.

Kunt u dit verder onderzoeken en de betaalde bedragen storneren???

Met vriendelijke groet

Annemieke Vermeulen

icon

Beste antwoord door Cindy_ 22 november 2015, 12:43

; wat vervelend dat je in aanraking bent gekomen met een sms-info of een payinfo dienst. Goed om te lezen dat de afmelding gelukt is. Deze diensten zijn geen diensten van KPN zelf, maar van derderen, welke via jouw factuur in rekening gebracht worden. Hierdoor kan ik niet voor je achterhalen hoe de vork precies in de steel zit. In oktober heb je contact gehad met mijn collega Joran inzake hetzelfde. Toen heb je een tegemoetkoming gekregen hiervoor uit coulance. Dit is een coulance die we eenmalig bieden. Helaas kan ik je hierin niet nogmaals tegemoetkomen. 

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +23
; Joran heeft uit coulance eenmalig € 18,00 beltegoed bijgeschreven. Is het gelukt om je af te melden via Payinfo? Een fijn paasweekend! 

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Luigi! Erg naar dat je hier de dupe van bent geworden. Heb je ook op Payinfo gecontroleerd of er geen abonnementen meer lopen? Het zou nog vervelender zijn als je hier in de toekomst weer mee wordt geconfronteerd.

De providers en aanbieders van sms-diensten zijn verenigd in de stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Via dit platform zijn duidelijke regels opgesteld, waaraan alle aanbieders zich moeten houden. Als aanbieders zich niet aan de gedragscode houden vorderen wij de kosten terug en zijn er consequenties voor deze bedrijven als dit zich herhaalt. Ook worden de regels binnenkort nog verder aangescherpt om het vrijwel onmogelijk te maken onbewust een dienst af te sluiten.

Ik zoek graag voor je uit of er een vergoeding mogelijk is. Daarover heb ik je een privébericht gestuurd!

Beste KPN,

Ook ik ben lastig gevallen door het nummer 7090. Vanochtend kreeg ik een smsje van het nummer. Hierna bleek dat er 10 euro beltegoed van mijn telefoon was af gegaan. Dit is al de tweede keer, de eerste keer was het 20 euro. Ik heb vandaag gebeld met de KPN en ik heb het nu stop kunnen zetten door 'STOP' terug te sturen.
Helaas ben ik nu wel 30 euro kwijt aan iets waar ik niet om gevraagd heb. Zijn er mogelijkheden om dit bedrag terug te krijgen?
Ik vind het raar dat het zomaar in rekening kan worden gebracht, kan KPN hier niks tegen doen?

Met vriendelijke groet,

Luigi

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog geen bericht van je gekregen, . Kan ik nog iets voor je doen?

Reputatie 7
Badge +27
Welkom , wat jammer dat jij ook onverwacht kosten hebt gemaakt door deze internetdiensten! 

Sowieso heel goed dat je de diensten hebt geblokkeerd. Heb je ze via payinfo (of door 'STOP' naar de nummers te sms'en) ook beëindigd? Als je reageert op mijn privébericht, kijk ik of we je in de kosten tegemoet kunnen komen. 

Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Wat rot dat je hier ook mee te maken hebt. Beantwoord je mijn privébericht? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. Alvast bedankt! 

Goedenavond,

Tot mijn stomme verbazing zie ik op mijn laatste 2 afrekeningen van mijn Factuur Mobiel van KPN dat er in plaats van EUR 17,50 in januari EUR 75,59 en in februari EUR 63,63 is afgeschreven van mijn bankrekening.
Oorzaak: abonnement op mobiele diensten naar diverse nrs te weten 7090; 2233; en 4239.   
Ik heb hier helemaal niet om gevraagd en zeker geen toestemming voor gegeven.
Kortom ik voel me ( nee beter: ik ben-) opgelicht.
Direct alle sms diensten en abonnementen bij payinfo laten blokkeren natuurlijk.
Weet iemand bij wie ik me het beste kan melden bij KPN met deze klacht want wanneer KPN handige criminelen faciliteert zal daar ook wel bekend zijn hoe ik dit kan terugvorderen?

Bij voorbaat dank voor een reactie

Hallo,

Helaas ben ik er ook ingetrapt blijkbaar. Ontzettend misleidend! Factuur 12 januari € 48,01 en  11 februari € 44,02. Heb inmiddels via payinfo de sms dienst hopelijk stopgezet en me tevens volledig geblokkeerd voor sms-diensten.

Graag zou ik ook voor een vergoeding van KNP in aanmerking willen komen.

Alvast bedankt.

Gr. Wendy

Reputatie 4
Badge +9
Ik heb je een privébericht gestuurd en zie je reactie hierop tegemoet! 

 
Ook ik ben de Sjaak. Vanmorgen zag ik dat er 40 euro is afgeschreven voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb . Ik heb me ondertussen afgemeld. Ik ben wel benieuwd hoe ik die 40 euro kan terugkrijgen. Heeft u een idee?

Reputatie 7
Badge +27
: Het is zeker niet onze bedoeling om je te negeren. Er lijkt iets mis te zijn gegaan, jouw privébericht is nooit verstuurd. Je hoort deze terug te zien bij de Verzonden berichten. Zou je nog eens kunnen reageren op Eriks privébericht? Dan komt hij er zo snel mogelijk op terug!

Ik heb op 10 januari 2016 op dit forum het volgende bericht geplaatst:

Ook ik ben lastig gevallen door 7090. Zie ook graag een tegemoetkoming van Kpn inzake deze ongevraagde diensten. Inmiddels is dat nummer geblokkeerd. Temeer nu er ook een uitspraak is van de rechter, waarbij de provider ook een belangrijke verantwoordelijk draagt.

Erik: KPN Webcare Specialist vroeg mij in een privébericht te reageren zodat hij kon kijken of hij iets voor mij kon betekenen. Heb ik vervolgens gedaan.......nooit meer iets gehoord.

Bij de rekening van december bleek nog eens ruim € 39,00 afgeschreven te zijn door 7090. In totaal is er dus € 66,00 in rekening gebracht voor iets waar ik niet om gevraagd heb. En ik heb van de KPN nog niets gehoord over eventuele restitutie of andere tegemoetkoming.

ABSOLUUT geen reclame voor de KPN.

ghvermeulen schreef op 19 nov '15 om 16:55uIk krijg al enkele weken sms brerichten van 7090.

Omdat ik die niet wil hebben drukte ik ze meteen weg.

Op mijn laatste telefoon nota zag ik echter dat ik voor 13 sms-jes € 39,01 moet betalen.

Ik heb hier echter nooit om gevraagd.

Na de laatste sms kon ik het nummer achterhalen het blijkt van Funlazio te zijn. Ik heb dit meteen geblokkeerd en opgezegd.

Ik kreeg echter een sms terug dat ik voor deze dienst geen abonnement heb terwijl ik er toch voor belast wordt.

Kunt u dit verder onderzoeken en de betaalde bedragen storneren???

Met vriendelijke groet

Annemieke Vermeulen

 
Ook ik ben onaangenaam verrast door een hoge rekening tgv 7090. Nooit gebruikt, maar ook 13 keer gebruikt zonder het te weten. Erg vervelend!

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom op ons forum! Goed dat je al contact met de telefonische klantenservice hebt gehad. Ik ga er van uit dat het verder goed afgehandeld zal worden. Als ik nog wel iets kan doen, laat het me gerust weten.

Wij begrijpen ook heel goed dat je je geld liever ergens anders aan uitgeeft. Wel is het zo dat dit daadwerkelijk door iemand is aangevraagd op de telefoon. Het is niet van buitenaf aan te vragen, zonder dat je de telefoon in handen hebt gehad. 

Reputatie 7
Badge +27
Hey BO1, we blokkeren in principe geen nummers. Wel kun je zelf in je MijnKPN of op www.payinfo.nl dergelijke diensten blokkeren. Zodra je daar de bevestiging van hebt ontvangen is de blokkade in effect. Mocht het toch niet lukken kan ik je hierbij helpen. Reageer in dat geval nog even op mijn privébericht :)

Hallo,

Ik heb zojuist de facturen van november en december gecontroleerd omdat het bedrag me zo hoog voorkwam. In november ook bij mij €39 ivm sms diensten gefactureerd en in december €49. Direct gekeken op de website van payinfo en uiteindelijk kwam ik ook uit op de schijnbare conclusie dat ik me heb aangemeld bij Funlazio. Compleet onbekend voor mij, ik heb nog nooit een spelletje gespeeld op mijn telefoon, totaal niet mijn stijl om daar ook maar één euro aan uit te geven. Ik weet zeker dat dit een sms is die via fishing of spam door mijn telefoon gegenereerd is buiten mijn weten om.

Ik heb al contact gehad met KPN klantenservice dhr Fabian *** ref.nr ***. Hij heeft een klacht ingediend bij KPN en namens mij gevraagd om restitutie. Tevens heeft hij me geadviseerd om deze smsdiensten op te zeggen via payinfo. Dat heb ik direct gedaan, maar of dat gelukt is betwijfel ik. Ik heb ook STOP ge smst naar 7090.

Ik hoop dat deze terreur definitief wordt aangepakt en geblokkeerd door Kpn voor mij en voor alle andere KPNklanten. Dit is geen reklame voor KPN.

Ik reken op restitutie, dank Nan de Graaf.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Erik_ schreef op 12 jan '16 om 15:43uHallo @Iris56 en @BO1 welkom op het forum! Mooi dat het beide gelukt is om de diensten te blokkeren. Het bedrag is niet zelf te storneren. Als jullie beiden reageren op het privébericht dat ik stuur, kijk ik wat ik hieraan kan doen Smiley Vrolijk

 
Hallo Erik, kan KPN niet standaard 7090 blokkeren? In ieder geval voor mij? Kennelijk zijn er meer personen die worden opgelicht (want dat is het toch). Kan KPN zodra dat duidelijk is niet iedereen waarvoor 7090 een factuur stuurt een bericht sturen dat er mogelijk wordt gefraudeerd? (uit mijn factuur blijkt dat er 3-4 berichten in 1 minuut worden gefactureerd, roept dat geen vragen op bij de provider?) Mijn creditcardverstrekker liet mij enige maanden geleden per mail weten dat ze de kinderuk hadden dat er werd gefraudeerd. Ze hadden die afboekingen niet verricht, en de kaart tijdelijk geblokkeerd. Uitstekende actie! Daarmee werd het hele probleem voorkomen. Ik kan overigens nergens zien of de blokkade door mij is gelukt. Ik heb wel bevestigingen van de blokkade-actie door mij, maar pas op de volgende factuur van KPN kan ik zien of er dan ook niets meer is bijgekomen....

Reputatie 7
Badge +27
Hallo en welkom op het forum! Mooi dat het beide gelukt is om de diensten te blokkeren. Het bedrag is niet zelf te storneren. Als jullie beiden reageren op het privébericht dat ik stuur, kijk ik wat ik hieraan kan doen :)

Ook ik liep vandaag tegen een bedrag aan van € 32,24 aan 7090, Funlazio. Ik heb STOP terug gezonden, en op Payinfo een afmelding ingeklopt. Hoe kan ik dit bedrag storneren?

Ook ik ben lastig gevallen door 7090. Zie ook graag een tegemoetkoming van Kpn inzake deze ongevraagde diensten. Inmiddels is dat nummer geblokkeerd. Temeer nu er ook een uitspraak is van de rechter, waarbij de provider ook een belangrijke verantwoordelijk draagt.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mark,

Welkom! Altijd balen als er kosten in rekening gebracht worden voor een dienst waar je helemaal geen gebruik van wenst te maken! Vaak wordt dit per ongeluk aangevraagd en kom je hier niet direct achter. Heb je de dienst in ieder geval al via www.payinfo.nl beëindigd? 

Als je reageert op mijn privébericht, dan kijk ik naar de mogelijkheden voor een coulanceregeling. Ook kan ik eventueel de eenmalige en/of abonnementsdiensten blokkeren. 

Goedenavond, Ook ik kreeg vanavond een SMS van 7090 met de mededeling dat ik €12,- p/week moet betalen voor deze abonnementsdienst terwijl ik mij daar nooit voor heb aangemeld.De facturen (ik heb twee abonnementen) van november die ik in december ontving waren ook veel hoger dan anders. Dit is veroorzaakt door deze dienst.Hoe kom ik hier van af en hoe kom ik in aanmerking voor een vergoeding?Graag uw hulp hierbij. Met vriendelijke groet, Marco
Reputatie 7
Badge +27
Hey Noogie, welkom op het forum. Goed dat je de sms diensten hebt weten te blokkeren! Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik vergoeding voor je nakijken.

Beste KPN,

Bij mijn dochter is ook €15 afgeschreven, 5 sms berichten 's avonds om 20.00 op 13 november.

Via payinfo heb ik nu eenmalige en abonnementsdiensten geblokkeerd voor haar nummer.

Hoe kom je in aanmerking voor restitutie?

Alvast bedankt voor de reactie

Groeten

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt,mijn advies bel met je provider(KPN in dit geval)ze zijn verplicht om gratis alle betaalde sms diensten te blokkeren als jij dat vraagt.

zij doen dat ook zondermeer,je kan dit naderhand checken op payinfo.

groet Henk12

Reageer