Beantwoord

lastig gevallen door 7090

Ik krijg al enkele weken sms brerichten van 7090.

Omdat ik die niet wil hebben drukte ik ze meteen weg.

Op mijn laatste telefoon nota zag ik echter dat ik voor 13 sms-jes € 39,01 moet betalen.

Ik heb hier echter nooit om gevraagd.

Na de laatste sms kon ik het nummer achterhalen het blijkt van Funlazio te zijn. Ik heb dit meteen geblokkeerd en opgezegd.

Ik kreeg echter een sms terug dat ik voor deze dienst geen abonnement heb terwijl ik er toch voor belast wordt.

Kunt u dit verder onderzoeken en de betaalde bedragen storneren???

Met vriendelijke groet

Annemieke Vermeulen

icon

Beste antwoord door Cindy_ 22 november 2015, 12:43

; wat vervelend dat je in aanraking bent gekomen met een sms-info of een payinfo dienst. Goed om te lezen dat de afmelding gelukt is. Deze diensten zijn geen diensten van KPN zelf, maar van derderen, welke via jouw factuur in rekening gebracht worden. Hierdoor kan ik niet voor je achterhalen hoe de vork precies in de steel zit. In oktober heb je contact gehad met mijn collega Joran inzake hetzelfde. Toen heb je een tegemoetkoming gekregen hiervoor uit coulance. Dit is een coulance die we eenmalig bieden. Helaas kan ik je hierin niet nogmaals tegemoetkomen. 

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +27
: Goed om te horen dat de restitutie al is geregeld! Het klinkt alsof de afmelding ook is geslaagd, kun je het in een reactie laten weten als er toch weer kosten in rekening worden gebracht? Ik hoop dat dit niet meer nodig is.

: Ik kan je in ieder geval aanbieden eenmalig de kosten van de laatste 2 maanden te vergoeden. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd en zie je reactie graag tegemoet.

: Ik zie dat je ook in een ander topic hebt gereageerd. Om misverstanden te voorkomen: dit is geen dienst van KPN. Heb je de tips uit dit topic gebruikt om je af te melden? Ik ga zorgen dat de kosten van de laatste 2 maanden vergoed worden en dien vervolgens een klacht in bij de aanbieder. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd!

Reputatie 7
Badge +27
Je kunt op de hoofdpagina aan de rechterkant naar privéberichten, of door hier te klikken :)

: Geen enkel probleem, ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n bedrag! Ik regel morgen de vergoeding voor jullie beide abonnementen en bevestig als dit is geregeld.

Wat hierboven staat heb ik allemaal gedaan. Of het gelukt is weet ik niet dat is afwachten. Wel heeft KPN een restitutie gedaan waar ik heel dankbaar voor ben.

Het is afwachten wat er verder gebeurt.

Dank en groet,

Ellie

Joran schreef op 20 dec '15 om 16:37u@EllieM: Goed om te horen dat de restitutie al is geregeld! Het klinkt alsof de afmelding ook is geslaagd, kun je het in een reactie laten weten als er toch weer kosten in rekening worden gebracht? Ik hoop dat dit niet meer nodig is.

@Aad1944: Ik kan je in ieder geval aanbieden eenmalig de kosten van de laatste 2 maanden te vergoeden. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd en zie je reactie graag tegemoet.

@pietzelfde41: Ik zie dat je ook in een ander topic hebt gereageerd. Om misverstanden te voorkomen: dit is geen dienst van KPN. Heb je de tips uit dit topic gebruikt om je af te melden? Ik ga zorgen dat de kosten van de laatste 2 maanden vergoed worden en dien vervolgens een klacht in bij de aanbieder. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd!

Hartstikke bedankt voor de medewerking, daar ik nieuw op dit medium ben weet ik nog niet goed hoe ik hier kan reageren, ik was behoorlijk boos, neem me niet kwalijk. Geweldig dat het gerestitueerd kan worden.

Reputatie 4
Badge +9
Ik heb je een privébericht gestuurd en zie je reactie hierop tegemoet! 

Reputatie 7
Badge +27
: Het is zeker niet onze bedoeling om je te negeren. Er lijkt iets mis te zijn gegaan, jouw privébericht is nooit verstuurd. Je hoort deze terug te zien bij de Verzonden berichten. Zou je nog eens kunnen reageren op Eriks privébericht? Dan komt hij er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Luigi! Erg naar dat je hier de dupe van bent geworden. Heb je ook op Payinfo gecontroleerd of er geen abonnementen meer lopen? Het zou nog vervelender zijn als je hier in de toekomst weer mee wordt geconfronteerd.

De providers en aanbieders van sms-diensten zijn verenigd in de stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Via dit platform zijn duidelijke regels opgesteld, waaraan alle aanbieders zich moeten houden. Als aanbieders zich niet aan de gedragscode houden vorderen wij de kosten terug en zijn er consequenties voor deze bedrijven als dit zich herhaalt. Ook worden de regels binnenkort nog verder aangescherpt om het vrijwel onmogelijk te maken onbewust een dienst af te sluiten.

Ik zoek graag voor je uit of er een vergoeding mogelijk is. Daarover heb ik je een privébericht gestuurd!

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mark,

Welkom! Altijd balen als er kosten in rekening gebracht worden voor een dienst waar je helemaal geen gebruik van wenst te maken! Vaak wordt dit per ongeluk aangevraagd en kom je hier niet direct achter. Heb je de dienst in ieder geval al via www.payinfo.nl beëindigd? 

Als je reageert op mijn privébericht, dan kijk ik naar de mogelijkheden voor een coulanceregeling. Ook kan ik eventueel de eenmalige en/of abonnementsdiensten blokkeren. 

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom op ons forum! Goed dat je al contact met de telefonische klantenservice hebt gehad. Ik ga er van uit dat het verder goed afgehandeld zal worden. Als ik nog wel iets kan doen, laat het me gerust weten.

Wij begrijpen ook heel goed dat je je geld liever ergens anders aan uitgeeft. Wel is het zo dat dit daadwerkelijk door iemand is aangevraagd op de telefoon. Het is niet van buitenaf aan te vragen, zonder dat je de telefoon in handen hebt gehad. 

Reputatie 7
Badge +27
Welkom , wat jammer dat jij ook onverwacht kosten hebt gemaakt door deze internetdiensten! 

Sowieso heel goed dat je de diensten hebt geblokkeerd. Heb je ze via payinfo (of door 'STOP' naar de nummers te sms'en) ook beëindigd? Als je reageert op mijn privébericht, kijk ik of we je in de kosten tegemoet kunnen komen. 

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog geen bericht van je gekregen, . Kan ik nog iets voor je doen?

Beste KPN,

Bij mijn dochter is ook €15 afgeschreven, 5 sms berichten 's avonds om 20.00 op 13 november.

Via payinfo heb ik nu eenmalige en abonnementsdiensten geblokkeerd voor haar nummer.

Hoe kom je in aanmerking voor restitutie?

Alvast bedankt voor de reactie

Groeten

Reputatie 7
Badge +23
; wat vervelend dat je in aanraking bent gekomen met een sms-info of een payinfo dienst. Goed om te lezen dat de afmelding gelukt is. Deze diensten zijn geen diensten van KPN zelf, maar van derderen, welke via jouw factuur in rekening gebracht worden. Hierdoor kan ik niet voor je achterhalen hoe de vork precies in de steel zit. In oktober heb je contact gehad met mijn collega Joran inzake hetzelfde. Toen heb je een tegemoetkoming gekregen hiervoor uit coulance. Dit is een coulance die we eenmalig bieden. Helaas kan ik je hierin niet nogmaals tegemoetkomen. 

Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Wat rot dat je hier ook mee te maken hebt. Beantwoord je mijn privébericht? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +23
; Joran heeft uit coulance eenmalig € 18,00 beltegoed bijgeschreven. Is het gelukt om je af te melden via Payinfo? Een fijn paasweekend! 

Reputatie 7
Badge +27
Hey Noogie, welkom op het forum. Goed dat je de sms diensten hebt weten te blokkeren! Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik vergoeding voor je nakijken.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo en welkom op het forum! Mooi dat het beide gelukt is om de diensten te blokkeren. Het bedrag is niet zelf te storneren. Als jullie beiden reageren op het privébericht dat ik stuur, kijk ik wat ik hieraan kan doen :)

Reputatie 7
Badge +27
Hey BO1, we blokkeren in principe geen nummers. Wel kun je zelf in je MijnKPN of op www.payinfo.nl dergelijke diensten blokkeren. Zodra je daar de bevestiging van hebt ontvangen is de blokkade in effect. Mocht het toch niet lukken kan ik je hierbij helpen. Reageer in dat geval nog even op mijn privébericht :)

op www.payinfo.nl is ook mogelijk .

Hier kan je alles blokkeren

je telefoonnummer opgeven en wachten op een code die je op je telefoon krijgt.

deze gebruiken om verder te handel te blokkeren

wijst de weg vanzelf.

succes

Beginnen met een SMS naar 7090 met de tekst "STOP"

Dan is het abonnement stop gezet.

Je hebt waarschijnlijk een "gratis"aanbieding geactiveerd van een of ander bedrijf met de voorwaarde dat je een sms moest sturen naar 7090 met de tekst OK en dan hang je.

Ik vindt dit overigens een louche praktijk van dit bedrijf.

Je kunt bij KPN proberen wat geld terug te krijgen.

Stuur dan een bericht naar het KPN forum met verzoek om restitutie.

Succes

EllieM schreef op 17 dec '15 om 11:44uBedankt voor het antwoord:

Maar zo'n sms je met het woordt "stop"" er in heb ik al gedaan. daar kreeg ik een smsje op terug met de woorden "u bent niet aangemeld voor deze diensten" . Dus dat gaat niet helpem vrees ik.

Dan ben je blijkbaar al afgemeld.

Voor alle zekerheid ook nog even in payinfo.nl je nummer blokkeren voor abonnements sms-diensten.

Mijn moeder is helaas ook hier in getrapt. Ik heb gewoon stop teruggestuurd en hierop volgde een bevestiging van afmelding. Het moet nog blijken of dit ook daadwerkelijk zo is.

Dus gewoon stop naar 7090 sturen.

Succes!

Ook ik ben lid?????? sinds enige tijd van 7090 kennelijk. Er is in korte tijd ongeveer 40 euro van mijn prepaidtegoed afgeschreven. Bij de laatste poging bleek ik niet genoeg saldo te hebben terwijl 7090 wel probeerde af te schrijven op een of andere manier. Zo ben ik er achter gekomen hoe mijn saldo werd afgeschreven.

Ik bezit mijn samsung J5 sinds midden november 2015 en heb deze aangekocht bij de mediamarkt. Kan het zijn dat de smartphone daar "besmet"is geraakt?

Na een weekje in mijn bezit zag ik dat mijn prepaidtegoed al weer op was terwijl ik er net 20 euro had opgezet. Ik gaf de schuld aan de instellingen van de smartphone waar mobiele gegevens WEL waren uitgezet maar kennelijk toch nog wel internet opging via deze instellingen.

inmiddels weer 20 euro beltegoed op de telefoon gezet. Gisteravond probeerde kennelijk 7090 weer tegoeden af te schrijven. Omdat er te weinig opstond ( alweer bijna 20 euro weg) lukte dat niet.  Nummer 7090 ff googlen leverde heel veel klachten op. Daarom vraag ik mij nu af of KPN dit Duitse bedrijf kan blokken. Zelf heb ik geprobeerd om via de site payinfo ( info ergens anders op dit forum) mij af te laten melden maar dat geeft geen resultaat.

Ook heb ik een SMSje gestuurd met het woord "stop"er in maar of dat gaat werken? Ik kreeg en berichtje dat ik niet was aangemeld voor deze diensten.  Kontakten met deze lui zijn ook mogelijk maar gezien de info op dit forum lijkt mij dat dat ook geen resultaat zal opleveren.

Wat te doen nu.............???????

Dank en groet,

Ellie

Bedankt voor het antwoord:

Maar zo'n sms je met het woordt "stop"" er in heb ik al gedaan. daar kreeg ik een smsje op terug met de woorden "u bent niet aangemeld voor deze diensten" . Dus dat gaat niet helpem vrees ik.

Bridge schreef op 17 dec '15 om 16:10uop www.payinfo.nl is ook mogelijk .

Hier kan je alles blokkeren

je telefoonnummer opgeven en wachten op een code die je op je telefoon krijgt.

deze gebruiken om verder te handel te blokkeren

wijst de weg vanzelf.

succes

hi Bridge ik heb ook last van 7090 de laatste maand november  ik heb mij nu gemeld bij www.paying.nl en hoop er geen last meer van te hebben  het zijn verschilende mailtjes offerta Sportiva .... / cartier Pop- up store  all emaal  Adchoices. ik hoop dat de kpn er echt wat aan kan doen. mvg Aad1944

Reageer