Beantwoord

Lastig gevallen door 7090

• 13 december 2015
  • 20 reacties
  • 1344 keer bekeken

Beste,

Op de faktuur van november staat een bedrag van € 90,64. Een bedrag wat voor mij totaal niet over een komt met mijn maandelijkse kosten van rond de € 17,00. Gebruik telefoon en internet binnen de bundel en internet gebruik ik alleen via WiFi.

Via Payinfo.nl die door de KPN winkel is gegeven, er achter gekomen dat het over smsjes gaat met het nummer 7090.

Deze smsjes blijken te komen van Funlazio uit Duitsland. een bedrijf dat mij niets zegt ook mij daar niet heb aangemeld. Het blijkt dat ik daar een abonnement heb staan ???? GEEN IDEE.  Via Payinfo het 7090 nummer opgezegd om erger te voorkomen.

Op het verbruikersdetail van december staat nu ook weer en bedrag van € 24.01 als extra kosten.

Vraag is nu, omdat ik geen idee heb hoe ik bij deze firma terecht ben gekomen, wat hier tegen te doen is ?

En hoe kan ik dit bedrijf aansprakelijk stellen om mijn geld weer terug te krijgen.

En wat vooral moet gebeuren, dat dit gestopt wordt. Dit kan bij veel mensen de kosten gigantisch oplopen zonder dat ze weten waar het van komt.

mvg

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Cindy_ 17 december 2015, 16:38

Graag gedaan hoor! Als er in de toekomst iets is; spreek ons gerust aan op het forum 🙂

Groet Cindy 

Bekijk origineel

20 reacties

Stuur een SMS naar 7090 met "STOP" als tekst.

Dan wordt de verzending van deze dure sms jes gestaakt.

Waarschijnlijk door een "gratis" artikel te bestellen heb je voor deze service gekozen.

Succes

Fred

Persoonlijk zou ik naar deze]http://www.payinfo.nl/ gaan. Wanneer er meer diensten actief zijn heb je die controle ook.

Verder lijkt het me ook goed als de provider je sim zou blokkeren voor premium diensten...

Lees ook deze]https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten goed door, er staat zeer veel info in te lezen.

Suuk 6

Friesian

Zoals ik in mijn bovenstaande bericht al aangaf is het betaalde sms verkeer geblokkeerd door KPN.

Later nogmaals door mij via Payinfo.nl. Vier (4) diensten waren het ??? Funlazio -APPS, -Content, -Download en -Quiz. Voor mij geen idee waar dit over gaat. Het vreemde vind ik ook dat je de sms berichtjes geheel niet tegen komt in je bestanden.

Ik heb via de helpdesk telefoon gebeld naar deze firma en gevraagd hoe dit allemaal kon. Wordt gezegt dat ik via een reclame een opdracht heb gegeven en dan blijk je gelijk aan een abonnement te hangen van € 12,= per dienst Het bleken bij mij om 4 diensten te gaan ?? dus te uit je winst (of verlies )

Gezien ik op reclamen geheel niet reageer en zelfs direct verwijder blijkt er toch een opdracht verzonden te zijn naar dit bedrijf.??

Deze meneer vertelde mij dat ik maar een brief moet schrijven over deze zaak en zal er naar gekeken worden. Het mail adres wat ik heb gekregen is info.nl@btiqsupport.com   geen idee of dit een juist adres is omdat deze man slecht te verstaan was. Stuur deze brief ook naar info.nl@funlazio.com het mail adres van de firma die op Payinfo.nl "De Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten" staat aan gegeven

Ook heb ik dit bij Avro/Tros  "Opgelicht" op de mail gezet met de vraag of zij dit in hun APP kunnen melden zodat niet nog meer mensen hier in trappen.

Nu ga ik een brief schrijven naar deze firma.

Dank u voor uw reageren. mvg

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent dat je factuur ineens zoveel hoger is. Je kunt je afmelden via www.payinfo.nl. Ik wil graag voor je nagaan of je in aanmerking komt voor een coulanceregeling vanuit KPN zelf. Hiervoor ontvang je zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Als je die wilt beantwoorden, dan ga ik het voor je na. 

; leuk om je weer eens te zien hier 🙂

Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan hoor! Als er in de toekomst iets is; spreek ons gerust aan op het forum 🙂

Groet Cindy 

Ook ik wordt lastig gevallen door 7090, inmiddels wordt er al twee maanden geld afgeschreven.

Ik heb dit abonnement beslist niet gevraagd.

Ondertussen ook het woord STOP gestuurd, kreeg het antwoord dat  ik daar geen abonnement heb.

Ook via payinfo alle sms abonnementen geblokeerd.

Weet nog niet of dit gaat helpen.

Vind wel dat KPN dit niet zomaar kan toestaan en eis terugstorten van het geld

Helaas ben ik ook lastig gevallen door 7090. Afgelopen week is er bijna 20 Euro van mijn prepaid beltegoed afgehaald. Eerder ook al een keer 20 Euro. Ik heb geen idee hoe deze 'overeenkomst' tot stand gekomen is. Nooit heb ik (positief) gereageerd op een SMS van 7090. Vandaag heb ik via payinfo 7090 laten blokkeren.

Ook ik ben van mening dat KPN dit niet kan toestaan en vind dat KPN de 40 Euro weer op mijn pre-paid tegoed moet bijstorten. Dit hele gebeuren zorgt ervoor dat je het vertrouwen kwijt raakt doordat het geld ongezien wordt gestolen.

Reputatie 7
Badge +29
Beste en ,

Allereerst excuses dat ik nu pas op je bericht reageer, Marc. Deze hebben we per abuis over het hoofd gezien. Ontzettend balen als er per ongeluk een dienst aangevraagd wordt, waar je helemaal geen gebruik van wilt maken. Goed dat jullie beiden de diensten hebben geblokkeerd, dan zal dit niet weer gebeuren.

Omdat wij heel goed begrijpen dat je je geld liever ergens anders aan uitgeeft, hebben we een coulanceregeling en ik zal natuurlijk kijken of jullie hiervoor in aanmerking komen. Willen jullie reageren op het privébericht wat ik zo stuur?

Cindy_ schreef op 15 dec '15 om 18:25u
@Bridge; welkom op het forum van KPN! Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent dat je factuur ineens zoveel hoger is. Je kunt je afmelden via www.payinfo.nl. Ik wil graag voor je nagaan of je in aanmerking komt voor een coulanceregeling vanuit KPN zelf. Hiervoor ontvang je zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Als je die wilt beantwoorden, dan ga ik het voor je na. 

@friesian; leuk om je weer eens te zien hier Smiley Vrolijk

Beste Cindy,

ook ik mocht afgelopen 3 maanden e137 afgeschreven zien van funlazio 7090 . Ik heb vanavond de dienst meteen stop gezet en vind het beschamend dat zo'n dienst ongevraagd zo'n bedrag zomaar kan afschrijven. Graag uw reactie. Is een tegemoetkoming via de coulance regeling mogelijk?

Bridge schreef op 13 dec '15 om 17:52uBeste,

Op de faktuur van november staat een bedrag van € 90,64. Een bedrag wat voor mij totaal niet over een komt met mijn maandelijkse kosten van rond de € 17,00. Gebruik telefoon en internet binnen de bundel en internet gebruik ik alleen via WiFi.

Via Payinfo.nl die door de KPN winkel is gegeven, er achter gekomen dat het over smsjes gaat met het nummer 7090.

Deze smsjes blijken te komen van Funlazio uit Duitsland. een bedrijf dat mij niets zegt ook mij daar niet heb aangemeld. Het blijkt dat ik daar een abonnement heb staan ???? GEEN IDEE.  Via Payinfo het 7090 nummer opgezegd om erger te voorkomen.

Op het verbruikersdetail van december staat nu ook weer en bedrag van € 24.01 als extra kosten.

Vraag is nu, omdat ik geen idee heb hoe ik bij deze firma terecht ben gekomen, wat hier tegen te doen is ?

En hoe kan ik dit bedrijf aansprakelijk stellen om mijn geld weer terug te krijgen.

En wat vooral moet gebeuren, dat dit gestopt wordt. Dit kan bij veel mensen de kosten gigantisch oplopen zonder dat ze weten waar het van komt.

mvg

Beste

Bridge schreef op 13 dec '15 om 17:52uBeste,

mvg

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen ! Sorry voor de late reactie! Ik zag je berichtje vanmorgen hiertussen staan. Dat is een behoorlijk bedrag zeg! Goed dat je de dienst direct hebt stopgezet! Als je nog niet eerder coulance hebt gehad, dan kom je daarvoor in aanmerking. Beantwoord je zo mijn privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Kun je mij je bericht nog eens sturen? Volgend mij heb ik (nog) niets ontvangen?
marcverschelden schreef op 25 dec '15 om 11:53u
Ook ik wordt lastig gevallen door 7090, inmiddels wordt er al twee maanden geld afgeschreven.

Ik heb dit abonnement beslist niet gevraagd.

Ondertussen ook het woord STOP gestuurd, kreeg het antwoord dat  ik daar geen abonnement heb.

Ook via payinfo alle sms abonnementen geblokeerd.

Weet nog niet of dit gaat helpen.

Vind wel dat KPN dit niet zomaar kan toestaan en eis terugstorten van het geld

Ondertussen contact gehad via privemail. Coulanceregeling gekregen. Echter is het afgeschreven bedrag tot nu toe nog niet helemaal verrekend of teruggestort.

Reputatie 7
Badge +24
; ik zie dat je een nieuw account hebt. Ik had mijn bericht naar gestuurd! Als je je 06-nummer, postcode en huisnummer naar me toe wilt sturen in een privébericht, dan help ik je verder! 

Reputatie 7
Badge +24
Hallo ! Mijn collega Marcia heeft de vergoeding ingevoerd uit coulance. Dit bedrag is is verrekend op factuur 17, de factuur van februari. Wat is er niet goed gegaan? 

Cindy_ schreef op 11 apr '16 om 12:02u
Hallo @marcverschelden! Mijn collega Marcia heeft de vergoeding ingevoerd uit coulance. Dit bedrag is is verrekend op factuur 17, de factuur van februari. Wat is er niet goed gegaan? 

Uit coulance zou ik €87,- terug mogen ontvangen

Op factuur 17 februari had ik aan kosten ABN €20,13 plus €2,90

op de afrekening staat €- 63,98

Dus dat bedrag heb ik nog tegoed 

Daar is verder niets mee gedaan op de volgende facturen

Reputatie 7
Badge +24
Hoi ! Ik zie het restbedrag ook na de verrekening met factuur 17. Die is klaargezet op 10 februari om uit te betalen naar je. Zie je deze terug op je afschrift? 

Cindy_ schreef op 12 apr '16 om 16:10u
Hoi @marcverschelden! Ik zie het restbedrag ook na de verrekening met factuur 17. Die is klaargezet op 10 februari om uit te betalen naar je. Zie je deze terug op je afschrift? 

Het restant van -€63,98 staat op de factuur van 11 feb Dus dat bedrag had ik nog te goed.

Op de volgende facturen 14 mrt en 11 apr heeft geen berekening plaatsgevonden van dit bedrag.

Het is ook niet teruggestort.

Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je gegevens, ! Ik heb de coulance voor je ingevoerd. Meer informatie vind je in je inbox! 

Reputatie 7
Badge +24
Wat gek dat we bieden iets verschillends zien ! Ik duik er dieper in, dat wordt waarschijnlijk pas na het weekend dat ik bericht voor je heb! 

Reputatie 7
Badge +24
; de afdeling die dit uitzoekt heeft het op dit moment druk. Hierdoor kan het iets langer duren dan verwacht. 

Reageer