Beantwoord

Lastiggevallen door 4239

Hallo, 

Ik word al een paar dagen lastig gevallen door het nummer 4239. Ze sturen sms'jes waarvoor ik veel geld moet betalen maar ik heb hier helemaal nooit om gevraagd. 

Ik heb gelezen dat je dit op kunt lossen door ze te blokkeren dus zouden jullie dat nummer voor mij kunnen blokkeren?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 15 juni 2015, 23:06

Hallo,

Dit is vervelend! Kunt u deze dienst hier afmelden: http://www.payinfo.nl/ ?

Betreft dit een Online Quiz voor 12€/week en 3€ aanmeldkosten? Dan kunt u STOP naar 4239 SMS'en, maar ik zou eerst payinfo proberen.

Robin

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Betreft dit een Online Quiz voor 12€/week en 3€ aanmeldkosten? Dan kunt u STOP naar 4239 SMS'en, maar ik zou eerst payinfo proberen.

Robin

Reputatie 7
Badge +27
Beste Nina,

Welkom op het forum. Wat balen dat je deze sms'jes steeds ontvangt! Je kunt deze inderdaad, zoals Robin aangeeft, afmelden via Payinfo. Daar kan je ook het aanvragen van eenmalige of abonnementsdiensten blokkeren. 

Mocht het niet lukken of kan ik wellicht nog iets anders voor je betekenen, wil je me dit dan laten weten?

Reputatie 7
Badge +23
Goedemorgen Nina, 

Marcia en ik hebben geen bericht meer van je voorbij zien komen, dus we gaan er vanuit dat het gelukt is. Is er toch nog iets? Spreek me dan gerust aan. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Nina1999 schreef op 15 jun '15 om 19:53u

Hallo, 

Ik word al een paar dagen lastig gevallen door het nummer 4239. Ze sturen sms'jes waarvoor ik veel geld moet betalen maar ik heb hier helemaal nooit om gevraagd. 

Ik heb gelezen dat je dit op kunt lossen door ze te blokkeren dus zouden jullie dat nummer voor mij kunnen blokkeren?

Alvast bedankt!

Ik heb het zelfde krijg ineens een sms van 4239 van brickoffers.mobi. www.smsgc.nl waarin staat dat ik tot noch 50 euro kosten heb gemaakt.

Ik heb deze dienst nooit aangevraagd dus benm zeer verbaasd. Heb direct alles sms diensten van 4239 geblokkeerd maar als ik nu opo mnn verbruik kijk staat dat ik 40 euro buiten mn sms bundel heb gebruikt maar ik kan op mn verbruik niet zien waar dat van is.

Moet ik wachten tot ik mn factuurr krijg voordat ik een klacht kan indienen of kan ik op een nadere manier achterhalen waar dit extra verbuik van is

Reputatie 7
Badge +27
Dag Arjoena, welkom op het forum!

Allereerst mijn excuses voor de zeer late reactie. Wat een onaangename verrassing dit! Heb je via de website http://www.payinfo.nl gecontroleerd of je succesvol bent uitgeschreven?

Een tip als je een smartphone gebruikt; let bij het installeren van een app er altijd goed op of deze toestemming krijgt om een SMS te versturen. Je kunt ook overwegen een virusscanner op je mobiel te installeren, als het geheel onduidelijk is waar de kosten vandaan komen.

Ik zoek graag uit of ik je tegemoet kan komen in de kosten, daarvoor heb ik je een privébericht gestuurd. Ik zie je reactie graag tegemoet.

Helaas ben ik ook slachtoffer van een betaalde sms dienst onder de naam van NS, ik had dagkaarten gewonnen. Ik dacht altijd handig maar het bleek NEP.

Sinds eind oktober heeft dit mij al bijna 90 euro gekost.  Ik heb de sms dienst stop gezet, ontvang ook geen smsjes meer.  Is er een mogelijkheid mijn geld terug te vorderen? Ik zou KPN zeer erkentelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Ontzettend zonde, zeg.. Goed dat je het beëindigd hebt. Heb je ook gezien dat je via www.payinfo.nl de diensten kunt blokkeren? Zo vraag je het ook niet weer per ongeluk aan. Ik kan dit ook voor je doen, als je dat wenst, mag je reageren op mijn privébericht. Dan zal ik direct kijken naar een mogelijke coulance voor de kosten. 

Beste KPN, ook ik ben het slachtoffer (zie mijn rekening december 2015 en straks ook van januari 2016) van sms-nr 4239. Dit nummer blijkt afkomstig van het bedrijf telefuture. De zin hiervoor is eigenlijk overbodig, want ik kom deze naam al tegen op internet klachtenstroom vanaf 2008. Het is te gek voor woorden dat dit bedrijf of eigenlijk criminele organisatie dit kan en mag volhouden. Hoeveel hebben zij hiermee al verdiend. Beste KPN, HOE LANG MOET DIT NOG DOOR GAAN. Andere providers hebben er ook last van, werk samen. Vraag: waar ligt de bron? Waar kan Telefuture een contract afsluiten? Wie biedt die mogelijkheid aan? Nu het mooie, ik heb nog nooit een SMS gezien op mijn telefoon van dit nummer? Niet de zgn. Bevestiging als de sms voor de kosten. Hebben jullie ooit iemand gesproken van Telefuture? Waar zit dit bedrijf? Welk bedrijf heeft telefuture faciliteiten aangeboden of gecontracteerd. Het klopt van geen kanten dat dit al minimaal 7 jaar kan doorgaan. Graag ontvang ik opheldering van jullie, welke compensatie jullie aanbieden en antwoorden op alle hierboven gestelde vragen. Net als bij incassomachtigingen vraag ik om een bewijzen dat ik degene ben geweest die iets heeft toegestaan. Er moet een methode zij om erachter te komen dat ik geen sms ontvang hierover en dat het bedrijf zegt van wel! Met vriendelijke groet Terry
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik kan je zo al wel vertellen dat je geen antwoord krijgt op al je vragen. Alle SMS diensten kunnen gewoon geld afschrijven zodra ze je toestemming hebben. Telefuture heeft dus op een of andere manier je toestemming gekregen. Dit kan al zijn door een verborgen knop op een website.

Heb je je al afgemeld via PayInfo, en eventueel ook alle soortgelijke diensten geblokkeerd via PayInfo?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Beste KPN,

Waarom worden deze diensten nog steeds niet standaard geblokkeerd. Er is letterlijk niemand(!) die deze diensten wil.

Robin
Dank je voor je antwoord. Dan wil ik wel weten wanneer en waar het is gebeurt. Het is belachelijk en bevestigd mijn stelling dat het een criminele organisatie is, als jij al aangeeft dat het een verborgen knop kan zijn. Waarom wordt dat getolereerd? hoe vind de controle plaats door KPN als de doorbelastibg komt of zoiets? Grt. Terry
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht! Ik heb je net inhoudelijk van een reactie voorzien en ga ervan uit je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten. 

RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 11:03u

Hoi,

Ik kan je zo al wel vertellen dat je geen antwoord krijgt op al je vragen. Alle SMS diensten kunnen gewoon geld afschrijven zodra ze je toestemming hebben. Telefuture heeft dus op een of andere manier je toestemming gekregen. Dit kan al zijn door een verborgen knop op een website.

Heb je je al afgemeld via PayInfo, en eventueel ook alle soortgelijke diensten geblokkeerd via PayInfo?

Robin 

ik kreeg een mail van jumbo ,"waar ik ook aan gemeld ben als klant om gebruik te kunnen maken van hun diensten",waarin mij werd

verteld dat ik mee kon doen met een korte vragen quis .

daar heb ik dan aan mee gedaan maar wat blijkt ,ik zit dus ook aan die sms oplichters vast van 4239 ,ik heb het gelijk afgemeld via 4239 met het woord stop sms en via pay info.nl ook afgemeld.

die 15 euro's ben ik natuurlijk kwijt maar ik hoop dat het daar dan ook bij blijft.

als het toch niet stopt zal ik mijn kpn mobile abonnement per direct op zeggen en van bank wisselen.

wat een ongelooflijke slimmerds toch .als de kpn er niets aan doet gaat ze dat klanten kosten.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je deze onzin ook direct via PayInfo geblokkeerd?

Robin
RobinFlikkema schreef op 3 jan '16 om 21:21u

Hoi,

Heb je deze onzin ook direct via PayInfo geblokkeerd?

Robin 

Ja zeker,en stop bericht sms.

het was echt niet te zien Maar misschien toch wel een beetje naief .

ik zal nooit meer aan een quis via een mail deelnemen.

phil.

Nina1999 schreef op 15 jun '15 om 19:53u

Hallo, 

Alvast bedankt!

RobinFlikkema schreef op 15 jun '15 om 23:06uHallo,

Robin

Hoe snel moet het werken? Afgemeld op zondagmiddag met sms en op de site maar vandaag (dinsdag) nog steeds een sms'je.

Beste KPN,

Al een paar weken geleden kreeg ik sms'jes van het nummer 4239. Nadat ik zag dat ik extra kosten had daardoor, blokkeerde ik het nummer via mijn telefoon.

Blijkbaar heeft dat niet geholpen omdat na die tijd en deze week er weer 12 euro bij is gekomen. Toennet heb ik via payinfo alle nummers van 4239 opgezegd. Helpt dit meteen?

Mijn vraag is nu dus, moet je zulke nummers altijd meteen opzeggen via payinfo? Want zelf blokkeren via de telefoon helpt blijkbaar niet.

Solenn

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Als je de diensten via www.payinfo.nl afmeldt, is het meteen gestopt. De blokkade die je op kunt voeren, is binnen 2 uur actief. Ik stuur je een privébericht, wil je daarop reageren? Dan controleer ik voor je of de dienst daadwerkelijk gestopt is. 

ook goed dat jij je vraag hier stelt, welkom! Het is inderdaad belangrijk dat je dit niet in je telefoon blokkeert, maar op www.payinfo.nl. Het stopzeggen gebeurt per direct, het blokkeren binnen 2 uur. Weet je zo voldoende?

Ja, bedankt!
Ook wij zijn er achter gekomen dat er al 2 maanden een mega rekening is afgeschreven door de sms dienst 4239. Hier hebben wij nooit toestemming gegeven. We hebben ons inmiddels afgemeld via payinfo en gelijk laten blokkeren. Hopenlijk is er een mogenlijkheid om die kosten terug te vorderen. graag hoor ik een reactie.

Met vriendelijke groet,

Walter

Reputatie 7
Badge +30
En nog steeds doet KPN hier niets aan, en is het (voor zo ver ik weet) nog steeds niet standaard geblokkeerd voor klanten.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Goedemiddag Walter,

Goed dat je je op ons forum meldt! Ik kan me voorstellen dat je je geld graag terugwilt en natuurlijk ga ik kijken wat ik hierin voor je kan doen. Wil je reageren op mijn privébericht? 

En ook mijn zoon was binnen 1 dag zijn beltegoed kwijt 10,-. Door navraag te doen bij KPN zijn wij erachter dat het om 4239 gaat. Mijn zoon heeft hier nooit toestemming voor gegeven! Dit is wel heel brutaal! Via Payinfo gelijk laten blokkeren. ik vind dit een dubieze zaak dat dit zomaar kan! Kan hij zijn geld nog terug krijgen?

Vr. gr. Laura

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Laura,

Welkom! Goed dat je het direct geblokkeerd hebt via Payinfo. Heb je de dienst ook beëindigd? Dat kan door 'STOP' naar 4239 te sms'en. Met blokkeren zorg je er alleen voor dat je geen toekomstige dienst meer aan kan vragen, maar de huidige loopt nog gewoon door. Wil je reageren op mijn privébericht? Ik kijk dan wat ik kan doen aan de kosten. 

RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 11:03u

Hoi,

Robin 

Mij is hetzelfde overkomen. Het beschrijven van de truc van Telefuture om de afschrijving af te dwingen betekent nog niet dat KPN zich moet laten gebruiken om de bedragen te factureren aan haar klanten! Het gaat niet voor niets om kosten, die niet tot het abonnement behoren.

Reageer