Beantwoord

Lokale simkaart uit Peru werkt niet in IPhone

  • 21 October 2019
  • 12 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik ben monenteel in peru en heb een simkaart gekocht voor in mijn IPhone 6s, alleen krijg ik deze niet geactiveerd. Is het mogelijk dat er een lock op de telefoon zit voor buitenlandse simkaarten, en zo ja hoe haal ik deze er af? Hartelijk dank

Ā 

[i]*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid[/i]

[i]*Admin: topic verplaatst naar juiste board[/i]

icon

Beste antwoord door Bart_ 22 October 2019, 10:22

Bekijk origineel

12 reacties

Bij andere Iphones doet de simkaart het wel, en met mijn vorige (dezelfde soort telefoon)Ā werkte het ook in Nepal 10 maanden geleden dus zou het niet echt kunnen liggen aan de regiogebondenheid lijkt me?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Peru simkaart werkt nietĀ Dat is een lastige kwestie en hoewel ik het niet zeker weet, vermoed ik dat het toch te maken heeft met een zogeheten EMEA-lock. Dat is een regio-vergrendeling die Apple op zijn toestellen heeft zitten, waardoor je je telefoon alleen kunt gebruiken in de EMEA regio (Europe, Middle East, Africa)Ā en met simkaarten van door hun gecertificeerde providers. Dat is helaas niet iets dat ik kan verwijderen, je moet er echt voor bij Apple zijn. Hier lees je er iets meer over.Ā 

Je geeft echter aan dat je je vorige telefoon wel met een lokale simkaart in Nepal kon gebruiken. Maar dat was dus een andere telefoon?Ā  Als je de lokale simkaart in een andere telefoon stopt, werkt het dus wel? Dat is toch wat je in je eerste zin aangeeft? Op de iPhones die wij leveren zit geen simlock, dus dat kan het niet verklaren. Als de simkaart in een ander toestel wĆ©l werkt moet het iets in het toestel zijn en wij blokkeren dergelijke zaken niet. Vandaar mijn gedachte.Ā 

Ā 

Ā 

Hai @Bart_Ā , bedankt voor je reactie. Moet ik dan een Apple store vinden in Peru die dit van de telefoon kan halen? De simkaart werkt inderdaad wel in een andere telefoon, zelfs ook Iphones van anderen uit europa.Ā 

vorig jaar in Nepal had ik inderdaad een andere telefoon maar wel precies dezelfde soort (dus Iphone 6s)

Linkje bij Bart over Apple regiobeleid is niet helemaal lekker. Bij deze:
https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/activeringsbeleid-431885

Reputatie 7
Badge +20

En als je je eigen simkaart in je telefoon stopt,@Peru simkaart werkt nietĀ Werkt die wel? Je kan uiteraard een Appleshop zoeken. Wellicht kun je ook ergens een goedkope telefoon kopen, waarvan je zeker weet dat deze wel werkt. (als je tenminste voor langere tijd in Peru bent).Ā 

Ā 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan loop ik je aansluiting voor de zekerheid nog even na. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bart_, is een link waar je op kan klikken niet handiger?Ā KPN Forum profiel

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Peru simkaart werkt nietĀ Hoe is de status nu? Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je mijn hulp nog nodig hebt lees ik het graag.Ā 

@RBxxĀ Het ligt ongetwijfeld aan mij dat ik je niet meteen begrijp, maar wat bedoel je precies?Ā 

Reputatie 7
Badge +21

DagĀ @Bart_ , dit zie ik in jouw eerdere post en het lukt mij niet om daar op te klikkenĀ :thinking:

Ā 

Ik zie dit de laatste dagen vaker in reacties van moderatoren, gisteren nog metĀ @Vikash hierover ā€œgesprokenā€.

Reputatie 7
Badge +20

Aah, ok. Dat is een technisch dingetje, @RBxxĀ dat niet helemaal lekker loopt. Het hoort uiteraard gewoon een aanklikbare link te zijn en volgens mij is dit ook al wel gemeld bij de betrokken partij. Ik zag aan mijn ā€˜kant van de lijnā€™ trouwens wel een link in plaats van url-code. Vandaar dat ik je niet begreep.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

DuidelijkĀ  @Bart_ , dan snap ik waarom je het niet begreep. Jullie hebben dan een aandachtspunt, ook vandaag zie ik al weer foute, niet aanklikbare links voorbijkomen.

@Bart_Ā ik heb mijn gegevens ingevuld, dus kunt u dit nagaan? Mijn eigen simkaart werkt inderdaad wel.Ā 
ik heb geen tijd gehad naar een apple store te gaan, maar zoals ik lees in andere forums heeft dit ook geen zin.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Peru simkaart werkt nietĀ Zou je je mobiele nummer er nog bij willen zetten? Ik ben toch wel echt bang dat het iets met een blokkade vanuit Apple te maken heeft, als je eigen simkaart het wel doet.Ā 

Reageer