mail blijft synchroniseren op windows phone 7.8

• 4 december 2014
  • 14 reacties
  • 898 keer bekeken

Sinds afgelopen woensdag blijft de mail op mijn Nokia Lumia 900 continu synchroniseren waardoor de batterij extra snel leeg loopt. Nieuwe mails komen ook niet meer binnen.

Het verwijderen van het mail account en het opnieuw instellen is geen oplossing (pop3, pop3 beveiligd, imap, imap beveiligd geprobeerd).

Opnieuw opstarten of reset helpt ook niet.

Iemand suggesties?

14 reacties

Heb precies hetzelfde probleem hier.:(

Zag op een ziggo forum ook dit probleem.

Hierbij het antwoord van ziggo:

Op advies van de NCSC (Nationaal Cyber Security Center) hebben we een blokkade geplaatst op SSLv3. Echter blijkt nu dat dit een te grote impact had en daarom is het eerst weer ingeschakeld.

Extra informatie:
Waarschijnlijk ondersteund Windows Phone 7 geen TLS 1.x. (het protocol bestaat al sinds 1999). En het zou kunnen dat we in de toekomst SSLv3 wel moeten uitzetten. Dit houdt in dat de telefoons dan weer met dit probleem worden geconfronteerd.

Hoop dat kpn ook hier wat aan kan doen.

Reputatie 7
Badge +29
Beste CRTake,

Welkom op het forum! Het lijkt een Windows 7 issue, daar je niet de enige bent met een Windows 7 toestel die deze problemen ervaart. Zou je eens contact op willen nemen met Windows? Wellicht hebben zij een oplossing. Succes!
Beste Marcia,

Dit is wat te gemakkelijk.

Afgezien van Ziggo wordt er mbt geen enkele andere provider iets gemeld over problemen met POP/ IMAP accounts.

KPN en Ziggo passen in de achtergrond iets aan zonder gebruikers daarover te informeren waardoor van de ene op de andere dag e-mail niet meer werkt op onze WP7 toestellen. Blijkbaar is Ziggo vervolgens wel zo flink om toe te geven dat ze iets hebben veranderd en dat vervolgens weer terug te draaien. KPN verwijst naar Windows support.

Windows Phone 7 wordt niet meer geupdate. Microsoft heeft dat duidelijk aangekondigd. Dus als er in WP7 iets niet zit dat nodig is om KPN e-mail te blijven ontvangen dan zit er niets anders op dan ofwel een ander toestel te kopen ofwel een andere e-mail provider.

Graag hoor ik van KPN of men deze stap net als Ziggo gaat terugdraaien ofdat men de WP7 KPN gebruikers dwingt een ander toestel te kopen dan wel over te stappen op een andere service provider.

Marcia,

Bedankt voor je antwoord maar het is geen Windows Phone 7.x probleem. Andere mail accounts op dezelfde telefoon bijvoorbeeld van UPC en het account van werk (zowel pop als imap) werken wel gewoon nog gewoon. Het lijkt erop dat er aan KPN zijde iets gewijzigd is want voorheen werkte het prima.

Reputatie 7
Badge +29
Zouden jullie me nog kunnen laten weten of het gaat om de mailapp van KPN, die gedownload is of dat het om het standaard mailprogrammaatje van de WP7 gaat? Dan zal ik verder navraag doen. 
Het is gewoon de windows mailclient die op het toestel staat.

Althans bij mij.

Bij mij gaat het ook om de standaard WP7 mail en niet de mailapp van KPN.

Ook bij mij WP7 mail.

Is er dan een KPN Mail app voor WP7? Dat zou wat mij betreft ook wel een oplossing zijn maar die kan ik in de Store niet vinden.

Reputatie 7
Badge +29
Dan zou ik toch willen vragen om met Windows contact op te nemen, daar ik geen antwoord op dit probleem heb vanuit KPN. Overigens heb ik inderdaad begrepen dat er op dit moment geen algemene KPNmail app is voor WP 7. Excuses voor deze verwarring. 
Marcia,

Bedankt voor je reactie, zoals in eerdere berichten aangeven is is het geen probleem van WP 7.x maar iets specifieks bij KPN. Wanneer je een gebruikt maakt van een mail account via een andere provider werkt het allemaal prima. Het heeft ook via KPN gewerkt totdat er iets gewijzigd is sinds vorige week maandag.

Conclusie is dat WP 7.x gebruikers met een KPN account vanaf nu de keuze moeten gaan maken om of over te stappen op een andere provider voor hun mail of een andere telefoon dienen te gaan kopen.

Ik heb exakt hetzelfde probleem dat mijn Nokia Lumia 800 blijft synchroniseren.

Beste Marcia,

Ik wil met alle plezier een poging doen Microsoft te benaderen om te zien wat zij hierover te zeggen hebben (alhoewel het natuurlijk een goede service van KPN richting jullie klanten zou zijn als jullie dat zelf even deden).

Ben dan wel even zo vriendelijk om me te vertellen wat er nu precies is veranderd, want wat moet ik ze anders zeggen?

Hallo Marcia,

Heb je misschien al een antwoord voor me?

Bvd.

Reputatie 7
Badge +29
Ik heb navraag gedaan, maar het is niet duidelijk wat en of er iets is aangepast. Daarom kan ik je helaas op dit moment geen verdere informatie geven, anders had ik dit zeker al eerder gedaan!

Reageer