Beantwoord

MB’s delen lukt niet door technische storing

  • 2 April 2021
  • 17 reacties
  • 1286 keer bekeken

Ik heb altijd MB’s kunnen delen. Echter, sinds gisteren en vandaag niet meer vanwege een technische storing. Kan iemand mij helpen of aangeven wanneer die technische storing is verholpen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 April 2021, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bekiebrekie en welkom op ons forum! Het is de eerste dagen van de maand vaak erg druk op het gebied van MB's delen. Het zou nu wel weer mogelijk moeten zijn. Lukt het nog steeds niet, installeer dan de MijnKPN app eens opnieuw.

Het k krijg helaas nog ateeds dezelfde foutmelding. De app heb ik ook opnieuw geinstalleerd maar dat werkt dus niet. Ook via de desktop blijft de melding verschijnen.

Reputatie 7
Badge +17

In dat geval kan het mogelijk helpen om jouw producten te ontkoppelen. Dit kan via de webbrowser versie van MijnKPN. Als je naar ‘Producten’ gaat, zie je onderaan de optie om producten te verwijderen. Wanneer je de producten hebt verwijderd, kan je ze hier ook weer toevoegen.

Dag Denise,

Helaas, deze optie werkt ook niet!

Ik heb nu het volgende geprobeerd: 

  • even wachten (werkt niet)
  • app opnieuw installeren (werkt niet)
  • producten ontkoppelen en weer koppelen (werkt niet).

We zijn ondertussen 10 dagen verder en ik moet zeggen dat ik het wel vervelend begin te vinden. 

Gelukkig hebben jullie (nadat ik ook gebeld heb) voor een week 100MB bij mijn jongens op hun account gezet zodat ze in ieder geval buiten over data kunnen beschikken maar die waren maar een week geldig. 

Is het mogelijk om het goed op te lossen?

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +17

Balen dat het nog steeds niet lukt, @Bekiebrekie! Ik kijk graag even met je mee. Kan je een screenshot plaatsen van de foutmelding die je krijgt? Vergeet daarbij niet om persoonlijke gegevens weg te poetsen. Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Ls, gegevens zijn geupdate en hierbij afbeelding van de foutmelding:

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt, @Bekiebrekie! Ik zie een Telfort abonnement in jouw huishouden. Probeer je misschien MB's te delen met dit abonnement? De Telfort abonnementen vallen nog onder de Telfort voorwaarden. Hierdoor is het niet mogelijk om MB's te delen vanaf of met dit abonnement.

Nee, ik probeer met twee abonnementen te delen die ook een KPN abonnement hebben. Dat is nl. ook een jaar lang goed gelukt!

Dus dat is het ook niet...

Ik lees ook even mee , hier bij mij ook hetzelfde probleem. Ook de app al verwijderd en de producten ontkoppeld en weer toegevoegd. 

Reputatie 7
Badge +17

Delen jullie allebei vanaf een Unlimited abonnement?

Ja dat klopt.  Sinds we het nieuwe abonnement hebben krijg ik deze storing. 

Ik ook, alleen heb ik al een aantal maanden succesvol kunnen delen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb intern even na gevraagd. Een collega van mij die ook een Unlimited abonnement heeft, geeft aan ook geen MB's te kunnen delen via de MijnKPN app, maar wel via de webbrowser versie van MijnKPN. Kunnen jullie dat ook eens controleren?

Delen vanaf een abonnement zonder Unlimited lijkt wel gewoon goed te gaan. Hebben jullie de mogelijkheid om dit te testen? Dus om MB's te delen vanaf een abonnement zonder Unlimited naar een ander abonnement.

Delen vanaf desktop vanaf unlimited abbonnement werkt niet

Delen vanaf mobiel vanaf een bepekte abonnement werkt inderdaad wel.

probleem doet zich dus alleen voor bij delen vanaf een abbonnement met unlimited data.

Reputatie 7
Badge +17

Wat een bijzonder probleem. Niet iedereen lijkt hier last van te hebben, sommigen met Unlimited kunnen wel gewoon MB's delen. Ergens gaat het fout, maar het is voor mij onduidelijk waardoor dit precies wordt veroorzaakt. Ik heb dit daarom doorgezet naar mijn collega's van de Compleetdesk. Zij zullen dit onderzoeken en verder oppakken.

Daarnaast heb ik eenmalig 5 GB aan de andere mobiele nummers toegekend, zodat zij in ieder geval gebruik kunnen maken van data. 

Oké, fingers crossed! Ik hoop dat het snel is opgelost!  Dank voor de data….

 

Beste Denise, ik kan wel vanaf de web pagina mb s delen maar het lukt niet om de app geïnstalleerd te krijgen , dan geeft hij nog steeds foutmelding.  Ik heb nu snelkoppeling van de web versie op mijn start scherm,  dat gaat ook wel..

Clasien