Beantwoord

Mijn dochter gaat naar Denemarken. Waar moet zij op letten?

  • 19 February 2019
  • 7 reacties
  • 227 keer bekeken

Mijn dochter gaat over een maand naar Denemarken en heeft een abbonement van kpn.
Mijn vraag is eigenlijk waar moet zij op letten zodat ik als moeder geen extra kosten krijg door bv roaming of andere onvoorzienbare kosten.
Heeft iemand tips of advies? Of valt nu alles gewoon onder eu?
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 February 2019, 11:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Denemarken is EU, dus dat is geen probleem.
Als ze met een ferry naar Noorwegen, Zweden of Duitsland zou gaan, dan moet ze data absoluut uitzetten tijdens de overtocht immers dat gaat via de satelliet en is enorm kostbaar.
Ook bellen en gebeld worden is behoorlijk prijzig via Maritiem netwerk.
€ 10 per MB en € 4,75 per minuut bellen; gebeld worden kost € 1,75 per minuut. SMS versturen € 0,75.

Prettige reis gewenst voor je dochter. Zelf paar keer naar Zweden geweest. Mooi continent daar 'boven'.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Lientje24, Goed dat je jouw vraag op het forum plaatst. Ook fijn dat er al gereageerd is door wjb en PeterG 🙂 Met dit advies ben je vast geholpen. Hiernaast kan ze haar verbruik altijd bijhouden via de MijnKPN app, zodat ze niet voor onverwachte verrassingen komt te staan wanneer jullie de factuur ontvangen. Als er nog iets onduidelijk is of je hebt nog een andere vraag , laat het dan vooral weten 🙂
Bedankt allemaal voor de nuttige tips!
Nogmaals bedankt!
Reputatie 1
Badge
Je telefoon maakt wanneer je op zee zit toch niet automatisch verbinding met Inmarsat of een andere maritieme provider? Roaming staat standaard al uit. Krijg je wanneer je buiten het bereik van een zendmast dan niet "Geen bereik" o.i.d.?
Zie dit :
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/waarom-geeft-kpn-je-geen-melding-om-je-telefoon-op-vliegtuigstand-te-zetten-op-zee-468094

en mijn link daar weer in
Reputatie 1
Badge
Dat het technisch mogelijk is weet ik (32 jaar gevaren), maar het is je eigen verantwoordelijkheid. Of van de ouders, zoals dat verhaal van Corfu. Je kan je niet verschuilen achter het feit dat je dochter 14 is er er geen verstand van hebt. Wanneer je roaming of SMS meldingen UIT zet, doe je dat bewust neem ik aan. Dan niet achteraf bij KPN klagen.

Reageer