Beantwoord

Mijn nieuwe nummer wordt nog veel gebeld door bekenden van de oude eigenaar van het nummer

  • 13 March 2021
  • 1 reactie
  • 382 keer bekeken

Ik heb een nieuwe simkaart van KPN gekocht met een abonnement. Nu wordt ik steeds gebeld door tandartspraktijken en vraagt men mij naar Bob. Ik heb contact gehad met een tandartspraktijk. Ik weet nog niet wie Bob is maar wel dat ik zijn oude nummer heb gekregen. Bob heeft dus mijn nummer gehad en heeft een nieuw nummer gekregen. Ik kreeg van KNP een nieuwe simkaart met dit oude nummer en heb dus last van allerlei onbekenden die mij bellen. Je denkt iets goed te kopen bij KPN maar dit valt dus tegen. Ik heb er alleen maar last van dat onbekenden mij bellen. Daar heb ik geen simkaart met abonnement voor geregeld bij de KPN. Zijn er anderen die dit ook hebben gehad? 

icon

Beste antwoord door RBxx 13 March 2021, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Rolf703 er bestaan geen ‘oude’ of ‘nieuwe’ nummers, alleen vrije nummers. De voorraad is niet onbeperkt, dus vrij gekomen nummers gaan na een quarantaine periode weer in circulatie.

Je kan bellen naar de KPN klantenservice voor een nummerwijziging. Jij krijgt dan direct gratis een ander nummer en Bob's nummer gaat weer in quarantaine. 

Voor het wijzigen van het nummer wordt er een sms ter verificatie naar het mobiele nummer verstuurd. Het oude nummer kun je daarna niet meer terugkrijgen, de keuze is definitief! Pas dus op als je dit nummer gebruikt voor sms-verificatie bij bank of DigiD bijvoorbeeld!!

De klantenservice is gratis te bellen via 1200 met de mobiel of 0800-0402 met elke NL telefoon.